25 Aralık 2013 Çarşamba

BAKLAVA YUFKASINDAN SUSAMLI TAHİNLİ KURU BAKLAVA


Malzemeler:
* 1 paket baklavalık yufka
* 1 büyük kase ince çekilmiş ceviz veya başka kuru yemişler
* 1 büyük kase toz şeker
* 1 büyük kase tahin
* 1 büyük kase sıvı yağ veya erimiş tereyağ
* 1 fincan tarçın


Üzeri İçin:
* 2 tane çırpılmış yumurta sarısı
* Bolca susam


Yapılışı: Baklava yufkasının tek katına yağ sürün ikinci yufkayı üzerine koyun yine yağlayın bir yufka daha koyun onun üzerine 2 yemek kaşığı kadar yağ sürün yağın üzerine 2 yemek kaşığı tahin sürün, tarçın ve bolca ceviz serpin yufkaları sıkı sıkı rulo yaparak sarın 3-4 cm. aralığında bıçakla kesin, kesilen parçaları önce yumurta sarısına sonra susama bulayın ve 200 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin. Ilıyınca servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...


NOT:
* Çok lezzetli bir baklava veya kurabiyedir.
* Baklava yufkasını kullanırken kurumaması için üzerini kapalı bırakın.
* Bu malzemeler 1 paket yufkaya yetmezse ilave yapabilirsiniz.
* Sanırım ucu ucuna yetecektir.


* Bol susamlı olması başka baklava yufkası tatlılarından daha lezzetli oluyor.
* Fırında alt üst iyice kızartın.
* İçine ben ceviz koydum.
* Sizler fındık,fıstık veya başka kuru çerezler koyabilirsiniz
* Yufkaları sıkı sıkı rulo yapın.
* Ben 3 kat yufka ile yaptım,isteyen daha fazla kat yapabilir.
* İsteyen tereyağ,sıvı yağ veya margarin kullanabilir.
* İçine koyulacak şeker miktarı size kalmıştır.



YÜREĞİ OLMAYANIN YARINI OLMAZ.

2 yorum:

Özgen dedi ki...

Harika bir tatlı bayıldım susamlı olması çok güzel bir fikir sevgiler...

ayamaya dedi ki...

üff yeme de yanında yat :)