3 Mayıs 2014 Cumartesi

PİLAVLI TAS KEBABININ TENCEREDE YAPILIŞI ( EGE VE MARMARA BÖLGESİ)


Malzemeler:
* 750 gr parça veya kuş başı kuzu eti
* 2 su bardağı tuzlu sıcak suda ıslatılmış pilavlık pirinç
* 1 su bardağı zeytinyağı veya sıvı yağ
* 1 baş yemeklik doğranmış kuru soğan
* 1 yemek kaşığı salça
* 1 baş soyulmuş ve doğranmış sarımsak
* Tuz, baharat
* 3 su bardağı su
* 1 su bardağı kaynamış su

Pilavı Pişirmek için Malzemeler:
* Geniş bir pilav tenceresi
* Orta boy bir tas veya borcam
* Üzerine koymak için ağırlık

Yapılışı:

Etin Hazırlanması:
* Kapama tasının içine etleri koyun
* Üzerine soğanı sarımsakları ve salçayı koyun
* Yağı, tuzu ve baharatları ekleyin
* İyice harmanlayarak karıştırın
* Tası etlerle birlikte pilav yapacağınız tencereye ters çevirerek koyun
* Üzerine bir ağırlık koyun



Pilavının Hazırlanması:
* Ortasına tası kapatılan tencereye yanlardan
* 3 su bardağı suyu dökün
* 2-3 saat bu şekilde ocak üstünde pişirin
* Tasın kenarlarına 1 su bardağı sıcak su ekleyin
* Pirinci süzün ve tasın kenarlarına yayarak tencereye dökün
* Önce harlı ateşte 5 dk. kaynatın
* Sonra 20 dakika yavaş ateşte suyunu çekene kadar pişirin
* Ocaktan alın üzerini sofra bezi ile kapatın ve dinlendirin.( 15 dk. kadar)
* Dinlenen pilavı açın sıcak sıcak servis yapın.
* Afiyet Olsun.

NOT:
* Çok lezzetli bu yemek biraz uzun sürede olsa da yapmak gerekir.
* Bu pilav genelde köz ateşinde ocakta yapılıyor.
* Ben Aygaz da yaptım iyi sonuç aldım.

* Pilav ve et çok lezzetli oluyor.
* Baharat ve yağ miktarları size kalmıştır.

* Ben küçük bir borcamla yaptım.
* Sonuç çok iyi oldu.

* Su miktarı az gelirse ilave edebilirsiniz
* Pirinci ıslatmadan da yapabilirsiniz.
* Islatmadan yaparsanız su miktarı fazlalaşır.

* Et kuzu eti olursa daha çabuk pişer.

* Yemeğe yeşil soğan maydanoz ilave edebilirsiniz.
* Sarımsak isteyen koymayabilir.

* Yemeğe karabiber çok yakışıyor.

TERAZİ VAR, TARTI VAR;  HER ŞEYİN BİR VAKTİ VAR.

2 yorum:

petunyalarim dedi ki...

Biraz mesakkatli ama cok lezzetli bir yemek... Ellerinize, anlatimiza, paylasiminiza saglik.. Sevgilerimle,

lezzettabağı dedi ki...

Can dostum ellerine sağlık vallahi midem tok olmasına rağmen canım çok çekti..bu şekle çok yakın tarifle de ben pişiriyorum ama benim özrüm fotoğraflayamamak bu yüzden bir çok denemem hep yazılmadan yeniyor.. sevgiyle kal..