30 Haziran 2014 Pazartesi

RAMAZAN İÇİN ETLİ PATATES YEMEĞİ VE YAPILIŞI



Malzemeler:
* 5-6 tane soyulmuş ve iri doğranmış patates
* 250 gr koyun veya dana kuşbaşı et
* 1 yemek kaşığı tereyağ veya zeytinyağ
* 1 tane yemeklik doğranmış kuru soğan
* 1 kase soyulmuş arpacık soğan
* 7-8 tane doyulmuş diş sarımsak
* 1 yemek kaşığı domates salçası
* 2 tane çeri domates
* 5-6 tane yeşil biber
* Tuz, baharat

Yapılışı:
* Geniş bir tencerede yağı eritin
* İçine soğanları koyun en az 5 dk. kavurun

* Soğanlara etleri ilave edin kavurmaya devam edin
* Etleri en az 5 dk. kavurun
* Salçayı koyun yeniden 1-2 dk kavurun
* Ben etleri başka bir tencerede ( düdüklü tencere) mühürledim ve haşladım.
* Patateslerin pişme oranı ile etin pişme oranını düşünerek bu şekilde yaptım

* Kavrulan malzemelere doğranan sebzeleri ilave edin biraz kavurun


* Yemeğin üzerini 1 parmak geçecek kadar et suyu veya normal su koyun
* Tuzunu ve baharatlarını ilave edin
* Tuz,baharat ve yağ miktarı size kalmıştır.
* Kapağını kapatın
* En az 45 dk. pişirin
* Kaynamaya başlayınca altını kısın yavaş ateşte pişirin
* Sıcak sıcak servis yapın
* Afiyet Olsun


NAMAZDA GÖZÜ OLMAYANIN KULAĞI EZANDA OLMAZ.

2 yorum:

ilhan dedi ki...

En sevdiğim yemektir.Tam içimden arpacık soğanı çok yakışıyor bu yemeğe diye geçerken sizin de kullandığınızı gördüm. Ellerinize sağlık.

http://cinarpastanesi.blogspot.com.tr/ dedi ki...

Hayırlı ramazanlar, bloğumdaki çekilişe bekliyorum. Sevgiler....