5 Nisan 2014 Cumartesi

ISIRGAN VE KARIŞIK OTLU GÖZLEME ( BURSA DAĞYENİCE KÖYÜ)





NİLÜFER/ BURSA 'DA BULUNAN DAĞYENİCE KÖYÜ KADINLARI DAYANIŞMA DERNEĞİNDE AYNI GÖZLEME YAPILIYOR, GİDİP ORDA YEMENİZİ TAVSİYE EDİYORUM.


Malzemeler:
* Dağyenice köyüne ait kurutulmuş 3-4 tane yufka
* Kızartmak için tava veya saç
* Yağlamak için tereyağ veya sıvı yağ

İç Malzemesi:
* 500 gr yıkanmış ince kıyılmış ısırgan otu ( karışık ot çeşitleri)
* 2 yemek kaşığı tereyağ veya sıvı yağ
* 1 tane ince kıyılmış kuru soğan
* 1 yemek kaşığı salça
* 250 gr lor peyniri veya normal böreklik peynir
* Tuz, baharat


Yapılışı:
* Önceden yapılmış kurutulmuş üçgen yufkaları suda ıslayın
* Islanan yufkaları temiz bir bez üzerine koyun bekletin
* Yumuşayan yufkaları nazik bir şekilde ortasından açın
* Açılan yere
* Isırgan otlu iç malzemesinden koyun
* Elinizle yavaşça diğer kanadı üzerine kapatın
* Elinizle biraz bastırın yufkaların yapışmasını sağlayın
* Tavayı veya saçı iyice kızdırın
* Çok az bir yağ koyarak gözlemeleri arkalı önlü kızartın
* Çıkan gözleme yağsız olursa üzerine yağ sürün
* Hemen sıcak sıcak servis yapın
* Afiyet Olsun.


İç Malzemesinin Yapılışı:
* Geniş bir tavada yağ içinde soğanları kavurun
* Soğanları salçayı ilave ederek kavurmaya devam edin
* Tavaya ısırganları koyun ve kavurun
* İyice kavrulan malzemeye tuz ve baharat ekleyin
* Soğumasını bekleyin ve kullanın


NOT:
* Dağyenice köyünde yediğim gözlemenin tadına doyamadım
* Kurutulmuş yufkalardan 3 tane aldım
* Evde kendim gözlemeyi yaptım.
* İnanın Bu gözlemeyi yemek için kahvaltıya Dağyeniceye hemen gitmenizi şiddetle tavsiye ediyorum.

* Ben gelincik otu ve ısırganı karıştırarak yaptım çok güzel oldu.
* Ama inanın işin sırrı yufkasında olsa gerek.
* Kahvaltıya gitmek için 0532 351 31 69 telefon numarasından iletişim kurabilirsiniz.
* Dağyenice havası ve manzarası ile doyumsuz bir köy
* Kahvaltısını tavsiye ediyorum.

* Gözlemeyi isteyen biraz yağ koyarak kızartarak yapabilirsiniz.
* Yada yağsız pişirip sonra yağlayabilirsiniz.

* Ben biraz kıyma ilave ettim.
* Tuz ve baharat miktarları size kalmıştır.

* Yağ miktarı size kalmıştır.
* Dağyenice köyünde taze süt,yumurta ve köy ekmeği bulabilirsiniz.

* Gittiğinizde satarlarsa kuru yufka almanızı tavsiye ederim.


* Yufkayı ısladıktan sonra biraz bekletmeniz gerekir.
* Yufkalar yumuşamazsa iyi sonuç alamazsınız
* Yufkalar piştikten sonra taze iken üçgen şeklinde kurutmuşlar.


* Ben yufkaların lezzetine doyamadım.


* Dağyenice köyü hakkında bilgi almak için Tık tık





Hiç yorum yok: