9 Ekim 2012 Salı

KIYMALI SOĞAN DOLMASI

 Malzemeler:
*7-8 tane iri dolma yapılacak kuru soğan
* 1 çay bardağı dolmalık pirinç
*  300 gr kuzu dana karışımı kıyma
* 1 adet içi için ince kıyılmış kuru soğan
* 1/2 demet incecik kıyılmış maydanoz
* 1/2 demet ince kıyılmış dereotu
* 1 çay kaşığı kuru nane veya ince kıyılmış taze nane
* 1 çorba kaşığı domates salçası
* 1 yemek kaşığı tereyağ
* Tuz ve baharat çeşitleri
 Üzeri için Sos malzemeleri:
* 1 yemek kaşığı salça
* 1 yemek kaşığı tereyağ

 Yapılışı: Büyükçe bir kabın içine kıymayı,soğanı, yeşillikleri,baharatları,yıkanmış pirinci,yağı ve salçayı koyun ve yoğurun veya kaşıkla iyice karıştırın. Diğer tarafta soğanların dış kabuklarını soyun bir ucunu kesin, bol suda soğanlar yumuşayıncaya kadar haşlayın, sudan çıkardığınız soğanları kat kat ayırın her kata dolma harcı koyun,(sarın) tencerenize dizin üzerine salça ile eritilmiş tereyağını üzerine dökün, bir miktar sıcak su koyun, üzerine kapak kapatın, pişmesi ocağa koyun, önce harlı ateşte sonra kısık ateşte dolmanın pişmesini sağlayın.dinlenince servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...
 NOT:
* Dolmalar ve Sarmalar etiketlerinde püf noktaları bulabilirsiniz.
* Soğanların ister içini doldurur,isterseniz içine sararak yapabilirsiniz.

 ZENGİNE NERDEN ALDIN, FAKİRE NERDEN BULDUN DENİR


5 yorum:

Adsız dedi ki...

Annanem yapardı çok lezzetli olurdu ben çok seviyorum bu dolmayı bi kaç kez yapmışlığım vardır.. ben eeydir yapmıyodum bunu hatırlattığın iyi oldu saol arkdşım :)
ellerine sağlık..

belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

elıne sağlık mısgıbı soğan dolması

Adsız dedi ki...

Paylaşım için Teşekkürler. Hurda Alım Satım

Naliya dedi ki...

elinize sağlık arkadaşım .görüntü harika fakat ben hiç soğan dolmasını yapmadım .inşanlah birgün deneyeceğim sizin tarif beni haveslendirdi .. saolasın. sayfanıza sevgilerimi bırakıyorum...

tosbagalar dedi ki...

Ablam ellerine sağlık ödülün var alırsan sevinirim