24 Kasım 2009 Salı

Biberli Ekmek (acılı)

Malzemeler:
Hamuru için:
*1/2 su bardağı ılık süt
*1 paket pak maya
*1 yemek kaşığı sirke
*1 çay bardağı yoğurt
*1 çay bardağı sıvıyağ
*125 gr eritilmiş katı yağ
*1 tatlı kaşığı tuz
*1 tatlı kaşığı şeker
*Alabildiği kadar elenmiş un

Üzerinin malzemesi:
* 4-5 tane kırmızı biber (robotta kıyılmış)
* 3-4 tane kuru soğan(incecik kıyılmış)
* 2 yemek kaşığı biber salçası
* 2 yemek kaşığı susam(küncü)
* 1 su bardağı sıvı yağ (yağı bol olmalı)
* Acı pul biber(isteğe göre konur)
* Tuz salçanın tuzuna göre ilave edilmalidir
Yapılışı:
Hamur için bütün malzemeler karıştırılır. İyice yoğrulur (hamur işlerinde yoğurmak çok önemlidir) Üzeri örtülerek 1 saat mayası gelmesi için bekletilir.

Mayalama için:
Kuru maya ılık süt içine şeker ile birlikte konur ve azıcık kabarması beklenir. Bu hamurda hemen bütün malzemeler karıştırılabilir.

Üstünün yapılışı:
Kırmızı biberler incecik kıyıldıktan sonra tava içinde bol yağda diğer malzemelerle birlikte iyice kavrulur. Soğuması için bekletilir.

Biberli ekmeğin yapılışı:
Mayalanan hamurdan küçük parçalar alınarak küçük küçük yuvarlaklar yapılıp yağlanmış fırın tepsisine dizilir. Üzerine yapılan harçtan bolça konur. Tepsi mayasının(el mayası) gelmesi için yarım saat bekletilir. 170 derecede ısıtılmış fırında 30-35 dk.pişirilir. Yanında meşrubat veya ayranla servis edebilirsiniz.
Afiyet Şeker olsun.

NOT:
* Biberli ekmek, fırından alınan ekmek hamuru ilede yapılabilir.
* Bu mayalı hamur tarifini her türlü poğaça için kullanabilirsiniz.
* Biberli ekmek biraz acı olunca daha iyi olur.
* Soğanlar ve biberler çok ince kıyılmalıdır.
* Yağı bol olmalıdır ve hamuruna kadar işlemelidir.
* İçine susam yakışır.
* Akdeniz yöresi yemeği olarak bilir ve yaparım.

8 yorum:

Saliha dedi ki...

arşivinize bayıldım,ögrenmeyı seven bırı olarak sızden bırcok sey ogreneceğim kesin!!ayırca meslektas oldugumuzu okudum cok sevındım,bu guzel tatların takıpçisi olacagım..

sevgıler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Mersinde komşumuz var o çok sık yapar bende her gittiğimde bayılarak yerim:))

Ellerinize sağlık...

hayat dedi ki...

Merhaba Zehra hanım, biberli ekmekğiniz nefis görünüyor.Elinize emeğinize sağlık.
Sevgiyle kalın...

Mimosa Café dedi ki...

merhaba, ben de bir mersinli olarak biberli ekmek hastasıyım :) şimdi burada görünce de canım istedi çok fena :) elinize sağlık. harika görünüyorlar.

Çınar dedi ki...

Babam Tarsus'lu ama ben hiç yemedim biberli ekmek. Hemen deneyeceğim. teşekkürler paylaşımınız için

Sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Düğme:)Övgü dolu sözlerinize çok teşekkür ederim.Meslektaşlığıma sevindim.Sevgi ile kalın.

Pembe Tatlar:) Allah ;Var, Şen Etsin Sizleri.Sevgi ile kalın.

Mimosa cafe:) Hemde Hemşerim;Mutluluk hormonlarım dile geldi.Sevgi ile kalın ....

Çınar:) Babanıza saygı ve hürmetler.Hemşerilerimin ziyareti mutlu ediyor.Sevgi ile kalın....

canseri dedi ki...

merhaba,
ben ilk defa yapicam biberli ekmegi ama bir cok kez yedim ve cok seviyorum
bir sorum olacakti
soganla kirmizi biberi salcayla birlikte mi kavuruyorsunuz ??

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canseri;) Selam; öncelikle ilginize teşekkür ederim.Soğanı önce kavutuyorum sonra biberleri ilave ediyorum.İşallah yararlı olmuşumdur.Sevgi ile kalın.