10 Mart 2014 Pazartesi

YUVALAMA KÖFTELİ YÜSSÜK ÇORBASI


Malzemeler:
* 1 kase mantı
* 1 kase haşlanmış nohut
* 1 kase yuvalama çorbası köftesi
* 1 yemek kaşığı tereyağ
* 1 yemek kaşığı domates salçası
* Tuz, baharat


Üzeri İçin:
* Kıyılmış maydanoz


Yapılışı:
* Büyük bir tencerede yağı eritin
* Salçayı yağın içinde eritin
* Üzerine 1 litre su dökün
* Kaynamaya başlayınca tuzunu ve baharatını koyun
* Kaynayan çorba suyuna sırayla nohudu,mantıyı ve köfteleri atın
* Malzemelerle birlikte 10 dk. daha kaynatın
* Çorbanın altını kapatın 10 dk. dinlendirin
* Üzerine kıyılmış maydanoz serpin
* Sıcak sıcak servis yapın
*Afiyet Olsun..

NOT:
* Çok lezzetli ve besleyici benim uydurduğum bir çorbadır.
* Elinizde içine koyacağınız malzemeler varsa çorbayı yapmak çok kolaydır.
* Difrizinizde haşlanmış nohut bulundurursanız her zaman işiniz kolaylaşır.


* Nohudu,köfteyi ve mantıyı önceden dolaba koymuştum.
* İsteyen konserve nohut kullanabilir.
* Köfteleri yuvalama çorbası yaparken artanı dolaba atmıştım.
* Köfte tarifi için Yuvalama çorbası tarifine bakabilirsiniz.
* Marketlerde yuvalama köftesi dondurulmuş olarak bulunuyor.
* Kendi dondurucunuzu en iyi şekilde kullanabilirsiniz.
* Dondurucu için püf noktalarına burdan ulaşabilirsiniz. Tık Tık.

* Çorbaya un koymadım.
* İçinde zaten fazla malzeme olunca una gerek duymadım.
* İsteyen dibine biraz un kavurabilir.
* İçindeki malzemeler çok besleyici olduğundan un koymadım.
* Çorbayı koyu seven un koyabilir.


* İsteyen et suyu veya tavuk suyu ile yapabilir.
* Ben sade suyla yaptım.
* İsteyen et su tabletleri koyabilir.
* Yağ,tuz,salça ve baharat miktarları size kalmıştır.


* Mantıları dolaptan çıkardım.
* Mantıyı ister kendiniz yapın
* İster güvendiğiniz yerlere yaptırın dolapta saklayın
* Ben her iki şeklide kullanıyorum.



MERCİMEK GİBİ NE KARNI BELLİ, NE SIRTI.

2 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis bir çorba olmuş,ellerinize sağlık..

nursevincelezzetler-yemek tarifleri dedi ki...

Böyle maharetli olunca önceden hazırlanır ve dondurulurlar. Hazırda ne güzel besleyici. Nefis çorba öğün yemeği olmuş.Ellerinize sağlık