11 Mayıs 2013 Cumartesi

REKLAM TURKA BLOGU İLE RÖPORTAJ

 Reklam Turko - Annemineli Blog Röportajı

Reklam Turko, Türkiye'nin en çok takip edilen Yemek Blogları'ndan biri olan Annemineli blog'unun sahibesi Zehra Şener hanımefendi ile blog yazarlığı üzerine bir röportaj gerçekleştirdi..
Reklam Turko olarak Zehra hanım'a e-mail yoluyla 10 soru sordum ve bakın nasıl cevaplar aldım..
   İsminizi Öğrenebilirmiyiz? Kaç Yaşındasınız Kısaca Kendinizi Tanıtırmısınız?
F.Zehra Şener  54 yaşındayım
Tarsus’ta doğdum çocukluk, gençlik, olgunluk yıllarım Tarsus, Eskişehir, Trabzon, Çorum ve son durak olan Bursa'da geçti. Ailemde 3 nesil memur olmuş, 3 nesil de şehirler arası yolcukluklarda ve bütün şehirlerin arasında, bütün mutfakların, bütün kültürlerini öğrenerek geçirmiş hayatının büyük bölümünü. Ben emekli Fen Bilgisi ögretmeniyim, evli ve bir kız çocuk sahibiyim. Annem, Akdeniz ve Güneydoğu mutfağını çok iyi bilirdi, Ege mutfağının da hakkını verirdi ama en büyük ustalığı Osmanlı mutfağıydı. Annemin yaptığı "İmambayıldı"yı hala kimsenin elinden yiyemedim. Babamın turşu, zeytin ve konserve tarifleri en büyük mirasımdır. Bugüne kadar sandığımda biriken tüm yemek tariflerimi bir kitapta toplamak amacıyla, blogum üzerinde kendi tariflerimin arşivini oluşturmaya devam ediyorum. Yemek doymak için değil zevk için yenilir, lezzet ve damak tadı için ise şükredilir diyenlerin okuyup, bir yerlere not ettiği tariflerimi blogumdan paylaşmaya devam ediyorum…
    Blog yazma fikri nasıl ortaya çıktı?
Kızım Amerikada yaşarken yemekleri özleyince bana kendi doğum gününde bir blog açmış, o şekilde başladık..
 Annemin Eli isminde nasıl karar kıldınız?
Kızım ismini verdi..

 Blog yazmaya nezaman başladınız?
Blog yazmaya başlamam 4 yıl oldu..

   Becel'in düzenlediği bir yarışmada ödül almışsınız, ne ödülü bu anlatabilirmisiniz?
Becel'in yarışmasında en pratik ve en güzel sunum yemekleri dalında ödüller aldım.Güzel bir yarışmaydı çeşitli malzemeleri sundular biz içlerinden seçerek kendi yemeklerimizi oluşturduk

  Eks mutfak akademisi'nin 'Bloggerlara Özel'' olarak düzenlenen deniz ürünleri pişirme teknikleri etkinliğine katıldığınızı öğrendik, Etkinliğe kimler katıldı kısaca paylaşırmısınız?
EKS mutfağın düzenlediği etkinliğine Dilek mutfakta, Sihirli Parmaklar, Deryaya Lezzetler,Gönülünce Lezzetler,Çiğdem Durukan, Kevserin Mutfağı gibi..



      Türkiye'nin en çok ziyaretçisine sahip internet sitelerinden biri olan Uzman Tv'de dahi tarifleriniz bulunuyor, bu nasıl oldu?
Uzman Tv.den teklif geldi yemeklerin çekimleri yapıldı. Tekrar yeni çekimler yapacağız.

 Daha önce Olay Gazetesi, Vip Bursa Dergisi,  Sofra Dergisi ve daha birçok yerde  tarifleriniz yayınlandı, onun dışında As Tv, Halk Tv ve Kanal D'nin Mutfağım programında karşımıza çıktınız, bu başarının sırrı nedir?
Herkes tarafından sevilen izleyicisi ve günlük tık sayısı çok olan bir blog olduğumdan sanırım Blogum çok sade sadece tarifleri içermektedir, Anne yemekleri ve yöresel yemekler çalışıyorum, her yemeğin püf noktalarını en ince detaylarına kadar yazıyorum o yüzden sevilen bir blog olduğuna inanıyorum.

 Bukadar başarılı bir blog yazarının beğendiği bloglar varmı? varsa hangileri? 
Tabiki, blog yazan  arkadaşlarımın hepsini beğeniyorum,hepsi emek ve zaman harcıyor.. o yüzden bir ayrım yapamıyacağım, Blogum da günlük takip ettiğim bloglar öncelik sırasındalar. 

  Son olarak iyi bir blog yazarı olabilmeleri adına blog yazarlarına tavsiyeleriniz nelerdir?
Bu soruyu lütfedip bana sorduğunuz için öncelikle çok onur duydum.Blog yazan arkadaşlarıma naçizane önerilerim samimi,gerçek, izleyici ve tık sayısını göz önüne almadan kendileri için yazsınlar. Ben her gün post yayınlarım hatta günde 2-3 tane bile yayınlarım çünkü blogumu işim olarak kabul ediyorum, her şeyi paylaşmak bildiğim bilgileri izleyicilerime ulaştırmak istiyorum, bilgi paylaşılırsa değerli olur.Sizlere de bu vesile ile gönülden teşekkür ediyorum. Blog yazarı arkadaşlarıma başarılar diliyorum..

Röportaj isteğimizi kırmayan http://annemineli.blogspot.com/ sahibesi Zehra Şener hanımefendiye sonsuz teşekkürler...
Reklam Turko

3 yorum:

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Tebrikler. Çok güzel bir röportaj olmuş. İçten.

Adsız dedi ki...

Röportaj yapma isteğimi geri çevirmeyen Zehra hanıma sonsuz teşekkürler. Bloğunuzun takipçisiyim sevgiyle kalınız..

vişnap dedi ki...

Güler yüzlüm canımmm annemin eli çok içten cevapların ile çok keyifli olmuş röportajın keyifle okudum canımmm.Reklam Turko'ya da bu röportajı yaptığı için ayrıca teşekkürler sevgilerimle