9 Ekim 2009 Cuma

KEŞKEK


Canınız keşkek mi istedi? Size basit ve güzel bir tarif,

Malzemeler:
* 2 su bardağı buğday
* 13 su bardağı su
* 1 büyük soğan
* İki büyük tavuk kalçası veya kemikli büyük bir parça koyun eti,
* Tuz

Üzeri için :
* 2 yemek kaşığı terayağ (Miktar size kalmış)
* Bir miktar kırmızı pul biber.

Yapılışı :
Düdüklü tencerenin dibine soğan incecik doğranır. Üzerine et su, buğday, tuz konur. Tencerenin kapağı kapatıldıktan ve düdükten buhar çıktıktan sonra 1.5 saat pişirilir.
Pişene kadar içine sakın kaşık değirmeyin, etleri ayrı bir yere alıp iyice ditin.
Buğdayın iyice ezilmesini sağlayın, içine etleri karıştırın, üzerine biberli yağ döküp servis yapın.

Afiyet olsun...

NOT : Bu yemek tarifi kimden mi? Canım arkadaşım, dostum, kardeşim
herşeyimi paylaştığım Çorumlu Semra Yücebaş'tan.

5 yorum:

Nilgün dedi ki...

Bende tarif yazacağım Semra'yı kıskandım:-)))))

ANNEMİNELİ dedi ki...

Senin verdiğin tarifte var canım kıskanma......

emine ünal dedi ki...

Ayyy şöyle bir bakayım dedim aç aç,o kadar harukulade yemeğin içinden keşkeği seçtim yazacak:))
Çok özlemişim yaa,ben Çorum luyum,bizde keşkeği geceden fırına verirler çömlek içinde,ay nasıl güzel olur o,üzerinede sos değilde yahni dökerler bizde,mevlit ve düğünlerin vazgeçilmezi,eşime söyleyim buğday alsın yapayım hemen..

Ellerinize sağlık..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Selam ben sizin fahri hemşerinizin.Çorumda 10 yıl oturdum.İmam hatip Lisesinde Çalıştım.Evimiz vilayete çok yakındı.Her yıl ziyarete gelirim.Çorumda dostlarım,arkadaşlarım,anılarım var.Bizim memleket Bursa ama Sizin oralarda benim için sıladır.Bu yğüzden sana hemşerim diyorum.Güzel yorumlarına teşekkür.Tarif zaten Çorum' lu Edebiyat Öğretmeni Semra Yücebaştan.Sevgi ve hasretle öpüyorum.....

emine ünal dedi ki...

İnsan nerde yaşadıysa oradan uzak kalınca sıla oluyor..Ben Çorumun içini pek bilmem,Bildiğim sisli bi şehirdeydim,tarih kokan evleri ahşap,yüksek tavanlı evleri vardı,küçük dükkanların olduğu bi çarşısı,düğün alışverişiydi sanırım öyle aklımda kalmış..

Ben Mecitözünün köyündeyim,çok düşkün değilim memeleketime ama çocukluğumu ve köyümü yinede özlüyorum,keşke hiçbişey değişmese hep aynı kalsa diyorum bazen:)..

Bizim oraların yarmalı,baklalı bohça yaprak dolmasınıda bilirsiniz siz,ben yapıyom güzel olmuyo,çiğden yapıyom kuru oluyo,pişiriyom fazla pişmiş oluyo bi beceremedim..Bide topak aşı,çok severim ve tarifini vermiştim bi ara arkadaşlara çok beğenmişlerdi:))..

Hasretlendim bakın,buram buram koktu memeleket:))

Çok memnun oldum tanıştığıma,elleriniz dert görmesim,öperim ben o elleri:)