6 Ocak 2014 Pazartesi

KOLAY İRMİK HELVASI


Malzemeler:
* 500 gr irmik ( 1 paket)
* 250 gr tereyağ veya margarin
* 1 avuç dolmalık fıstık

Şerbeti İçin:
* 2 su bardağı soğuk süt
* 2 su bardağı normal su
* 2 - 2,5 su bardağı toz şeker

Üzeri İçin:
* Tarçın,hindistan cevizi
* Dövülmüş çeşitli kuru yemişler


Yapılışı: Tereyağını geniş bir tencerede iyice eritin, eriyen yağın içine irmiği koyun ve dolmalık fıstıklarını koyun iyice kavurun başka bir kap içinde şerbet malzemeleri karıştırın ve kavrulan irmiğin üzerine yavaş yavaş dökün hemen hemen bütün şerbeti alır, şerbeti çekince kapağını kağıt havlu ile kapatın dinlendikten sonra istediğiniz şekilde servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...


NOT:
* Hemen yapabileceğiniz çok kolay bir irmik helvadır.
* Şerbetini iyice karıştırın.
* Şerbet soğuk dökülecek
* İrmik çok iyi kavrulmalıdır.
* Ben genelde tereyağ ile yapıyorum.
* İsteyen yarı margarin yarı tereyağ veya sade margarinle yapabilir.
* Ben fıstığı irmikle birlikte kavuruyorum.
* İsteyen içine çeşitli kuru çerez koyabilir.
İstediğiniz şekilde servis yapabilirsiniz.
* Yanına dondurma, kaymak,krem şanti koyabilirsiniz.
* Şerbeti mutlaka yavaş yavaş ilave edin.
* Çok hızlı dökerseniz hem sıçrar hemde kıvamını tam olmayabilir.
* Ölçüleri yarıya indirerek yapabilirsiniz.
* Sulu helva seven suyunu fazla çektirmez.
* Ben kalıptan çıkarttım.



ALDIĞIMIZ NEFESİ GERİ VERİYORSAK, HİÇBİR ŞEY BİZİM DEĞİLDİR..

1 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

en sevdığım tatlıdır ellerıne sağlık