14 Mart 2012 Çarşamba

HAYRABOLU TATLISI


Malzemeler:
* 1 kg. tuzsuz taze peynir
* 8 yumurta
* 250 gr.un
* 250 gr.irmik
* 2 çay kaşığı karbonat
* 1 paket vanilya
* Bir çimdik tuz


 Şerbeti:
* Bir kilo 250 gr su
* 1 kg toz şeker
* 1-2 damla limon suyu
 Yapılışı: Tuzsuz taze peyniri robottan geçirin veya çatalla iyice ezin, 8 yumurtanın ikisinin akı hariç hepsini
peynirin içine kırın, unu,irmiği, karbonatı,vanilyayı ve bir çimdik tuzu ilave edin, kulak memesi kıvamına gelinceye kadar iyice yoğurun, elde edilen yumuşak hamurdan yuvarlak yuvarlak şekil vererek yağlanmış fırın tepsisine dizilir, 180 derecede ısınmış fırında 40-45 dk. pişirin. Tatlımız soğuduktan sonra, şerbet ve su ile kaynattığımız şerbetin içine atın şerbeti çektinden sonra delikli kepçe ile çıkarın, kaymakla,tahinle, hindistan cevizi, dondurma veya çerezlerle  servis yapabilirsiniz.
Afiyet Şeker Olsun...
 NOT:
* Hayrabolu Tekirdağ ilimizin bir ilçesidir.
* Hayrabolu çevresinde yaşıyan insanlar genelde Rumeliden gelmedir.Trakya dada gelişmiş bir mutfak kültürü vardır.
* Hayrabolu tatlısı, Kemalpaşa tatlısına benzemektedir.
* Hayrabolu tatlısında yumurta daha çok kullanılmaktadır.
* Tarifler birbirine çok benzemektedir.
* Tatlıyı yaparken peynirin taze ve tuzsuz olması çok önemlidir
* Tatlı hamurlarına bir çimdik tuz atmak gerekli olduğunu rahmetli annemden öğrenmiştim.
* Tatlı hamurunu elinizde yuvarlak yapabilirsiniz yada dondurma maşası ile çıkarabilirsiniz.
* Dondurma maşasını ara sıra yağlarsanız yapışmaz.
* Tatlıyı Hayrabolu'da genelde üzerine tahin dökerek tüketiyorlar.
* Bende tahinle servis yaptım
* Sizler üzerine kaymak,dondurma,hindistan cevizi, pekmez,bal, ceviz, fındık,fıstık ilave edebilirsiniz.






 MİSAFİR AŞINA DEĞİL, İKİ KAŞININ
 ORTASINA BAKAR





24 yorum:

durme durme dedi ki...

Harika olmuş, sunumuna da bayıldım. Ellerine sağlık. Sevgilerle...

Gülsüm dedi ki...

Merhaba,
ben hep hazirini yapiyorum. Bu tarifede ilk kez rastladim. Tesekkürler. Nefis görünüyor eline saglik. Sonundaki sözede bayildim:)

yummychunklet dedi ki...

Very tasty looking!

sarımutfak-hande dedi ki...

çok ama çok güzeller ya
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Bal ablam ellerine sağlık enfes olmuş öpüyorum.

Unknown dedi ki...

ohh nasıl güzel bir görüntü böyle , ellerine sağlık...

Mutfak Dili dedi ki...

Ellerine saglik olsun. HArika olmus.. Kemalpasa tatlisina benzemiş.

pabloanddido dedi ki...

Bizde Hayraboluluyuz çok şaşırdım bilmenize. Çünkü genellikle yiyenler bile kemalpaşa bu der geçer. Hem sevindim hem şaşırmış nefis gözüküyor ellerinize sağlık.

PaSaSofraM dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor arkadasim ellerine saglik. Malzemelerim yok yoksa simdi yapcaktim :)

vintageduygular dedi ki...

oo cok nefis,ellerinize saglik

Unknown dedi ki...

nefis olmuş ye beni ye diye bağırıyor...

kalpkurabiye dedi ki...

dün soframızda veya mutfağımda ikisinden birinde yapmışlardı seninkiler çok daha güzel olmuş kesinlikle özensizdi oradaki:)
ellerine sağlık ablacım..

:) dedi ki...

Misafir elindeki aşına değil iki kaşının arasına bakar,miş :) çok güzel bir söz,ben elindeki aşa bakarım,ne yapayım kaşının ortasını :)belkide kendiliğinden oluşmuştur.Allah iyiliğinizi versin emi.Hayırlı akşamlar.

Syhn dedi ki...

hiç yemedim ben tadını da merak ettim doğrusu ellerinize sağlık!

u.aydin dedi ki...

tek kelime harika,ellerine saglik,sevgilerle.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerinize sağlık en sevdiğim tatlılardan
şık sunumlu harika bir görüntü:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canlarım gönülden teşekkürlerrr..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ne diyosun ! malzemelere ve yapılışa bakınca aynen bunu dedim.Sen yapsanda buralara geldiğinde bize yedirsen olmamı:)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Tarif mükemmel, sunum harika. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

MMM BEN GELDİM
O NE GÜZEL OLMUŞ
ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM
MUHABBETLE KAL
:))

Başakdenizi dedi ki...

Elinize saglık çok yakından bildigimiz bir tat pek bilinmez bilen birilerini görmek çok güzel

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canlarım çok teşekkürlerrrr...

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık tarif çok başarılı görünüyor, acaba yapıp pişirdikten sonra şerbetlemeden diffirize koysak olur mu?diffirizden alıp kaynayan şerbette atılabilir mi?

Nilgün Komar dedi ki...

pazar günü kaynağında yedim valla bayıldım.. daha öncede peynir tatlısı olarak bir çok yerde yedim di ama oradaki bir başka hakikaten..