25 Kasım 2009 Çarşamba

KırmızıBiber Salatası



Malzemeler:
* 7-8 tane közlenmiş, soyulmuş kırmızıbiber
* 6-7 diş dövülmüş sarımsak
* Yarım çay bardağı zeytinyağı
* Bir fincan kadar üzüm sirkesi
* Bir kaç damla nar ekşisi
* Yarım demet kıyılmış maydanoz (üstünü süslemek için)

Yapılışı:
Közlenmiş(parpulama) biberler soyulur, ince ince kıyılır. Üzerine malzemeler karıştırılır ve eklenir. Süslemek içinse maydanoz eklenir.
Afiyet Şeker Olsun.

NOT:
*Bu salataya ekşilikler konulmadan, sarımsaklı yoğurtlu da yapılır.
* Bu salataya haşlanmış patateste konulabilir.
* Börülceyle de karıştırılıp salatası olur.
* Kırmızıbiber kanserin önünü keser derler.
* Bu biberden salça yapılır.
* Kızartması, dolması çok güzel olur.
* Her yemeğin yanında garnitür (çeşit) konulabilir.
* Her türlü turşuya konulabilir.(Karışık turşu içi)
* Turşuşu yapılır.
*Kurutulup saklanabilir ve pul biber yapılır.

ELDEN GELEN ÖĞÜN OLMAZ, ODA VAKTİNDE OLMAZ.

5 yorum:

Gülen Tezer dedi ki...

Sevgili öğretmenim; zarif yorumunuz için sonsuz teşekkürler. Geçmiş de olsa Öğretmenler Gününüzü kutlayıp sevgi ve minnetle ellerinizden öpüyorum..
Keşke bu tarif yaz sonunda olsaydı zira benimkiler kavanozda küflendi.. Artık bir dahakine.
Büyük sevgimle iyi bayramlar diliyorum..

Sevgi Küçük dedi ki...

Öncelikle öğretmenler gününüzü kutluyorum. Sadece bir gün değil her gün özelsiniz bizler için. :)
Ellerinize sağlık.
Sevgiler

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgili öğretmenim,
sizi tanıdığıma memnun oldum. Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
Paylaşacağım çok şeyler var bu sayfada.
Sevgiyle...

Pembe Tatlar dedi ki...

özeliikle et yemeklşerinin yanına çok yakışıyor...

Ellerine sağlık..
Öğretmenler gününzü kutluyorum gecikmeli:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Güler Tezer:) İyi duygularından dolayı çok duygulandım.İlgine teşekkürler.Sevgi ile kal tatlımmmm.

Sevgi Küçük:) Sizlerde benim için çok özelsiniz.Sizleri gördükçe gelecekten çok umutluyum.Sevgilerrr....

Yaşamın Kıyısından:) Paylaşmazsak
yaşamımızın anlamı olmaz canım...Sevgi il kal....

Pembe Tatlar:) İyi duygulara herzaman boynum kıldan incedir.Sevgilerin tümü sizin olsunnnn