16 Aralık 2009 Çarşamba

Çin Salatası(SoğukPilav )

Bu tarif ile SoftBowl kek tarifleri yarismasina katilmis bulunuyorum. Ayrintili bilgi icin lutfen tiklayiniz....
Malzemeler:
* 2 su bardağı pilavlık pirinç(ılık suda ıslanmış olacak)
* 1 çay bardağı sıvı yağ
* 2 su bardağı garnitür(konserve)
* 3 tane rendelenmiş havuç
* l su bardağı ince kıyılmış dereotu
* 1 su bardağı doğranmış kornişon turşu
* 1 su bardağı mısır konservesi
* 1 demet yeşil soğan (incecik doğranmış)
* 1 demet maydanoz(doğranmış)
* 1 demet taze nane(kıyılmış)
* Tuz,karabiber, pul biber

Yaplışı:
Pirinç sıvı yağ ile birlikte normal pilav olarak yapılır.Pilav pişirilir ve soğutulur. İçine rendelenmiş havuç hariç herşey ilava edilir.Diğer tarafta rendelenmiş havuç yağda azıcık kavrulur.Kek kalıbının dibine önce kavrulmuş havuç konur üzerine pilav konur. Dolapta 1-2 saat
bekletilir. Servis tabağına ters çevrilerek servis yapılır. İstenilirse ketçapla servis yapılabilir.
Afiyet Şeker Olsun.

NOT:
* Bu pilav kabul günlerinde güzel bir salata olabilir.
* Pilavın dibine havuç koymayı bir tanıdığımda gördüm çok yakıştı.
* Pirinci jasmin de tercih edebilirsiniz.
* Salatanın içinde her nevi malzeme olduğundan besleyicidir.
* Kalıba yerleşririrken kaşıkla iyice bastırın.
* Konulan malzemeleri azaltıp çoğaltabilirsiniz.
* Kalıp içine streç koyarsanız kolay ters çevirirsiniz.

RAFTAN FİNCAN DÜŞTÜ HANIMIN TOPUĞU ŞİŞTİ.

17 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

görüntü harika ellerinize sağlık:)

mandalincikmazi dedi ki...

Ellerine sağlık canım
çok güzel görünüyor renk renk :)

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Öyle güzel paylaşımlarınız varki ben takip etmekde zorlanıyorum...Hepsi için ellerinize sağlık...
Sevgiler...

Zeugma dedi ki...

Geçenlerde yedim ilk kez.
Çok lezzetliydi.
Sizin yaptığınız da nefis görünüyor.Malzemelerden de tadı belli zaten. Elinize sağlık.
En kısa zamanda deneyeceğim..
Teşekkürler...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ELLERINIZE SAGLIK COK ENFES GÖRÜNÜYOR...

SUNUM SÜPER...


SEVGILER

Zeynep dedi ki...

ay çok şekersiniz siz. bir anne eli lazımdı zaten bu blog camasına.

aleyna dedi ki...

sevgili öğretmenim elinize sağlık.ne kadar hoş bir sunum olmuş

ANNEMİNELİ dedi ki...

Aleyna:)Nihayet buluştuk.Güzel yorumuna teşekkür ederim.Sevgi ile kal.

Zeynep:) Canım canımmmm,Dilin bal yesin canım.Sevgi ile kall.

Ekin Mutfağı:) Beğendiğinize çok sevindim.Sizlerin yorumları beni şevke getiriyor.Teşekkürler.Sevgi ile kal...

Zeugma:) İşallah birgün birlikte yerizde tadına varırız.Güzel yorumuna teşekkür ediyorum.Sevgi ile kalın....

Nurşen:) Benide bu davete çağırmanız onur verdi.İşallah katılmaya çalışacağım.Blogumda yayınlayacağım.Teşekkürler.Sevgilerrr...

Gönülüncelezzetler:)Gönlümün gözü olsa herhalde önce sizi görmek isterdimki; Bu güzel sözleri yazan blogcu kim diye,Herşey gölünce olsun.Gönül bahçelerimiz birlikte olsun.Teşekkürler.Sevgi ile gönlünde kalmayı başarayım.Sevgilerrr.

PembeTatlar:)Her ziyaretin beni mutlu ve onurlu hisettiriyor.Teşekkürler.Sevgilerrr.
Yıldız:) Salatamdaki renkler,yaşamında güzel renklere dönüşmesi dilegiyle,Sevgiler ve Teşekkürlerrr....

pembe fiyonk dedi ki...

ellerine sağlık canım.yurt dışındayken çok yerdim ama oradaki pirinç çok farklı oluyor.suda kaynatıyorsun ama lapa olmuyor.
nefis görünüyor,tekrardan ellerine sağlık.sevgiler.

meltemmutfakta dedi ki...

Tarifte sunumda harika :)
ellerinize sağlık...
sevgiler

ahsen58 dedi ki...

merhaba canım salata muhteşem çok güzel helede görüntü daha güzel ellerine sağlık sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Salatamı begendiğiniz için hepinize teşekkür ediyorum.Bursaya buyurun beraber yiyelim.Sevgilerrr.

Uğur CAN dedi ki...

Çok güzel olmuş bu salata , hem göze hem de mideye hitap ediyor ellerinize sağlık, ilk fırsatta deneyeceğim
Sevgilerimle Uğur

casminella dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık, eh biz artık katılmayalım bu yarışmaya bu kadar güzel bir sunum ortaya çıkarabilir miyiz bilmem :)))))

Fatma Tekin dedi ki...

Merhabalar annemineli sizin de salatanız harika görünüyor.Ellerinize sağlık, salatanın tadınıda biliyorum daha önce arkadaşımın sofrasın da yedim.Fatma Tekin

yedirenk dedi ki...

Salatanızı çok beğendim vede denemek istiyorum ama yapmadan önce size bir sorum olacak bu salatayı günümden bir gün önce yapsam yani bir gece buzdolabında bekletsem pirinçler sertlesirmi acaba?tadında bir degisiklik olurmuki?

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkürlerrrr...