31 Mart 2010 Çarşamba

Lahana Sıkması(Erzurum İspir'den)









Malzemeler:
* 1 tane orta boy haşlanmış beyaz lahana
* 1 küçük kase pilavlık bulgur
* 4-5 tane haşlanmış patates
* 2 yemek kaşığı domates salçası
* 1 demet ince kıyılmış maydanoz
* 1 tane büyük ince kıyılmış kuru soğan
* 1/2 çay bardağı sıvı yağ
* Karabiber
* Tuz

Üzeri için:
* 2 yemek kaşığı kızdırılmış tereyağ
* 1 kase sarımsaklı yoğurt

Yapılışı: Lahana yaprakları haşlanıp bir kenarda soğumaya bırakılır. Kıyılmış soğan, sıvı yağ içinde iyice kavrulduktan sonra pilavlık bulgur az bir su ilave edilerek azıcık pişirilir. Haşlanmış patatesler iyice ezilip bulgura ilave edilip, tuz, karabiber ve kıyılmış maydanoz koyulur ve iyice karıştırılır. Soğuduktan sonra küçük lahana parçalarının içine yapılan bu harç konulup, avuç içinde sıkarak yağlanmış fırın tepsisine dizilir. 180 dercede üzerleri kızarana kadar pişirilir. Çıkınca üzerine kızdırılmış tereyağ dökülür. Sarımsaklı yoğurt dökerek ya da sade olarak servis yapabilirsiniz.
Afiyet Şeker Olsun.....


NOT:
* Lahanayı haşlarken kökünü bir bıçakla çıkarın.
* Tuzlu kaynayan suyun içine kök tarafı altına gelecek şekilde koyup haşlarsanız, soğuduğunda yaprak yaprak çıkarabilirsiniz.
* Lahanayı yaprak yaprak kökünden keserekte tuzlu suda haşlayabilirsiniz.
* Lahana kokusunu gidermek için haşlama suyuna bir parça ekmek veya azıcık süt koyun..
* Lahana sıkması yaparken lahana parçaları çok büyük olmamalıdır.
* Patatesleri haşladıktan sonra rendelerseniz daha güzel oluyor.
* Malzeme miktarını lahananıza göre ayarlayabilirsiniz.
* Damağınıza uygun baharatlar ilave edebilirsiniz. Pul biber, kekik, reyhan gibi...
* Sarımsaklı yoğurtlu yemek tercihe kalmıştır.
* İç harcına koyacağınız yağı, üzerine dökeceğiniz tereyağını unutmadan ilave edin...
* Sıkma yaparken haşlanmış küçük bir parça lahanayı avucunuza koyup, içine biraz harç koyup avucunuzun içinde yuvarlayıp sıkınız.
* Üzerine tereyağ miktarını göz kararı ayarlayabilirsiniz.
* Fırında 20-25 dakika pişirebilirsiniz.


ET YUMAĞI İLE İP YUMAĞI BİR ARADA OLMAZ

21 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Lahana ile ne hoş bir yemek elinize sağlık sevgiler.

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK DEĞİŞİK.SEVGİLER.

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik olsun,
ilk defa duydum ve gordum bu yemegi,
eminim tadi çok guzeldir,

sevgiyle kalin...

Unknown dedi ki...

ne güzel birşey olmuş öyle ellerinize sağlık

balböcükleri dedi ki...

ilk defa böyle bi tarif görüyorum görüntü müthiş

GÜL dedi ki...

benim bloğumun ilk atkipçisine...ilk okuduğumda sarma sandım ama lahana sıkmasıymış ilk kez duydum değişik bir tarif ama lezzetli olduğuna eminim eline sağlık
sevgiler

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

değişik tarifler çok güzel denemek lazım ellerinize sağlık selamlar

Neşetuana dedi ki...

Elinize sağlık.Çok lezzetli görünüyorlar :)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Sevgili can arkadaşlarım,zarif yorumlarınıza teşekkür eder,gönül dolusu sevgilerrr........

aydilber dedi ki...

ne kadar ilginç bir tarif...inanı hemen deniyicem ..hangi yörenin yemeği...ellerinize sağlık

Emel Kurt dedi ki...

selam ilginc bir yemek hic yemedim fakat resimleri görünce tadini bakmak istedim eminim cek lezzetlidir.sevgiler.

Adsız dedi ki...

bak ilkdefa gördüm bunu.hiç duymadığım bişey.ama mantıklı ve lezzetli görünüyor.ellerine sağlık canım...

özgün dedi ki...

Çok lezzetli birşey bu belli diyet yapıyor olmasam hemen yapardım elinize sağlık :)

Gönülünce dedi ki...

Görüntüye bayıldım harikaa olmuş ellerinize sağlık...

Sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Gerçekten çok değişik bir lezzet,zarif yorumlarınıza teşekkürlerrrr...Sevgilerrrrr....

pelince dedi ki...

Bende ilk kez gördüm ama tam benim damak lezzetime göre sanırım.. ben yapamam ama anneme paslarım bunu ... nefis olmuş.. ellerine sağlık...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Zarif yorumlara teşekkürler.Sevgilerrrrr....

Unknown dedi ki...

Canım kardeşim bende birçok arkadaşım gibi ilk kez duydum ve gördüm ama denemek isterim değişik bir lezzet merak ettim acaba herhangi bir yöreye aitmi bu yemek çok enteresan bir tarzı var ellerine sağlık paylaştığın için teşekkürler sevgiler

Selen dedi ki...

Bu hafta basi yemegi yaptim. Cocuklar dahil herkes severek yedi. Ben sizin kadar duzgun saramadim ama yine de cok guzel oldu. Kalan kucuk parcalardan da lahana salatasi yaptim.
Tesekkurler.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Papatya68;Erzurum bölgesinden olduğunu biliyorum.Teşekkü
rlerrrr...

Selenciğim lahana sıkmasının lezzeti çok nefis oluyor.Ellerine sağlık,yiyenlerede afiyet olsun..Sevgilerrr...

Adsız dedi ki...

Thank you, I have just been looking for information approximately this topic for a long time and yours is the best
I have came upon till now. But, what about the conclusion?
Are you certain concerning the supply?

Also visit my web blog; cellulite treatment reviews