12 Ocak 2010 Salı

Hamsili Pilav


Malzemeler:
* 2 kğ.kılçıkları çıkarılmış hamsi
* 3 su bardağı pilavlık pirinç
* 3,5 su bardağı su
* 2 büyük kuru soğan(incecik doğranmış)
* 1 avuç dolmalık fıstık
* 1 avuç kuş üzümü(önceden ıslatılmış)
* 2 çorba kaşığı tereyağ
* 1 çorba kaşığı sıvıyağ
* 1 demet maydanoz
* 1/2 demet dereotu
* Karabiber, pul biber
* 1 tatlı kaşığı toz şeker
* 1 yemek kaşığı kuru nane
* Tuz
*Üzeri için 1 yemek kaşığı tereyağ


Yapılışı: Soğanlar yağda içinde kavrulur. Fıstıklarda ilave edilerek kavrulmaya devam edilir. Pirinç tercihe göre tuzlu sıcak suda bekletilebilir.bSudan çıkarılıp süzülen pirinçler tencereye konulur. Pirinçler saydamlaşana kadar kavrulur. İçine yeşillikler hariç diğer malzemeler ilave edilip, suyu konur. Pilav gibi pişirilip, tencere ocaktan indirilince içine yeşillikler konur. Yuvarlak büyük borcamın tabanı ve kenarları tereyağ ile yağlanır ve hamsilerin sırtları alta gelecek şekilde dizilir. Ortasına soğuyan pilav yerleştirilir ve pilavın üzeri hamsilerle kaplanır. Fırına koyarken üzerinede biraz tereyağ konur. Sıcak sıcak servis yapılır.
Afiyet Şeker Olsun.....



NOT:
*
Hamsili pilav yenilmesi çok güzel bir pilav çeşididir.
* Hamsilerin kılçıkları kalmamalıdır.
* Baharatlar ve yeşillikler tercihe göre değişir.
* Zeytinyağlı dolma içi gibi pilav hazırlanır ve pilavın bir gece dolapta beklemesi gerekir.
* Hamsi bol olmalıldır.
* Tepsinin tamamı ve üstü hiç açık kalmamalıdır.
* Sıcak sıcak yenilirse daha güzel olur.
* Bol yeşillikle yenmelidir.
* Üzerine mutlaka tereyağ ilave edilmelidir.Parlak olur.
* Benim ilk görev yerim Trabzon'dur ve bu yemeği de orada rahmetli Saniye'den öğrenmiştim... Allah Rahmet Etsin
* Trabzonlularada selam ve saygılar.....


OTUN BİLE KÖKÜNE BAKACAKSIN.

17 yorum:

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Haftada bir mutlaka yaparız hamsili plavı.
Çok güzel görünüyor.
Sevgiler...

Sevgi Damlalarım dedi ki...

hııım çok güzel görünüyor hiç yapmamıştım ama bu tarifle denemek istiyorum teşekkür ederim sevg lerrr

komançi dedi ki...

fotografları görünce içim gitti :)

GÜLSÜM dedi ki...

ellerine sağlık.... ben çok sevdim ama eşim sevmediği için bi daha yapmadım:((

neslihan erzincan özgür dedi ki...

çok severim hamsi pilavını.nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Esra dedi ki...

Bir Karadenizli olarak bu lezzeti görmek beni çok sevindirdi,ellerine sağlık...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Yapımı ne kadar kolay gibi görünse de uğraş gerekdiriyor Samsun da ikametgah etdiğimiz dönemler de komşularımız sık sık yapardı değişik bir tat ..
Ellerinize sağlık..
Yuvanızdan sağlık mutluluk hiç eksık olmasın dileklerimle..
Sevgiler...

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Nefis görünüyor, tam bir usta işi, ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Müthiş...olağanüstü güzel bir tarif.Emeğinize sağlık.Paylaşıma teşekkürler.Sevgiler...

guguk kuşu dedi ki...

bende yapmayı ordulu bir komşumdan öğrenmiştim. harika bir yemek bence.önemli bir püf noktasıda hamsileri dizerken hafif üstüste gelecek şekilde dizmek, çünkü fırınlanınca hamsiler küçülüp araları açılıyor ve pilav görünüyor. Birde bana öğreten kişi hamsileri dizmeden önce yumurta sarısına batırmıştı, daha pembe çıtır çıtır görünüyor o zamanda. ellerine sağlık nefis kokusu taaa buralara geldi:D

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

selamlar.sayfamda size bir hediyem var.uğrarsanız sevinirim.sevgiler.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım arkadaşlarım;Hamsili pilav için güzel yorumlarınıza kucağımı açıyorum ve teşekkür ediyorum. Sizlerede kucak dolusu sevgiler gönderiyorum.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Aylacığım beni layık gördüğün dostluk ödülüne teşekkür ederim.Sevgilerrrr.

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık..Bu ne güzellik..Harika olmuş..

mandalincikmazi dedi ki...

Benimde çok sevdiğim bir hamsi türü ben de komşumdan öğrendim nefis oluyor ellerine sağlık canım valla uzun zamandan beri yapmamıştım şimdi tam zamanı yapmalı :))

efsun dedi ki...

Elelrine saglik canim hamisili pilav nefis gorunuyor.. Burda hamsi bulma sansim yok ama Turkiye ye geldigimde muhakkak denemek isterim.. Opuyorum..

durutarifler dedi ki...

Ne zamandır yapmadım bak. Muhteşem bir lezzet oluyor. Ellerine sağlık.
Sevgiler