1 Aralık 2011 Perşembe

SARAY HELVASI

Malzemeler:
* 5 su bardağı beyaz un
* 2 tatlı kaşığı türk kahvesi veya kakao
* 250 gr yumuşamış tereyağ
* 1,5 su bardağı tepeleme pudra şekeri
* 1 su bardağı ince çekilmiş ceviz veya fındık,fıstık
* 1 paket toz vanilya
* Bir çimdik tuz

Yapılışı: Unu teflon bir tencerede yağsız olarak, kısık ateşte pembeleşene kadar tahta kaşıkla devamlı karıştırarak kavurun, kavurma işlemi bitince ocaktan alın biraz ılısın, ılıyan un kavurmasına tereyağını ve diğer bütün malzemeleri ilave ederek yoğurun, yoğrulan helvayı bir kare borcama(büyük olana) elinizle iyice yerleştirin bastırarak yerleştirin, soğuduktan sonra kare kare dilimleyin ve servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...
NOT:
* Bu helvayı hem çok severim hemde yapımı kolaydır.
* Püf noktalara dikkat ederseniz helvanın kıvamını tutturursunuz.
* Türk kahvesi yerine, kakaoda koyabilirsiniz.
* Ceviz yerine elinizdeki çerezlerden koyabilirsiniz.
* Çerezlerin ince dövülmesi gerekir.
* Bu miktar 8-10 kişiye yeter ben genelde yarı ölçü yapıyorum.
* Sakın tereyağ ve pudra şekerini kısmayın, kıvamı tutturamazsınız.
* Servis sırasında çikolata sosu ilede servis yapabilirsiniz. Ben sade tercih ederim.
* İsterseniz helvayı farklı kalıplara koyarak bekletebilirsiniz.Ben bu klasik haliyle seviyorum.
* Baklava desenide kesebilirsiniz.


İYİLİK YAPMAK YETMEZ, İYİLİĞİ ZERAFETLE YAPMALI

14 yorum:

durutarifler dedi ki...

Nefisss bir şey olmuş gerçekten
Bu saatelerde blogları dolaşmamyım diyorum ama yapamıyorum
Ellerine sağlık
Sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ben buna bayıldım) zaten tatlıyı çok severim hele helva tarzında.. ellerine sağlık çokta basitmiş
sevgiler:)

Elifin Terazisi dedi ki...

Çok beğendim, yapmak isterim, elinize sağlık:)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

bu helvayı seneler önce kermeste yemiştim ve tadını çok beğenmiştim.ama bir türlü deneyemedim bu tarifle mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık...

Swotpisces dedi ki...

wooowww buna da el atmışsınız, süper valla...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacım..
nefis görünüyor helvan..
gerçeği ile birebir sanırım:)

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Bizim oralarda helvayı kına gecesinde verirlerdi ve büyükler yaparlardı böyle.Ellerinize sağlık:)

NzlGl dedi ki...

Çok güzel olmuşa benziyor. Mutlaka denemeli diye düşünüyorum. Elinize sağlık, sevgiler

tülin dedi ki...

Denemek gerek.teşekkürler.

şekerinmutfağı dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK :)

şekerinmutfağı dedi ki...

EN KISA ZAMANDA DENEMEK İSTİYORUM ELİNİZE SAĞLIK :)

FERZAN dedi ki...

değişik bir helva olmuş ellerine sağlık yiyenlere de afiyet olsun,sevgiler

Kul dedi ki...

Elinize sağlık..neden şerbetli değil de pudra şekeri ile tatlandırma? bu helvanın usulü mü bu? yağla kavrulmaması güzel olmuş ama yoğurma öncesi tereyağını eritipte koysak nasıl olur?

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkürler ve sevgilerrrrr....