29 Aralık 2011 Perşembe

KARIŞIK BULGUR PİLAVI

 Malzemeler:
* 1 su bardağı iri pilavlık bulgur
* 2 yemek kaşığı tereyağ ve biraz sıvıyağ
* 6-7 tane ince doğranmış mantar
* 1 tane iri rendelenmiş havuç
* 1 tane incecik kıyılmış sivri biber
* 1 tane incecik kıyılmış kırmızı biber
* 1 tane kabuğu soyulmuş küçücük doğranmış domates
* 1 küçük kase haşlanmış nohut
* 1 tane büyükçe yemeklik doğranmış kuru soğan
* Küçük küçük doğranmış bir tane tavul göğsü
* 1 tablet et suyu
* Tuz, baharat
* 2 su bardağı su
 Yapılışı: Büyükçe bir tencerede soğanı bol yağda iyice kavurun, kavrulan soğana mantarı, tavuk etini ve diğer malzemeleri koyarak iyice kavurun, en son bulguruda koyun ve kavurun, et su tableti tuzunu, baharatları ve4 suyunu koyarak kapağını kapatın ve pişirin. Demlenmesi bitince servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun....
NOT:
* Bulgur pilavı hem lezzetli hemde çok besleyici bir yemektir.
* İçine koyacağınız çeşitli malzemeler bulguru daha lezzetli hale getirir.
* Suyunu koyarken bulgurunuzu tanıyorsanız ölçüyü kendiniz ayarlayabilirsiniz.
* Bulgur iri ve güzel olursa pilavın tadına doyum olmaz.
* Bulgur pilavında yağı kısarsanız lezzeti azalır.
* Baharat çeşitleri zevkinize kalmıştır.
* İçine koyacağınız malzemeleri kendinize göre değiştirebilirsiniz.
* Pilav pişirirken demlenmesi çok önemlidir.
* Bulgur pilavını demlenmeden karıştırmayınız.
* Mutlaka tahta kaşık veya spatül kullanınız.
* Üzerine isterseniz domates sosu dökebilirsiniz.
* Bulgur pilavı her et yemeğinin yanına çok yakışır.
* Bulgur pilavını et yemeğinin yanında servis yapacaksanız içine tavuk eti koymayın.
* Et suyu ilave ederken ben hep ters köşe yaparım.( Tavuk tableti et yemeklerine yada tersini yaparım)


CAHİL İLE BAL YEME, ALİMLE TAŞ TAŞI

4 yorum:

yemekdunyamm dedi ki...

İlk defa tavuklu bulgur pilavı görüyorum:) ama eminim lezzetli olmuşdur.Ellerinie yüreğine sağlık :)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkürlerrrr....

Unknown dedi ki...

ben de tavuk ve nohut katıyorum bulgur pilavına gerçi her şekilde severim bulgur pilavını. Benim için tam bir öğün olur. Ellerinize sağlık.Bloğunuzu beğendim. Ben de sayfama beklerim. sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkürlerrrr....