8 Aralık 2011 Perşembe

ÇORTU KÖFTESİ (Turşulu köfte)

Malzemeler:
* 2 su bardağı ince köftelik bulgur
* 1/2 su bardağı beyaz un
* 1 yumurta
* 500 gr ( bir büyükçe kase) beyaz lahana turşusu
* 1 tane yemeklik doğranmış kuru soğan
* 3-4 diş sarımsak
* Normal su veya turşu suyu
*1 tatlı kaşığı pul biber
* Tereyağ veya sıvıyağ
* Tuz, karabiber

Yapılışı: Bulguru geniş bir kase içinde 2 su bardağı turşu suyu veya normal ılık su ile hafi kabarana kadar bekletin unu, yumurtayı ilave ederek iyice yoğurun, yoğrulan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparak yuvarlak şekil vererek yassılaştırın, Turşu suyunu,turşuyu normal su ile karıştırarak tencerede kaynatın, köfteleri içine atın, kısık ateşte pişene kadar bekleyin, diğer tarafta yemeklik doğranmış soğanları yağın içinde iyice kavurun pul biber ilave
edin ,köfteleri turşu ve suyuyla birlikte tabaklara servis yapın üzerine bolca yağlı biberden dökün.
Afiyet Şeker Olsun....
NOT:
* Bu yemek Bitlis yöresine aittir.
* Bu yemeğin bir adıda ÇORTİ TABLAMASI
* Bulguru turşu suyu ile yoğurduğumuzdan tuz ayarını iyi yapmak gerekir
* İsteyen servis yaparken maydadoz ilede süsleyebilir.
* Hamurun çok iyi yoğrulması gerekirki köfte şekli verilebilsin.
* İsteyen içine et koyabilir.
* İsteyen et su tablet ile pişirebilir.
* İsteyen bulguru yoğururken alça ilave edebilirsiniz.
* Malzemeleri kullanırken insiyatifinizi kullanabilirsiniz.
* Yemek turşu ile yapıldığından yiyenlerin özellikle tansiyon hastaları dikkat etmelidirler.
* Bu yemek kalan lahana turşularının değerlendirimesi sonunda ortaya çıkmıştır.
* Çok sağlıklı ve lezzetli bir yemektir.


HEDİYENİ KALBİNLE VERMELİSİN

11 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

çok değişik bir yemek olmuş,ellerinize sağlık...selamlar :)

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..çok lezzetli görünüyor..sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Ellerinize sağlık.Ne duydum ne de yedim.Çok ilginç geldi.Sevgiler:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ilk kez rastlıyorum böyle bir yemeğe
ekşili güzel bir tadı vardır sanırım

LEZZETİKRAM dedi ki...

rahmetli babaanneciğim çok güzel yapardı ,ellerine sağlık canım :)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canımcım bune yaaaa tam benlik bulgurlu köfteli yemek... ilk defa duydum
tadını çok merak ettim denemeliyim
ellerine sağlık canım çok öptüm
sevgiler:))

Lezzet Karnavalı dedi ki...

değişik bir tarifmiş,ilk defa duydum,elinize sağlık..

bademcicegi.com dedi ki...

slm canımm:) seninle blog yazarları toplantısında tanışmıştık bir kac kez geldim ziyaretine bir süre uzak kaldım buralardan:) seni tanıdıgıma cokda memnun olmuştum şeker arkadaşım:))çortu köftesi nefis görünüyorr emeginide saglıkk öpüyorum seni:))

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacımm değişik bir yemek olmuş bu:)
nefis görünüyor:))
hayırlı ve bereketli cumalar:)

Tümay Öztürk dedi ki...

Hiç yemedim beyaz lahana turşulu bir köfte ama tarif çok ilgimi çekti. Lezzetli duruyor. Afiyet olsun Zehra annem:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkürlerrrrr......