29 Ocak 2010 Cuma

Kuru Yufka Ekmeği İle Börek













Malzemeler:
* 2-3 tane kuru yufka
* İçine koyulacak malzeme,
* Kavrulmuş kıyma, patates kavurması, peynirli maydanoz, kavrulmuş ıspanak,mantar karışımı gibi çeşitli malzeme ile yapılabilir. Benimki mantarlı,sosisli ve kaşarlı bir karışımdı.
* Mantarı, soğan, biber, domates, ve sosisle kavurdum.Üzerine azıcık kaşar ilave ettim.

Yapılışı:Yufkalar kuru olduğu için önce musluğun altında az bir şekilde ıslatıp süzgeç üstünde suyununun süzülmesini bekledim.Tava ocak üstünde iyice kızdırdım, birazcık sıvı yağ koydum.Islanan yufkaları birincisini tavaya yayarak altını kızartım daha sora alt üst kızarttım, yufkaların yarısını tavanın içinde üst üstte gelecek şekilde alt üst kızarttım, ortasına malzemeyi koydum,diğer yufkalarıda ters çevirme yöntemi ile yine kızarttım.Arada biraz yağ ekledim. Tabağın (benim kapağım var)tersi ile ters çevirerek servis tabağına aldım.Üzerine azıcık tereyağ sürülebilir.Dilim dilim servis yapılır.
Afiyet Şeker Olsun......

NOT:
* Yufka ekmeklere köylerde Yuka ekmekte denir.
* Yufka ekmek kış olmadan imece usulü ile çok miktarda yapılır.Kuru olur.Yerken azıcık ıslatılması gerekir.Yumuşak olunca daha iyi yeniyor.
* Hamur büyük yufkalar halinde açlıp saç üzerinde oklava ile ters yüz pişiriliyor.
* Yufkalar büyük oldüğundan böreği yaparken yufkayı parçalayarak yapın.
* Üst üste kuru olarak,bütün kış saklanabiliyor.
* Büyük marketlerde artık satılıyor.
* Normal ekmekten daha uzun süre saklayabilirsiniz.Difrize bile koyabilirsiniz.
* Çok geç bayatlar.Doyurucu olduğundan daha az yiyorsunuz.
* Bazı diyetisyenler diyetlerinde yufka ekmek tavsiye ediyorlar.
* Ters yüz yaparak kızartmak biraz zahmetli ama tadı çok güzel oluyor
* Mutlaka tabak veya kapak kullanın.
* Yaparken kızartma işini daha kolay çözebiliyorsunuz.
* Bir kere yaparsanız eliniz alışıyor.
* Bazı yörelerde sahurda hep bu börek yapılıyor.Hazır yemek gibi kolay...
* İçine evinizde kalan her türlü malzemeyi koyabilirsiniz.
* Ben önce boş boş yemek yanında yiyorum,kalınca bayatlamaya başlayınca börek yapıyorum.
* Pişince üzerini biraz kapatırsanız daha yumuşak oluyor.Hamurlaştırmamaya dikkat edin.
* Bu yufkanın tatlısınıda yapıyorlar.
* Yufka daha önce piştiği için çok çabuk kızarıyor.



ANNE BABA EVLAT İÇİNDİR.EVLAT KENDİ BAŞI İÇİNDİR










5 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Off kı ne off ..
Dayanamam ben buna ..
Anneannem pek yapardı uzun zaman oldu yemeyeli tadını bile unutdum..
Ellerıne sağlık benı eskılere götürdünüz..
Bereketli olsun afiyetle..

Sevgilerle..

Sevgi Damlalarım dedi ki...

ayyy ne güzel bir börek bu size afiyet olsun bende çok severim bu böregii çok acıklayıcı tarifleriniz teşekkürler sevgidamlalrımı bırakıyorum

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Harikaa bir lezzet olmuş yine bu börek...Hep pratik ve güzel şeyler yapıyorsun bayılıyorum tariflerine ablacığım harikasın...Ellerine emeklerine sağlık...
Sevgiler...


www.gonuluncelezzetler.com/

Unknown dedi ki...

Mmmmmm... Ellerinize saglik... Eminim cok lezzetli olmuslardir... Blogunuzdaki hersey cok güzel, ellerinize, zevkinize saglik... Sevgilerimle,

ANNEMİNELİ dedi ki...

Hepinizin beğendiğine çok sevindim.Her zaman yapılmaz ama,aklımızda bulunsun diye yayınladım.Güzel yorumlarınıza teşekkür ederim.Sevgi ve saygılarrr..