6 Şubat 2010 Cumartesi

Karcabey Mantısı



Malzemeler:
* 1 paket hazır karacabey mantı
* 1 tane haşlanmış bütün tavuk
* 1 kase haşlanmış nohut
* 500 gr sarımsaklı yoğurt
* 2 yemek kaşığı tereyağ
* 1 yemek kaşığı üzeri için tereyağ
* Pul biber, karabiber, tuz

Yapılışı: Bir bütün tavuk, 2 kaşık tereyağ, tuz, karabiber ile iyice haşlanır. Karacabey mantısı tepsiye dizilir, fırında biraz ısıtılır ve üzerine kaynamış bolca tavuk suyu dökülür. Tavuk etleri mantıların üzerine didilir ve tekrar fırına koyuldukran sonra suyu çekilene kadar fırınlanır. Fırından çıkarınca üzerine sarımsaklı yoğurt ve bir kaşık yağda kızdırılmış pul biber dökülür.
Afiyet Şeker Olsun...


NOT:
* Karacabey Bursa'nın en büyük ilçelerinden biridir.
* Bu mantı aslında evlerde hamur yapılarak taze taze pişiriliyor.
* Benim yaptığım mantı yapılıp fırınlanmış mantıdır.
* Bu mantı aslında ördek eti ile yapılıyormuş.
* Karacabey mantısı artık marketlerde veya pazarlarda hazır satılıyor.
* Mantıyı yaparken üzerine yağ koymaktan çekinmeyin, yağ daha tadlandırıyor.
* Yoğurdu yanına koyup ta yiyebilirsiniz çünkü aslında pek yoğurtlu yemiyorlar.
* Mantının suyunu dökerken mantıda sıcak olmalıdır. Aksi halde hamur olur.
* Üzerine bol tavuk koyulmalıdır.
* Bazı yörelerde nohutta koymuyorlar.
* Mantıyı Karacabey'in Orta Sarıbey köyünden olan sevgili arkadaşım Figen verdi.
* Kendi köylerinden yeni gelmiş taze olduğunu belirtti. Teşekkürlerrr.


KÖPEĞİN HATIRI YOKSA BİLE SAHİBİNİN HATIRI VARDIR

11 yorum:

Sevtap dedi ki...

İlk defa duydum ellerinize sağlık değişik bir tat

susamcorekotuFeriha dedi ki...

balıkesirliyim yakın sayılırım ama hiç duymadım değişikmiş harika olmuş şifalar olsun

dusunenbalik dedi ki...

annem annem anneeem mantı mı bayılırım ya bayıldım :) ellerine kollarına sağlık.

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok leziz görünüyor. Tavuklu mantıyı çok severim. Karacabey ismini ilk kez duyuyorum. Büyük teyzem bu mantıyı süt tarhanası denen bulgurlu bir içten yapardı. Çok leziz olurdu. Sevgiler

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Elinize sağlık. Arkadaşınız Figen Hanım ile tanışmak isterim. Memleketliyiz, sevgiler

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik nefis görünüyor manti hem kolay hem leziz benim sevdigim lezletler arasinda.

KUZEYİN KIZI dedi ki...

Süper görünüyor...Emin çokta lezzetlidir.:) Ellerinize sağlık.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık ..afiyetler olsun bereketi ile..
Sevgilerle..

KEYFESEYRAN dedi ki...

Ne güzel minik minik görüntüsü var kayıklara benziyorlar yemeği de çok hoş görünüyor tavuk ve mantı her hali güzel ellerine sağlık zehracım

durutarifler dedi ki...

Benim memleketimin mantısı. Annem pek sık yapardı. Sizin de ellerinize sağlık

ANNEMİNELİ dedi ki...

Yöresel mantımı beğendiğinize çok sevindim.Tadı da çok güzel,yaptığınız zarif yorumlara teşekkür ediyorum.Sevgi ve saygılarrr..