20 Aralık 2011 Salı

ZUMUR TATLISI

Malzemeler:
* 1 tane bayat mısır ekmeği
* 2-3 kaşık tereyağ
* Bolca toz şeker
* 1 kase kıyılmış fındık veya ceviz
* 1 tatlı kaşığı tarçın
 Yapılışı: Mısır ekmeğinin içini iyice ufalayın, teflon bir tavada tereyağını eritin içine mısır ekmeği kırıntılarını atın, tahta kaşıkla eze eze iyice kavurun, sıcakken üzerine bolca toz şeker atın  tekrar karıştırın, üzerine fındık veya tarçın koyabilirsiniz. Sıcak sıcak servis yapın.
Afiyet Şeker Olun...
NOT:
* Karadeniz yöresinin bir tatlısıdır.
* Fakirlikten ortaya çıkmış bir tatlıdır.
* Evde malzeme olmayınca yapılabilecek bir tatlıdır.
* Bayat ekmeklerin değerlendirilmesi yönünden çok geçerli bir tatlıdır.
* Normal bayatlamış ekmeğin içi ilede yapabilirsiniz.
* Hayal gücünüze göre değişik yöntemler kullanabiliriniz.
* Yanında dondurma ile kaymak servisi yapabilirsiniz.
* Çok lezzetli ve kolay bir tatlıdır.
* Çokta besleyicidir.
* Trabzon tereyağı ilede çok lezzetli oluyor.
* Üzerine fındık,fıstık,ceviz, tarçın hindistan cevizi konulabilir.
* Meyve tatlıları ilede servis yapılabilir.
*  İsterseniz kalıplara koyarak servi yapabiliriniz.



DAHA İYİ, İYİNİN DÜŞMANIDIR

13 yorum:

Back to Black dedi ki...

Fakirlikten ortaya çıkmış bir tatlıdır diye yazmışsınız ya için öyle bir sızladı ki kimbilir hangi anne yavrularını avutmak için çaresizce bunu ortaya çıkardı...
O annein hürmetine ben de bundan sonra arada sırada da olsa yapıcam.Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik degisik bir tatlisiymis.
Nefis görünüyor.
Sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ooo yöresel bir tatlı ..hemde çok basit ve tahmin ederimki çok lezzetli mısır ununu çok severim çünki
tarif alındı canım sağol
sevgiler:))

vintageduygular dedi ki...

Cok degisik bir tarif.Bloglar sayesinde neler ögreniyoruz,ne güzel..Ellerinize saglik ;)

Nilgün dedi ki...

Baba tarafım Karadenizli ilginç tarifler biliyorum ama bunu hiç duymamıştım. Deneyeceğim, ellerine sağlık Zehra'cım..

pembe kekik dedi ki...

Hiç duymamıştım.Ellerine sağlık.Çocukluktan kalma lezetler en sevdiklerimdir.

Oglak Kizlari dedi ki...

İşte bu.
Ne malzeme varsa onu yap. süper.

Çevreci anne Çiğdem

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ne kadar basit, kurtarıcı gibi bir şey bu:)

Back to Black dedi ki...

merhaba bu yazınızın altına yorum bırakmıştım ancak yayınlamadınız yazdığım yoruma tekrar baktım ters bir şey de yok anlam veremedim

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkür ederim.sevgilerrrrr...

Back to Black dedi ki...

mine hanım az önce okudum yorumunuzu teşekkür ederim ben diğer yorumlar yayınlanıp benimki kalınca şüpheye düştüm tekrar tekrar okudum ve aklım karıştı kusura bakmayın sevgiler:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkürlerrrr...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Back to Black:
Canım yorumunu yeni buldum,spam olarak görülmüş, teşekkürlerrrr ve sevgilerrr.