9 Ocak 2010 Cumartesi

Padişah Tatlısı(Haşhaşlı Pasta)


Kekin malzemeleri ve yapılışı:
* 4 yumurta
* 1 su bardağı toz şeker
* 1 '' '' irmik
* 1 '' '' boncuk haşhaş
* 1 '' sıvıyağ
* 1 '' '' un
* 1 '' '' süt
* 1 paket kabartma tozu ve vanilya
Hepsini karıştırıp dikdörtgen borcam da kek gibi pişirilir.

Şerbeti:
* 1 su bardağı toz şeker
* 1 su bardağı su
İkisini bir taşım kaynatıp ılıdıktan sonra kek pişince hemen ılık şerbet üzerine dökülür.


Kremanın Malzemeleri ve yapılışı:
* 2 su bardağı süt
* 1,5 kahve fincanı toz şeker
* 1,5 '' '' un
* 1 paket vanilya
Hepsi çırpılarak muhallebi gibi pişirilir. Ilıyınca içine 1 su bardağı süt ile çırptığımız krem şanti ilave edilir ve tekrar iyice çırpılır.

Hepsinin birleşimi: Kekin üzerine krema yayılır, üzerine incecik kesilmiş kiviler dizilir. İstenilirse üzerine meyveli sos yapılıp dökülebilir. (Hazır paketlerde satılıyor ve üzerindeki tarife göre yapılır) Çay ile servis yapılabilir.
Afiyet Şeker Olsun.

PÜF NOKTALARI:
* Pişen mutlaka ılık olmalıdır.
* Şerbet sıcak olmalıdır.
* Muhallebi soğumadan krem şanti eklenmemelidir.
* En yakışan meyve kivi sanırım.
* 5-6 kivi yeterli oluyor.
* Kivileriniz tam olgunlaşmamışsa içine bir tane elma koyun 3-4 gün bekletin,olgunlaştığını göreceksiniz.
* Meyve sosu üzerindeki tarife göre yapılmalıdır.
* Meyve sosunun suyunu çok az arttırabiliriz.
* Meyve sosu kaşığın ucu ile damla damla yayılmalı veya üzerine dalga dalga yayılabilir.
* Dolapta 4-5 saat bekledikten sonra servis yapılmalıdır.
* Dolapta üzeri kapatılmalıdır.



TABAK NERDE, ÇANAK NERDE, EV SAHİBİ ORADA

7 yorum:

elif dedi ki...

nefis bir tatlı.özellikle de meyve soslu ve kivili daha hoş olmuştur eminim.ellerinize sağlık.sevgiler..

noyumberry dedi ki...

Görseller iştah kabartıyor..
Ellerinize sağlık(:

gulseyhan dedi ki...

bu tatlıyı bende yaptım cok begenıldı ben meyvesız yapmıstım meyvelıse degısık olur elıne saglık

Aybike dedi ki...

Kiviye bayılıyor oğlum. bu tatlıyı deneyeceğim inşallah. Ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Bu akşam misafirlikte yedim aynısını üzeri kiviliydi hattta.Tarifini arşivime aldım.kızlarımistediler .ellerine sağlık .evgiyle kal..

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Güzel arkadaşım, sayfama gelirimisin, bütün dostlarımı kapsayan ödülüm ve yazım var, buna ortak olursan beni çok mutlu edersin, güzel bir hafta sonu diliyorum canım, sağlıkcakla kal.

Newbahar dedi ki...

Merhaba...
Ne hoş tarifler var bloğunuzda. Bu haşhaşlı tarifi görünce baktım ki tüm malzemeler bende mevcut. Genelde hoşuma giden bir tarif oldumu muhakkak eksik bişeyler çıkar:)
Muhakkak çocuklar okuldan gelmeden yapıp, süpriz yapmalıyım onlara:)
Sevgiler