27 Mart 2012 Salı

MANTARLI BULGUR KÖFTESİ

 Malzemeler:
* 2 su bardağı kırık buğday
* 1 su bardağı ince köftelik bulgur
* 200 gr  incecik kıyılmış sera mantarı
* 2 tane incecik doğranmış domates
* 1 tane incecik doğranmış kuru soğan
* Birer tane incecik kıyılmış kırmızı,yeşil ve sarı dolmalık biber
* 5-6 diş ezilmiş sarımsak
* 1 yemek kaşığı domates salçası
* 1 yemek kaşığı biber salçası
* 2 yemek kaşığı un
* 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ veya zeytinyağı
* Tuz ve baharat
* Üzeri için ince kıyılmış bolca maydanoz
 Yapılışı: Kırık buğdayı 2 -3 su bardağı su ile haşlayın haşlanan buğdayın içine bulguru atın kapağını kapatın ve dinlensin içine tuz,kimyon,karabiber,pul biber ilave edin, dinlenen karışımınızı elinizde sarımsaklı köfte gibi yuvarlak köfteler yapın suda haşlayın süzün suyunu dökmeyin,, diğer tarafta bir tava içinde bol sıvıyağ ile soğanları kavurun içine biberleri, salçayı, mantarı sıra ile atarak kavurun baharatlarını koyun, haşlama suyundan içine koyarak sulaca bir sos yapın,haşlanan köfteleri atın ve karıştırın, üzerini bol maydanozla süsleyin soğuk veya sıcak servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...
 NOT:
* Bu köfte ile Duru Bulgur bulgurlu köfte yarışmasını kazandım.
* Bu köfte sarımsaklı gibi yapılmaktadır.
* Ben normal aşurelik buğdayı robotta çektim.
* Köftelerin lezzetli olması için mutlaka iyice yoğrulmalıdır.
* Unu köfteye gerekirse koyun.
* lezzetli çok güzel oluyor.
* Üzerine bol maydanoz yakışıyor.
* İsteyen limonda ilave edebilir.
* Tuzunu ayarlarken az koyun çünkü salça ve mantar daha sonra tuzunu verir.
 * Köfteyi haşladığınız su sosa güzel bir lezzet veriyor.
* Baharat tercihleri size kalmıştır.
* Bulgur çok yağ kaldıran bir gıdadır.
* İsterseniz haşlarken içine etsu tablet atabilirsiniz.

HERKES KARNININ RENGİNE BÜRÜNÜR

13 yorum:

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Oldum olası bulgurlu köfteleri çok severim. Deneyeceğim inşallah. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Euphoric dedi ki...

elinize sağllık =)
ben geçen hafta bunu sofra dergisinde görüp yapmıştım. ama aklıma bişey takılı. köfteler çok sert olmuştu. ben de bu büyüklükte yapmıştım. acaba daha mı küçük yapsam diyodum. tek lokmada yenir. sert olması gerekir değil mi?
ben yerken yoğurtla yedim öyle de güzel oldu ^.^

ANNEMİNELİ dedi ki...

Euphorıc güzel cümlelere teşekkür ederim,Benim yöntemle yaparsan hiç sert olmuyor.

durutarifler dedi ki...

Ellerine sağlık
Çok güzel görünüyor
Ben daha hiç bulgurlu köfte yapmadım
Sevgiler

ihlamurcum dedi ki...

Yazlıktaki kadınım yapar getirir, ama asla tarif vermezdi.Yaşasın artık bende yapabilirim,teşekkürler.

Tarif diyarı dedi ki...

hııım lezzetli görünüyor köfteler ellerine arkadaşım.Sevgiler

Mutfak Dili dedi ki...

Eline saglik olsun canim. Bunun uzerine bir de yogurt dokuldumu lezzet olur lezzet..
Sevgiler canim..

u.aydin dedi ki...

ellerine saglik,cok da hos goruntuler olmus.sevgilerle.

Noblesse dedi ki...

ellerine sağlık, enfes görünüyor:)))

Pasta sarayim dedi ki...

Nefis görünüyor..bende bayilirim ellerine saglik.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkür ederim.sevgilerrrr...

Blogger Bolat dedi ki...

E şimdi oldu karnım zil çaldı bari tost yiyeyim bastırayım mideyi :))

manga mboa dedi ki...

I love love bulgur i eat also with tomato sauce; But i need to try this one it seems easy;