27 Aralık 2011 Salı

SÜTLÜ KAPAMA (Makedonya Mutfağı)

Malzemeler:
* 1 litre süt
* 4 çorba kaşığı tereyağ
* Alabildiği kadar beyaz un
* Tuz

Üzeri İçin:
* 1 su bardağı kaşar peyniri veya dil peyneri rendesi
 Yapılışı: Sütü büyükçe bir tencere içinde kaynatın, sütün kabarmasına yakın tereyağını ekleyin, tereyağ eriyince içine un ilave etmeye başlayın, tuzunu koyun, karışım hamurlaşmaya b aşladığında un koymayı kesin, kısık ateşte tahta kaşıkla 10 dakika daha özleşene kadar pişirin, hamur özleştiğinde ateşin üzerinden alın.
Küçük tart kalıplarına veya küçük bir tepsiye hamuru dökün, hamurun üzerini düzeltin, önceden ısıtılmış 210 derecede ıstılmış fırında  hamurların üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından tam çıkarken üzerine kaşar rendesi
serpin ve fırını kapatın ve ve kapağını açın bir 5 dk. kaşarlar eriyene kadar tutun, sıcak sıcak serviz yapın...
Afiyet Şeker Olsun...
 NOT:
* Makedonya mutfağına ait bir hamur işidir.
* Makedonya mutfağının mis kokulu tereyağlı hamur işleri ile ünlüdür.
* Bayram sofralarında çok yapılan bir hamur işidir.
* Sütlü kapama hamur işini yapmak hem çok kolay hemde lezzetlidir.
* Önemli olan unun miktarıdır, onu iyi ayarlamak gerekir.
* İsterseniz mısır unu ilede yapabilirsiniz.
* Tuzunuda fazla kaçırmamak gerekir.
* Üzerine eriyen her türlü peyniri kullanabilirsiniz.
* Sıcak sıcak yenmesi tavsiye edilir.
* İçine zencefilde konulabilir.




YAŞ ARTMAKLA, BUDALALIK EKSİLMEZ

14 yorum:

yemekdunyamm dedi ki...

ilk defa duyuyorum bu lezzeti elleriniz sağlık değişik bir tat olmalı:)

Unknown dedi ki...

Bal ablam çok farklı bir tarif elle
rine sağlık öpüyorum.

NzlGl dedi ki...

Bayıldım tarife , teşekkürler ,elleriniz dert görmesin

sevgiler

durutarifler dedi ki...

Benim hiç bilmediğim bir lezzet.
Ellerine emeğine sağlık
Sevgiler

SMİLENA dedi ki...

ellerine sağlık ablacım...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

İlk kez duydum ilginç ama lezzetli olacağa benziyor.Ellerinize sağlık:)

ihlamurcum dedi ki...

Eşimin ailesi Makedonyadan, bir sürpriz yapıp, kayınvalideme pişireceğim.Çok teşekkürler

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Nefis görünüyor.Hiç yemedim.

Nilgün dedi ki...

Böyle değişik ve güzel bir tarifi paylaştığın için teşekkürler. Şimdiden sağlıklı ve mutlu yıllar diliyorum..

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Yemek bloggerlarının işi zor. Hem pişir hem anlat hem de fotoğrafla,beni aşar. Blog işine girdiğimde bu kadar çok yemek bloğu olduğunu bilmiyordum,çok şaşırdım ! Sizi keşfedememişim iyi ki beni ziyaret etmişsiniz,bu sabah size uğrayayım dedim,bir türlü gidemedim. Çok farklı bir tarzınız var. Hemen her yörenin lezzetlerini ama pek bilinmeyen ,sıradanlaşmamış lezzetlerini tanıtıyorsunuz. Yemek bir kültürdür yapmak ve tatmaktan öte ... Bu anlamada çok zevk aldım sizi tanımaktan. Sevgilerimle.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkürlerrrr ve sevgilerrrrr...

birincisin dedi ki...

değişik bir tat denemek lazım ellerinize sağlık.sevgiler:)

yemekdunyamm dedi ki...

Bende mim'iniz var beklerim:):)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkürlerrrrr...