5 Aralık 2011 Pazartesi

KESTANELİ ELMA ve AYVA TATLISI

Malzemeler:
* 3-4 tane tatlı elma veya ayva
* 200 gr kestane
* 1 kase ince dövülmüş ceviz veya fındık, fıstık
* Bir kase pudra şekeri
* 1 tatlı kaşığı tarçın
* İstediğiniz bir tatlı sos
Şerbeti İçin:
Kestaneler için:
* 1 su bardağı toz şeker
* 1,5 su bardağı su

Elma Ayva için:
* 2 su bardağı toz şeker
* 3-4 su bardağı su


Yapılışı: Kestaneleri çizikledikten sonra kaynayan şerbet içinde kestaneler yumuşayıncaya kadar pişirin, sudan çıkarıp süzün ve kabuklarını ayıklayın, tarçın ve ceviz ekleyerek blenderden geçirin. Diğer tarafta elmaların yada ayvaların içlerini iyice oyarak temizleyin, meyveler için olan şerbeti kaynatın ve meyveleri yumuşayıncaya kadar pişirin, haşlanan meyveler soğuduktan sonra oyuk kısımlarına kestaneli iç ile doldurun, üzerine pudra şekeri serpin, tatlı bir sos ile süsleyerek servis yapın...
Afiyet Şeker Olsun....
NOT:
* Elmaları ve ayvaları çok büyük seçmeyin.
* Ayvaları ben ikiye ayırarak yaptım.Elmaları bütün kullandım.
* Üzerine ahududu, karamel, çilek sosları dökebilirsiniz.
* Hem kolay hemde çok besleyici bir tatlı yanına dondurma veya kaymak koyabilirsiniz.
* Bu tatlıyı istediğiniz başka meyvelerlede yapabilirsiniz.
* İçine ceviz koymadan sadece kestanede koyabilirsiniz.
* Şeker miktarlarını kendiniz ayarlayabilirsiniz.
* Değişik şekillerde servis yapmak hayal gücünüze kalmış.



KÜÇÜK BALIKLAR SAHİLE YAKIN DURMALIDIRLAR


15 yorum:

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım görüntü harika olsada yesek:)sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir görüntü.ellerinize sağlık.bayıldım doğrusu.sevgiler.

Unknown dedi ki...

çok güzel ve hoş bir tarif olmuş ellerine sağlık.

biraydamasalı dedi ki...

kestanenin girdiği herşey çok güzel.eminim bunlarda çok lezzetlilerdir.ellerinize sağlık:)

pembe kekik dedi ki...

İkisini bir arada hiç denemedim.Nefis olmuştur herhalde.Ellerinize sağlık:)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok güzel bir birliktelik ilk defa gördüm bu şekilde.Kestaneyi her şekilde severim ama elma ile ne gördüm ne de aklıma gelmişti çok hoşmuş,ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Bal ablam ellerine sağlık bayıldım sunumda süper öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Ah be Zehra Hanımcım ne yaptın sen ellerine sağlık

fatosun mutfagından... dedi ki...

görüntü süperr..elleirne sağlık..sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

oooovv çok nefis birşeye benziyor
muhteşem görüntü ellerinize sağlık
sevgiler:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Harika gözüküyor canım ellerine sağlık:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkürlerrrrr....

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım nefis bir sunum olmuş:)
ellerine sağlık olsun..
sevgiler..

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacım,yine harikalar yaratmışsın eline sağlık,öptüm...