23 Kasım 2013 Cumartesi

ISPANAKLI ZEYTİNYAĞLI DİYET KURU FASULYE PİLAKİSİ


Malzemeler:
* 1 kg ıslatılmış İspir kuru fasulyesi (şeker Fasulye)
* 2 tane incecik kıyılmış kuru soğan
* 1 yemek kaşığı domates salçası
* 1 tane doğranmış havuç
* 1 tane yemeklik doğranmış domates
* 1 kase doğranmış ıspanak
* 5-6 diş sarımsak
* 1 çay bardağı sızma zeytinyağı
* 1 tane kesme şeker
* Tuz

Yapılışı: Düdüklü tencerede zeytin yağ içinde kuru soğanı pembe olana kadar kavurun, üzerine havuçları koyun kavurmaya devam edin, kuru fasulyeleri,sarımsakları domatesleri  ,tuzu ve şekeri ilave edin birazcık kavurun üzerini örtecek kadar sıcak su koyun düdüklünün kapağını kapatın, düdüğünü kapattıktan sonra düdüğü ötünce altını kısın ve  30 dk. pişirin, tencere soğuduktan sonra kapağını açın içine ıspanakları atın tencerenin altını 5 dk. açın ve pişirin, servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun..


NOT:
* Ispanaklı kuru fasulye değişik bir lezzet.
* Diyet yapanlara tavsiye edilir.
* Hem bakliyat hem baklagilin bir arada olduğu lezzetli bir yemektir.
* Kuru fasulyeyi isteyen önceden haşlayarak yemeğe koyabilir.
* Ben akşamdan ıslatıp bir daha haşlamıyorum,
* Islanmış fasulye ile yemek yapıyorum.

* Tuz,yağ,baharat miktarları size kalmıştır.
* İsteyen düdüklü tencerede değil normal tencerelerde yemeğini yapabilir.
* Ispanağı yemeğinize en son ilave edin.
* Ispanak yemeğin suyunun rengini biraz karartıyor.
* Aynı yemeği barbunya ve börülce ile yapabilirsiniz.

* Kuru fasulye çeşidi olarak ben İspir fasulyesi tercih ettim.
*İspir fasulyesine şeker fasulyesi de deniyor.


ADAM ADAMDAN KORKMAZ, HATIR SAYAR.

Hiç yorum yok: