23 Aralık 2011 Cuma

TERBİYELİ PAÇA ÇORBASI



 Malzemeler:
* 4 -5 adet temizlenmiş kuzu ayağı(paçası)
* Tuz
* Haşlamak için su
* 1 tane defne yaprağı


Terbiyesi için:
*1 çorba kaşığı tereyağ * 2 yumurta sarısı * 6-7 diş ezilmiş sarımsak
* 1 çorba kaşığı un        * 1 limonun suyu  * yetecek kadar sirke


Üzeri İçin:
* Tereyağ
* Pul biber


Yapılışı: Temizlenmiş ayaklar tuz ilave ederek her ayak sayısı kadar su bardağı su ilave edin,düdüklü tencerede iyice eriyene kadar pişirin,yaklaşık 1,5 - 2 saat  kadar. Başka bir tencerede yağı ve unu iyice kavurun paçanın suyun dan  alarak iyice karıştırın ve pişen paçaya ilave edin, bu karışımlada bir 10 dk kaynatın, terbiyesi için bütün malzemeyi iyice çırpın ,paçadan biraz su alarak  terbiyenin ısıını paça suyunun ısına eşitleyin ve paça ilave edin, bir 5 dk. daha pişirin, tabaklara servis yapmadan ayak parçalarını kemiklerden ayırın. Çorba kaselerine koyulan paça çorbasına tereyağlı biber dökerek sıcak sıcak servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun.....


NOT:
* Marketten veya kasaptan alacağınız ayakların iyi temizlenmiş olduğuna dikkat edin.
* Ayaklar keçi bacağı olduğunda daha lezzetli oluyormuş.
* Ayakları evde mutlaka çok iyi yıkayın,hatta düdüklüye koyduğunuzda bir taşım kaynatın ve üzerindeki köpüğü alıp, düdüklüyü kapatın...
* Terbiyesini dikkatli koyarsanız çorba kesilmez.
* Ayakları  piştikten sonra küçük küçük didin.
* Ben fotoğraf çekmek için öyle bıraktım onra didtim.
* Terbiye ile çorbanın suyunun ısısı eşit olmalıdır.
* Terbiye malzemeleri çok iyi çırpılmalıdır, yoksa topaklanır.
* Terbiye malzemelerini azaltıp çoğaltabiliriniz.
* İçine isterseniz nohutta atabilirsiniz.
* Dene yaprağı güzel bir koku veriyor.


HER BİLDİĞİNİ SÖYLEME, HER SÖYLEDİĞİNİ BİL...


11 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık,nefis görünüyor....

NzlGl dedi ki...

Elinize sağlık, babam çok severdi annemde sık sık yapardı:) o günler aklıma geldi.
Ben herzaman için suyunu içmeyi sevmişimdir:))))
sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuş.Nadir pişirdiğim bir çorbadır ama severek de yerim.Sevgiler.

İnci Yemek dedi ki...

Yok biz tavuk but gibi kemikli seviyoruz hiç etlerinden ayıklamam:))çocuklar yemiyor senede bir defa kendim için iki tane alırım:)
enfes gözüküyor canım lezzeti tam olmuş buradan anladım, bir paça sever olarak:)ellerine sağlık yiyenlere afiyetolsun.
Öperim seni,mutlu hafta sonları dilerim canım..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

oyyy bayaaa bir ayak :)))
esas budur işte yalancısı falan değil gerçek:
ellerine sağlık şifalar olsun
ımmm:))

Unknown dedi ki...

şöyle bol sarımsaklı ve ekşili oldumu harika olur.ellerine saglık.

Lunapark Queen dedi ki...

Hmmmm gördüğüm en leziz bloglardannn :)) Elinize sağlık...

Ben de moda blogu yazıyorum, yemek değil ama keyif alacağınızı umuyorum..

Ben de sizi bloguma beklerim, yorumlarını da beklerim :)

http://lunaparkqueen.blogspot.com

Birsel ve İrem dedi ki...

Afiyet, şifa olsun; ellerinize sağlık. Uzun zaman oldu yemeyeli...
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Çocukluğum aklıma geldi, ne çok severim aslında. Yapmak kısmet olmuyor.
Ellerinize sağlık
Sevgilerimle....

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkürlerrrrr...

Unknown dedi ki...

Kuyruk sokumumu kırdım 5 ay önce ama kemiğim kaynamadığı için alternatif yolları denemek istedim. Paçanın kırık kaynamadında çok etkili oldugunu duyduğum için sizin tarifle çorbsmı pişirdim.içinde tanecik istemediğim için blenderdan geçirdim..normalinde paça çorbası sevmem.ama umarım kırığın kaynamasında etkili olacak.