21 Ocak 2010 Perşembe

Top Kek Pastası(Zenci Memesi Pastası)

Malzemeler:
Keki İçin:
* 4 yumurta
* 1 su bardağı toz şeker
* 1 su bardağı süt
* 1 su bardağı sıvıyağ
* 3 su bardağı Un (3,5 ta olabilir)
* 1 paket kakao
*1 paket vanilya
* 1 paket kabartma tozu

Kreması(içi) için:
* 2 paket krem şanti
* 2 su bardağı soğuk süt
* 1 tatlı kaşığı kıvam verici
* Meyve çeşitleri (küçük küçük doğranmış)
* Kivi, ahududu, muz, çilek gibi meyve çeşitleri

Kekin Yapılışı: Bütün malzeme karıştırılarak koyu bir kek kıvamı elde edilir. Kaşıkla yağlanmış tepsiye yayılır ve 180 derecede 45-50 dk .iyice pişirilir. Kek soğuduktan sonra su bardağı ile kek yuvarlak yuvarlak kesilir, kalan parçalar rondodan geçirildikten sonra bir kenarda bekletilir.

Kremasının Yapımı: Krem şanti çırpıldıktan sonra içine kıvam verici ve doğranmış meyveler ilave edilir. Elimizle toplar yaptıktan sonra bunları kek kırıntılarına batırarak yuvarlak kesilen keklerin üzerine konulur. Buzdolabında 12 saat durmalıdır.
Afiyet Şeker Olsun......


NOT:
* Kek yapmak istemiyorsanız hazır kakaolu çok güzel oluyor.
* Keki yapacaksanız koyu kıvamlı, tepsiye kaşıkla yayabilecek kıvamda olmalıdır.
* Krem şantiye kıvam vericiyi pasta malzemesi satan mağazalardan bulabilirsiniz.
* Kıvam verici yerine koyu kıvamlı krem şanti kullanılabilir. Marketlerde satılıyor.
* Elle şekil verirken biraz hassas yuvarlamak gerekiyor.
* Kek kırıntılarını bir tepsiye yayarsanız topları kek kırıntılarına daha rahat batırabilirsniz.
* Üzerini küçük süslerle süsleyebilirsiniz.
* Meyveleri küçük doğrarsanız daha güzel oluyor.
KARGAYA SOR SENİ LEŞE GÖTÜRSÜN, BÜLBÜLE SOR SENİ GÜLE GÖTÜRSÜN.

11 yorum:

Sevgi Damlalarım dedi ki...

ayy çok güzel adına çok güldüm yapıyorum sizin tariflrinizi sevgidamlalarımı bırakıp kaçıyorum sevgiler...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Çok güzel bir görüntü ellerınıze sağlık lezzetli oldugu kesın
sevgilerle...

Zeynep dedi ki...

adına ben de çok güldüm hi hi :) herşey çok güzel geldi de ben krem şanti sevmiyorum, onun yerine başka türlü yapılabilecek krema var mıdır acaba?

Sevtap dedi ki...

adı çok hoş eşime yapıyımda yesin :)ellerine sağlık arkadaşım

Gamze dedi ki...

Ellerine sağlık.Eminim çocukların çok hoşuna gidecek.ben de deneyeceğim...

efsun dedi ki...

Himmm yumm yummmm olsada yesek dedirtti goruntusu.. Ismi gercekten cok ilginc geldi :-D Puff puff bi tarif olmus, paylasimin icin tesekkurler :-)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım konuklarım,zarif yorumlarınıza teşekkür ederim.Pasta gerçekten çok lezzetli oluyor.İçindeki krem şantiyi koyu bir muhallebi ile azaltabiliriz belki,top top durması gerektiği için başarılı olurmu bilmem.Yada dolgu krema olabilir.Sevgi ve saygılarrrr.

Pembe Tatlar dedi ki...

ooo harika olmuş canım elelrine sağlık...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

süperr görünüyor. misafırlerıme yapıp denemelıyım:)sevgilerr

çınarkurabiye dedi ki...

enfes görünüyor..bir tanesini almak istiyorum :))) ellerine sağlık..
sevgiler
gözde

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım blogdaşlarım; Güzel ve zarif yorumlarınıza,ilginç tepkilerinize çok teşekkür ediyorum.Hepinize sevgi ve saygılar.....