31 Ocak 2010 Pazar

Tava Böreği



Malzemeler:
* 2 yufka
* 1/2 çay bardağı sıvıyağ
* 1 su bardağı süt
* 2 yumurta
* Bir küçük kase peynir
* 1/2 demet ince kıyılmış maydanoz

Yapılışı: Orta boy teflon tava azıcık yağlanır yufkanın biri kenarları sarkacak şekilde tavaya yayılır,kenarları daha sonra üzerine kapatılacak, diğer yufka 4-5 parçaya ayrılır,üç parça yufkanın üzerine konur. Süt, yumurta ve yağın kalanı iyice çırpılır,peynir karışımı tavadaki yufkaların üzerine yayılır ve süt karışımı içine dökülür kalan parçalarda üstüne yayılır,tavanın kenarlarından sarkan yufkalar üzerine kapatılır.Kapak konularak yavaş ateşte önce altı sonra üstü pişirilir.Sıcak sıcak yenirse daha lezzetli oluyor.
Afiyet Şeker Olsun...


NOT:
* Bu kolay böreği 15-20 yıl önce öğrenmiştim, yıllarca sabah kahvaltı menüsünün vazgeçilmeziydi.Bana çok değişik gelmişti herkese tarifini vermiştim.
* Evde herzaman iki yufkanız bulunursa, ani gelen konuklara hemen yapabilirsiniz.
* Ben difrizde yufka daima 2 yufka saklarım.Açılınca taze yufka gibi oluyor.
* Artan, kırıntı peynirleride difrize atarım.
* Birazda kıyılmış maydanoz koyun difrize, henem böreğinizi yapabilirsiniz.
* Bu börek çok kolay olmasına rağmen çok lezzetlidir.
* İçini istediniz malzeme ile yapabilirsiniz.Hepsi güzel oluyor.
* Patatesli, kıymalı, ıspanaklı gibi..
* Pişerken kabarır o kabarması güzel olacağının belirtisidir.
* Mutlaka üzerine kapak kapatarak pişirin.
* Pişince kapağını kapalı bekletneyin şiş hali iner.




GÜLERKEN ISIRKİ DOKUNMASIN






*

16 yorum:

Dominika dedi ki...

afiyet olsun..bizim de çok sık yaptığımız bir börektir.. elinize sağlık :)

Adsız dedi ki...

hepsi çok iştah açıcı :))

durutarifler dedi ki...

Ben de sac yufkaından tarif vermitim :))) Pişti olmuşuz.
Sevgiler,

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerine sağlık ,ben de çok yaparım
sevgiler

SERRA dedi ki...

evet bu börek , kurtarıcı da oluyor çoğu zaman , pratik ve lezzetli , benim de yufkam olur buzlukta , bi de sigara böreği sarar koyarım , acil durumlar için... ellerinize sağlık sevgiler..

bilge dedi ki...

benim çocuklarımın en çok sevdiği börek ellerinize sağlık sevgi ve dostlukla...

aleyna dedi ki...

elinize saülık.kurtarıcı bir tarif.iyi bir hafta dilerim

Sevtap dedi ki...

evet evet sabah kahvaltılarında harika gidiyor resimde süper ellerine sağlık

ummugulsum dedi ki...

mm ellerıne saglık ablacım.
ıyıkı bnm bloga ugramıssın ve yorum yazmıssın bnde burayı kesfetmısım okadar guzel seyler paylasıyorsunku.. ellerıne saglık

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Oyyy börek de börek hanı ellerıne sğlık nefis görünüyor.
SEVGİLERLE..

Unknown dedi ki...

ben bu tava böreginin her türlü içlisini yapıyorum çünkü çok pratik.ellerine saglık.

tatlıhayat dedi ki...

Hımmmm! ne güzel görünüyor.Ellerinize sağlık kullandığınız yöntemleri bende kullanıyorum.Hemen hazırlayıveriyorsunuz.Sevgiyle...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Herkesin yaptığı bir böreğin tarifini verdim,karşılığında sizin zarif yorumlarınız beni çok mutlu etti,Hepinize sevgi ve saygılarrr.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Tarifler hep pratik püf noktalarıda cabası...Bayılıyorum tümüne harikasın ablacığım...Ellerine emeklerine sağlık..
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

ANNEMİNELİ dedi ki...

Gönülünce Lezzetler:Yorumunu sidim sandım,ama silmemişim.Tekrar yorum için teşekkürler.Sevgiler.Öptüm.

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

kayınvalidem çok güzel yapar:) eminim bu da harikadır! ellerinize sağlık!