30 Kasım 2009 Pazartesi

HUMUS

Malzemeler:
* 500 gr beyaz nohut(akşamdan ıslatılmış)
* 100 gr tahin (küçük bir kavanoz)
* 2 tane limonun suyu(limon tuzu da olabilir)
* 7-8 diş dövülmüş sarımsak
* Azıcık kimyon, tuz

Sosu için:
* 100 gr tercihe göre sıvıyağ veya tereyağ
* 1 tatlı kaşığı pul biber
* Sucuk veya pastırma
* 1 tatlı kaşığı sumak
* Maydanoz (ince kıyılmış)
Yapılışı: Akşamdan ıslanan nohutu bol su ile düdüklüde iyice pişirdikten sonra nohutlar robottan gecirilir. İçine tahin, limon, sarımsak, kimyon ve tuz konulup kaşıkla devamlı karıştırılarak, bir tencere içinde pişirilir. İyice ezilerek pişen nohut ezmesi, bir tabağa ince bir tabaka şeklinde konulur. Üzerine biberli, sucuklu(pastırma) ve yağlı harç yakılarak dökülür. Süslemek içinse sumak ve maydanoz kullanılır.
Afiyet şeker olsun.

NOT:
* Nohut robottan çekildikten sonra içine haşlama suyu konularak inceltilebilir.
* Robotta çekilen nohut kaşık ile devamlı karıştırılıp, pürüzsüz hale getirilmelidir.
* İçine limon yerine limon tuzu da konulabilir.
* Kimyon nohutun gazını alır.
* Haşlandıktan sonra nohutun kabukları soyulması gerekir. Benim robotum bunu yaptığı için ben soymuyorum.
* Üzerine bol yağ dökülmelidir.
* Yağın içine sucuk, pastırma koymadan da yapılır.
* Humus çok besleyicidir.
* Bir tabak humusla bir ekmek yenilebilir.
* Tarsus'da Kervan denilen humuscuda yedim çok güzeldi ve benimkinin de o kadar lezzetli olduğuna garanti veririm:)
* Nohut tozu ile de humus yapılabiliyor -benim tercihim değil.
MÜSLÜMAN MAHALLESİNDE SALYANGOZ SATMAK.

7 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım çok severim ellerine sağlık bende nohuttan yapılanı çok seviyorum diğeri kesinlikle tercihin değil...

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba Zehra hanim ne kadar nefis yemekler yapmissiniz..Sanki canli önümdeler inanin hepsinden birer tane alip yemek istedim..Bir cok türk yemegini ne kadarda özlemisim..Artik sık sık ziyaretinize gelirim..Ellerinize saglik harikasiniz
Almanya dan sevgilerimi gönderiyorum
Cali

ANNEMİNELİ dedi ki...

Sizinde benimle aynı fikirde olmanıza çok sevindim.Çok kişi kolay diye onu tercih ediyor.Sevgilerrrr...

balböcükleri dedi ki...

aaaaaaaaa bu ne güzel blog yahu.humusada bayılırııııııııım.aldım tarifi gitti

Dilek'ce dedi ki...

Merhaba,
humusa cok degisik sos hazirlamissin ellerine saglik!
Sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Serpil:)Güzel dileklerine çok teşekkür ederim.Denersen sevinirimmmm.Sevgilerrrr.

Dilek'ce:) Ziyaret için teşekkürler.Gerçekten sos güzel oluyor.İşallah damak tadımız uyarda,seversiniz.Sevgilerrrrr.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Cali:) Canım içten dileklerine çok teşekkür ederim.Blog ziyaretime geldiğin gibi memleket ziyaretinede beklerim.G3elirsin beraber yaparız,yeriz.Sevgilerrrrr.