26 Aralık 2011 Pazartesi

LORLU PAZI SARMASI (ERZURUM YÖRESİ)

 Malzemeler:
* 500 gr kaşar loru
* 1 su bardağı pilavlık bulgur 
* 2 tane yemeklik doğranmış kuru soğan 
* 5 çorba kaşığı sıvıyağ 
* Karabiber,pul biber
* 1 tatlı kaşığı tuz 
* 3 su bardağı su 
* 2  demet büyük yapraklı pazı  


Üzeri için: 
*2 çorba kaşığı tereyağı 
*Bir kase sarımsaklı yoğurt
 Yapılışı:  Kuru Soğan incecik yemeklik doğrayın, sıvı yağ içinde iyice kavurun. Üzerine bulguru katın, biraz kavurduktan sonra üzerine 1 su bardağı su ve tuz ekleyin. Kapağını kapatın, 5 dakika daha pişirin  ve  ateşten alın. 20 dakika sonra lor katın ve karıştırın. Pazı yapraklarnıı haşlayın ve kenarına iç koyarak sarın. Bir fırın kabına en fazla 2 kat olarak dizin. Üzerine 1 su bardağı su ekleyin. 190 derece ısıtılmış fırında pişirin. 20 dakika sonra fırından çıkarın. Üzerine eritilmiş tereyağı gezdirin. İstenirse sarımsaklı yoğurt ile servis yapabilirsiniz.
Afiyet Şeker Olsun.
NOT:
* Erzurum yöresine ait bir yemektir.
* Pazı yaprağı çok ince olduğundan sıcak su içinde çok az haşlayıp hemen soğuk uya batırın yoksa pazı yapraklarınız yırtılır.
* Pazıyı sararken bıçakla küçük parçalara ayırarak sarınız.
* Orta damarlarını almadan sarmayınız.
* İsterseniz sıvıyağ yerine tamamen tereyağ koyabilirsiniz.
* Baharatların miktarını kendiniz ayarlayabilirsiniz.
* Üzerine sarımsaklı yoğurt dökerek yiyebilirsiniz.
* İsteyen sıcak isteyen soğuk yiyebilir.

HIRSIZINDA MALINI ÇALAN BULUNUR

12 yorum:

Tümay Öztürk dedi ki...

Kaşar lorunu genelde böreğe kullanan biri olarak pazının içinde nasıl canım çekti anlatamam şu anda Zehra anne! Halbuki yeni de yemek yedim ama işte benim midem böyle:) Ellerine sağlık:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Erzurumlu komşum sayesinde tatmıştım
o lahanayla yapmıştı çok lezzetli olmuştu..
ellerine sağlık canım şifalar olsun
sevgiler:)

Gönülünce dedi ki...

Lorlu sarma hımmm nefis görünüyor...Daha önce hiç tatmadım çok merak ettim...Güzel paylaşıma teşekkürler...Ellerine sağlık ablacığım...

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

annemde yapmıştı bende yayınlamıştım ellerine sağlık severim
sevgiler

sibelyalcincom dedi ki...

Nefis görünüyor ellerinize sağlık:))

Güloanne mutfakta dedi ki...

Hiç denemedim ve yemedim ama bir çok yerde tarifini okumuştum.Ellerine sağlık nefis görünüyor,
Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

bana çok farklı bir lezzet gibi geldi tadını almak için denemek gerekiyor ellerine sağlık...

Narince dedi ki...

Kaşar lorunu tıklayınca anasayfada kalıyor annem, gitmiyor başka yere.

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok farklı bir tarif olmuş :)

MUTFAKISTAN dedi ki...

Tadini hep merak ettim denemedim
Cok guzel gorunuyor ellerine saglik
Sevgiler

Unknown dedi ki...

ilk defa görüyorum ve hayretler içinde bakıyorum. Ne muhteşem bir tarif böyle. Bu arada birşey dikkatimi çekti. Değişik yörelerden ve kültürlerden yemeklerinizi paylaşmanız beğenimi kazandı. Ben en çok buna değer veriyorum. Ellerinize sağlık. sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkürlerrrr.....