3 Mayıs 2010 Pazartesi

ÇITIR BÖREKLER



Malzemeler:
* 3-4 tane hazır yufka
* Zeytinyağı



İç Malzemesi:
* Soğanla kavrulmuş ıspanak


Yapılışı: Bir yufka bir tezgah üzerine tamamen yayılır. Üzerine elimizle veya fırça ile bolca zeytinyağı sürülür. Yufka 6 eşit üçgene bıçakla bölünür. Her üçgenin içine kavrulmuş ıspanak koyup incecik sarıp gül böreği şekli verilip yağlanmış tepsiye dizilir.Diğer yufkalar da aynı şekilde sarılır. Üzerine sadece zeytinyağı sürüp fırında 200 dercede iyice kızarana kadar pişirilir. Sıcak sıcak servis yapılır.
Afiyet Şeker Olsun...



NOT:
* Bu böreği aile dostumuz Ali Sezerer yapmıştı hem ondan görünteledim,hem de hemen yaptım ve görüntüledim.
* Hem çok kolay hem de çıtır çıtır bir börek.
* Böreğin püf noktası zeytinyağı
* İç malzemesi istenilen şekilde değiştirilebilir.
* Maydanozlu peynir, kavrulmuş kıymalı,patatesli kıyma,pırasalı yapabilirsiniz.
* Siz üçgen sayısını çoğaltabilirsiniz. Börekler daha küçük olur.
* Börekleri sararken ince ve sıkıca sarın.
* Üzerine sadece zeytinyağı sürülür.




AÇIK YERDE TEPECİK KENDİNİ DAĞ SANIRMIŞ

21 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

harikaaa en sevdiğimdir gül börekler.. içerik ne olursa olsun.. senin ellerinden çıkan bu güzelliklerde ne lezizdir kimbilir..

umutluhayat dedi ki...

çıtır çıtır hasrika görünüyor.ellerinize sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

ıspanaklı börek oo yanında çayda varmı tatlım ellerine sağlık afiyet bal olsun

NiLaY dedi ki...

bende bayılırım bu lezzete, ellerine sağlık :)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çıtır börek yemeğe hepinizi bekliyorum.Gelinde tadını çıkaralım.Güzel yorumlara teşekkürlerrr..Sevgilerrrrrr....

Birsel ve İrem dedi ki...

Gerçekten çok çıtır görünüyorlar, ellerinize sağlık. Canım börek çekti birden. Size afiyetler olsun. Sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. nefis görünüyor.
Yanında da sıcacık çay. Miss gibi.
Sevgiyle kal.

beste dedi ki...

oh buraya daha sik gelmek lazim borekler harika:) yapanda fotografi cekene de tesekkurler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Güzel yorumlara teşekkürler.Blogumdaki herşeyi kendim yapıyor ve fotoğraflıyorum.Börekler gerçekten çıtır oluyor herkese tavsiye olunur.Hemde çok kolayyyy.Sevgilerrrr.Herkezi öptümmm...

tatlıhayat dedi ki...

Yufkanın içine sütlü yağlı ve yumurtalı karışım sürmeyince biraz sert olmuyor mu?sevgiyle...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Gerçekten olmuyor,çıtır çıtır oluyor.Denemeni tavsiye ederim.Sevgilerrrrrrr....

pelince dedi ki...

Offf enfes,kıyır kıyır .. ellerine sağlık..

Sevgiler.

www.sendepisir.com dedi ki...

Zehra Hanım Merhaba
Bir süredir rahatsızlığımdan dolayı bloğunuza bakamamıştım. Girip börekleri görünce hele de ıspanaklı olduğunu okuyunca canım çekti,ellerinize ve emeklerinize sağlık. Kolay gelsin, Hoşç....
Sendepişir/Nilgün

Gönülünce dedi ki...

Börekler çıtır çıtır nefis olmuş ellerinize sağlık...
sevgiler...

Tümay Öztürk dedi ki...

Ispanaklı tarifleri çok severim. Böreklerin gerçekten çıtır çıtır duruyor:) Ellerine sağlık. Sevgiler...

Bucanni dedi ki...

Mmm enfes görünüyor :) tam istediğim gibi.

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

çok nefis olmuş:)eline sağlık
bende haftasonu peynirlisini ufak ebatlarda yaptım bunu görüncede yazmak istedim
sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım arkadaşlarım,güzel ve zarif yorumlarınıza çok teşekkür ederim.Sevgilerrr.

humeyra dedi ki...

Börek harika görünüyor. Tam da kahvaltı saati. Evde poğaçamız olmasaydı oturup börek başında yas tutardım yiyemiyorum diye :)

humeyra dedi ki...

Börek harika görünüyor. Tam da kahvaltı saati. Evde poğaçamız olmasaydı oturup börek başında yas tutardım yiyemiyorum diye :)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkürlerrrr....