2 Mayıs 2014 Cuma

TADINA DOYAMIYACAĞINIZ HAVUZLU BÖREK TARİFİ VE YAPILIŞI


Malzemeler:
* 4 yufka
* 1 su bardağı yoğurt
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 çay kaşığı karbonat
* Fırça

İç Malzemesi:
* İstediğiniz bir iç malzemesi
* Peynir, kavrulmuş kıyma, salam sosis,sucuk,tavuk sote gibi
* Ben peynirli ve tavuk soteli yaptım.

Yapılışı:

İç Sosun yapılışı:
* Yağı,yoğurdu ve karbonatı derin bir kaba koyun
* Bütün malzemeyi iyice çırpın
* Sos hazır.

Böreğin Yapılışı:
* Tezgaha bir yufkayı yayın
* Yufkanın üzerin iç sosunu fırça ile sürün
* Yufkayı ikiye katlayın
* İstediğiniz büyüklüğe göre üçgenlere kesin
* Ben 3 veya 4 'de kesiyorum
* Her üçgeni boş olarak sigara böreği gibi  tam ucu gelmeyecek şekilde sarın
* Sigara böreğini uçlardan birleştirin
* Sonda kalan ucu birleşen yere sokun
* Börekleri dondurucuya koyun
* 24 saat dolapta bekletin
* Dondurucudan çıkan börekleri
* Yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizin
* Bütün yufkaları aynı şekilde bitirin
* 180 derecede ısıtılmış fırında
* Börekler kızarana kadar pişirin
* Börekleri fırından çıkarın
* Havuzlara istediğiniz iç malzemesini koyun
* Tekrar fırına koyun 10 dk. daha pişirin
* Sıcak sıcak servis yapın
* Afiyet Olsun..

NOT:
* Bu börek çok lezzetli ve kolay yapılacak bir börektir.
* Dondurucuda uzun süre saklayabilirsiniz.
* Böreğin en önemli püf noktası dolapta mutlaka 24 saat beklemelidir.

* Tepsiye donuk şekilde dizin
* Fırında tam kızartmadan çıkartabilirsiniz.
* İçine koyacağınız iç malzemeye göre fırında kızartın
* Pişmeyecek iç malzeme koyacaksınız ilk pişirmeyi daha fazla yapabilirsiniz.

* Yufkaya bol bol sos sürün
* Ben yarım yufka çalışıyorum
* İsteyen bir yufkayı tezgaha yayabilir üzerine sos sürüp ikinci yufkayı üzerine yayıp üçgenlere kesebilirsiniz.
* Benim tavsiyem tek yufkayı ikiye katlayarak çalışmaktır.

* Üçgenlerin boyutlarını kendiniz ayarlayabilirsiniz.
* İster büyük havuzlar yapın ister küçük yapın.
* Üçgenler kesilmiş durumda


* Sigara böreği şeklinde sarma başlıyor.


* Tamamı sarılmadan bir kısmı bırakılıyor.

* Sigara böreğinin iki ucu birleştiriliyor ve dışarıda bir kısmı kalıyor.
* Dışarıda kalan kısım şekildeki gibi yuvarlak kısma kapatılıyor.
* Tam bir havuz yapılıyor.


*Havuz böreğimiz hazır.


*Dondurucuya gitmeye hazır.
* Dondurucuya koyarken yağlı kağıt yayılmış bir tepside dondurun
* Daha sonra tek tek çıkarın ve buzdolabı poşetine koyun.


YAĞINA KIYAMAYAN ÇÖREĞİNİ YAVAN YER.

4 yorum:

maviye iz süren dedi ki...

ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor :)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok güzel olmu,ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

çok güzel ve akıl. teşekkür ederim. ben istanbul'da oturan bir yabanci. yufka çok seviyorum! siz yufka usta!

my Turkish isn't so good but I just wanted to say how impressed I am with the art of your cooking with yufka. I'll use some of your ideas in my cooking. Thank you

Adsız dedi ki...

Sizi ve tarifinizi televizyonda gordum. Tarifiniz cok guzel gozukuyor. Sizde cok tatli bir hanimsiniz. Emeginize ve ellerinize saglik.