17 Mayıs 2013 Cuma

HİNDİSTAN CEVİZLİ ÇITIR BÖREK

 Malzemeler:
* 3 tane hazır yufka

İçi İçin Sos Malzemesi:
* 1/2 kg krema
* 4 yemek kaşığı dolu dolu hindistan cevizi

Üzeri için:
* 1 tane çırpılmış yumurta
* Büyük bir kase galeta unu
 İçi  için Malzeme:
* İncecik kıyılmış 2 tane kuru soğan
* 500 gr dana kıyma
* 1 yemek kaşığı tereyağ veya margarin
* Tuz,karabiber
  Yapılışı: Krema ve hindistan cevizini bir kabın içinde karıştırın, yufkanın birini tezgahın üzerine açın, üzerine bolca kremalı harçtan sürün yufkayı ikiye katlayın katın üzerine sostan sürmeyin, yufkayı bıçakla sigara böreği
şeklinde kesin ve iç harcından içine bolca koyun, sarılan börekleri önce çırpılmış yumurtaya sonra galeta ununa batırın fırın tepsisine dizin, önceden 180 derecede ısıtılmış fırında iyice pişirin, sıcak sıcak servis yapın.
Kıymalı İç Harcın Yapılışı: Kıyılan soğanları yağ içinde kavurun, kıymayı ekleyin iyice kavurun, baharatlarını ekleyin,soğuduktan sonra börek içi olarak kullanın.
Afiyet Şeker Olsun..
NOT:
.* Börek çıtır çıtır çok lezzetli oluyor
* Hindistan cevizi çok güzel bir koku ve lezzet ilave ediyor..
* Galeta ununuz yoksa bayat ekmekleri robottan geçirin ve kullanın.
* Fırında iyice kızartırsanız çıtır çıtır oluyor.
* Sıcak sıcak servis yapın.
* Krema marketlerde mevcuttur.
* Pasta kreması ile karıştırmayın,biz süt kreması kullandık.
* Yağ miktarı size kalmıştır.
* Malzeme 3 yufka içindir.
* Baharat ve tuz miktarları size kalmıştır.
* İsteyen  kıymanın içine kıyılmış maydanoz ekleyebilir.



CANIM YANMIŞ SÜTTEN, KORKARIM YOĞURTTAN.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Eline sağlık bloğu açtım karşımda harika bir börek sabah sabah benim için hiç iyi olmadı:)nefis görünüyor:) sevgiler

tatlı sefam dedi ki...

cok guzel bır tarıf hındıstan cevızı nasıl bır tat verıyor acaba merak ettım elınesağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

hindistancevizi ilginçmiş denemeliyim bunu
ellerine sağlık çok güzel olmuş

Nurşen Aksoy dedi ki...

Tadını merak etmedim dersem yalan olur,hemen yapıp denemeliyim..çok orijinal olmuş,ellerinize sağlık..

Bak Bu Harika dedi ki...

nefis görünüyor Zehra ablacım

NEŞECİK dedi ki...

Böreğinizi denedim ben mercmekli yaptım,arkadaşlarımdan hep yaptıkları mercimekli böreklerini sevmediklerini duyuyordum ben sizin hindistan cevizli çıtır kıymalı böreğinizi mercimekli yaptım,yiyen birdahasını sordu gerçekten müthiş bir şey ellerinize yüreğinize sağlkıl,diğer tariflerinizide deneyeceğim vazgeçemem artık garanti tarifler diye bakıyorum bloğunuza sevgiler esen kalın.