19 Temmuz 2014 Cumartesi

EKMEK İSRAFINA SON ÇOCUKLUĞUMUZUN YEMEĞİ PAPARA


Malzemeler:
* İstediğiniz kadar bayat ekmek
* 250 gr yağlı kıyma
* 1 yemek kaşığı tereyağ
* 1 tane yemeklik doğranmış kuru soğan
* 1 tane küçük küçük doğranmış domates
* 2-3 tane ince kıyılmış yeşil biber
* Tuz, baharat

Yoğurt sosu:
* 1 kase yoğurt 
* 3-4 diş dövülmüş sarımsak
* Tuz
Islatmak İçin:
* 2-3 su bardağı et veya tavuk suyu 

Üzeri için:
* 1 avuç ince kıyılmış maydanoz

Yapılışı:
* Bayat ekmekleri küçük küçük doğrayın
* Ben bayat pideleri kullandım
* Bayat ekmekleri israf etmemek için bu tür yemekleri şiddetle tavsiye ediyorum.
* Fırında 180 derecede 30 dk.kadar kızartın
* Üzerine sıcak et suyu veya salçalı su dökün
* Ekmekleri biraz ıslatın tamamen sulu olmasın

Kıymalı Malzemenin Yapılışı:
* Kıymayı ve soğanı yağ içinde iyice kavurun
* Yağ ve baharat miktarları size kalmıştır.
* İçine biberleri atın 5 dk. daha kavurun

* Domatesleri ilave edin
* Tuz ve baharatları koyun
* Maydanozları ilave edin

* Islatılan ekmeklerin üzerine tercihe göre sarımsaklı yoğurt dökün
* Rahmetli annem dökmezdi
* Islanan ekmeklere kıymalı harcı dökün 


* Sıcak sıcak servis yapın
* İsteyen ekmekleri ıslatmaz kıymalı harcı sulu yaparak ekmeklere dökebilir.
* Ben sulu bir harç yaptım.
* Afiyet Olsun...

ABA ZAMANI ABA, YABA ZAMANI YABA ALAN YANILMAZ.

1 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bayat ekmekleri değerlendirmek için süper,lezzetli bir fikir..ellerinize sağlık..