13 Kasım 2009 Cuma

FIRINDA ÇİNEKOP


Malzemeler:
* 1 kg çinokop balığı
* 1/2 çay bardağı zeytinyağı
* 1 büyük soğan (yarım ay şeklinde doğranmış)
* 6-7 diş sarımsak
* Yarım demet maydanoz
* 1 tane kırmıze biber (iri doğranmış)
* 1 tane yeşil biber
* Tuz, pul biber
* Birkaç defne yaprağı
* 4-5 tane tane karabiber
* 2-3 dilim limon
* Bir kaç damla nar ekşisi

Yapılışı:
Balıklar ayıklanıp, yıkanıp süzdürüldükten sonra, içine bütün malzemeler konup bir kaç saat bekletilir. Fırın tepsisi yağlanıp balıklar üzerine yerleştirilir. 170 derecede 40-45 dk. sizin kontrolünüzde pişirilir. Bütün suyunu tamamen çekmesi lazım, kızarma derecesine kadar fırınlanır. Servis yaparken maydanoz ile süsleyebilirsiniz.
Afiyet şeker olsun....

NOT: Fırında yapılan yemeklerde, fırının ısısı ve fırını tanımak çok önemlidir.

2 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Siteniz maydanoz topluluğunda gördüm.Yeni tanımaya çalışıyorum. Sizden, hayattan çok güzel şeyler var. Daha da güzel şeyler yazacağınız yazdıklarınızdan belli oluyor.Sizi keyifle izleyeceğim, zaman zaman yaptıklarınızı deneyerek, bazende sizden söz ederek bloğumda yayınlamak istiyorum .Ellerinize yüreğiniz sağlık.Sevgiler. Mine

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım mine, ilginden dolayı öncelikle teşekkür ederim.Beni kafanda koyduğun yer içinde çok mutlu oldum.Seninle arkadaş olduğum için hayatıma yeni bir sayfa olacağına eminim.Senin blogunun da bana yol göstereceğine eminim.Sevgilerrrrrr.