15 Mayıs 2013 Çarşamba

HAMUR İŞLERİNDE BAŞARI SAĞLAMANIN PÜF NOKTALARI


HAMUR İŞLERİNDE BAŞARI SAĞLAMANIN PÜF NOKTALARI


* Hamur işlerinde başarı olmak için öncelikle ununuzun has,bozulmamış olması gerekir.
* Kesik,rengi bozulmuş ve kokan unlar hamurumuzu başarısızlığa uğratır.
* Mayalı yada mayasız hamur yaptığınız da ilk kural hamurun çok iyi özleşerek yoğrulmasıdır.
* Yapılan her çeşit hamurun mutlaka dinlendirilmelidir.
* Mayalı hamurlar 1-2 saat, mayasız hamurlar en yarım saat dinlendirilmelidir.
* Dinlenen hamurun mutlaka ıslak mutfak peçetesi ile üzeri kapatılarak bekletilmelidir.
* Hamur açılırken mutlaka un dan yardım almalıdır.
* Bazı hamurlarda sıvı yağdan yardım almalıdır.
* Hamuru oklavaya her sarışta yönünü değiştirmelidir.
* Oklavanın hamur üzerinde yönü değiştikçe hamurunuzun kalınlığı her tarafında aynı olur.
* Oklava ile her açışta un dan yardım alın.
* Mutlaka tarif ölçülerine ve tarife sadık kalmanız gerekir.
* Üzerine süreceğiniz yumurta mutlaka çırpılmalıdır.
* Yumurtaya bazı malzemeler ekleyebilirsiniz.
*Yumurtaya yağ, yoğurt gibi malzemeler eklenebilir.
* Fırınınız önceden mutlaka ısıtılmalıdır.
* Fırınınız zaman ölçümlü değilse başından ayrılmayın.
* Sevginizi katarsanız daha lezzetli olur.



KURU PANTOLON İLE  BALIK TUTULMAZ.




6 yorum:

Bak Bu Harika dedi ki...

Bu yazı çok iyi oldu benim için ben hiç yuvarlak hamur açamam hep elips oluyor benim açtıklarım:S İmza: Hamiş Blogger

ebru dedi ki...

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

Unknown dedi ki...

çok güzel bilgiler,teşekkürler.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Süperpüf noktaları,teşekkürler..

mavii dedi ki...

tesekkur ederiz ablacim:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhabalar, hepinize çok teşekkür ediyorum, küçük bir faydam olduysa ne mutlu bana, sevgilerrr..