12 Mart 2012 Pazartesi

PİLELİ BÖREK

 Malzemeler:
* 5 adet taze yufka
* 1 su bardağı sıvıyağ
* 1 su bardağı su


Üzeri İçin:
* 2 tane iyice çırpılmış yumurta sarısı
 İç Malzemesi:
* Bir kalıp az tuzlu beyaz peynir veya lor
* 1/2 demet ince kıyılmış maydanoz
* Arzuya göre dereotu
 Yapılışı: Her yufkayı dört eşit parçaya ayırın, her parça üçgen şeklinde olacaktır. Her üçgeni su ve yağ karışımını fırça ile ıslatın, üçgenin tam ortaından tutarak ucuna kadar içe doğru getirin, kenarlardaki uçları üst tarafta toplayın toplanan uça harcınızı koyun ve içe doğru kıvırın ters çevirerek tepsiye dizin üzerine yumurta sürün 180 derecede ısınmış fırında iyice kızarana kadar pişirin.Sıcak sıcak servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...
 NOT:
*  Ben peynirli yaptım.
* İçine istediğiniz baharatları veya yeşillikleri ekleyebilirsiniz.
* Yapması çok kolay yemesi çok lezzetli bir börek.
* İç harcını patatesli peynirli, kıymalı patatesli yapabilirsiniz. İçine kaşar rendeliyebilirsiniz.
* İç harç biraz ıslak yapışkan maddelerden olursa daha güzel oluyor.
 * Kuru malzemeler sararken dökülüyor.
*  Sarma tekniği böreği güzelleştiriyor.
* Sıcak sıcak yenmeli, soğuduğu zaman çıtırlığı kayboluyor.
 * Böreği buzdolabında bekletip pişirebilirsiniz.
* Difrizde dondurup daha sonra kullanabiliriniz.
* Aşağıdaki resimlerde sarma şekli gösterilmektedir.




 * Yufkaları keserken düzgün dört eşit parçaya ayırın.
*  Ayırdığınız her parçanın üçgen uçu ile böreği yapmaya başlayın.
* 5 yufkadan 20 tane börek çıkıyor.
* Bir yufkadan dört börek çıkıyor.
* Tatlı şeklindede yapabilirsiniz.
* Üzerine süreceğiniz yumurtayı biraz yoğurt veya sıvıyağ koyabilirsiniz.
* Ben içine süreceğimiz sıvıyağ su karışımını bir pet şişede iyice karıştırıp, kapağına delik açıp döküyorum.Harç daha iyi karışırıyor.



HİDDET EKİLEN YERDEN, PİŞMANLIK BİÇİLİR

24 yorum:

NzlGl dedi ki...

Ne kadar güzel bir görüntü:)
elinize sağlık, en kısa zamanda deneyeceğim, sevgilerimle

Mutfaknotlari dedi ki...

çok güxzellerrr
bu şekilde bi baklavam var ama böreğini düşünmemiştim
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Ne kadar güzel şekilli olmuşlar. Harika görünüyor börekler, ellerine sağlık canım..

buzlubadem dedi ki...

Pileler çok şık olmuş :)

AsOrTiK dedi ki...

kesinlikle sarma tekniği güzelleştirmiş, malzemeler hep bildiğimiz malzeme. ama o görüntü muhteşem. okurken anlamamıştım, ama detaylı fotoğrafları görünce mutlu oldum. teşekkürler annemineli. eline sağlık, en kısa zamanda deneyeceğim:))
sevgiler

Elifin Terazisi dedi ki...

Görüntüsü çok güzelmiş, elinize sağlık:)

mutfagabuyrun dedi ki...

bu şekli mutlak deneyecem canım.harika bir sunum olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Gülsüm dedi ki...

Eline saglik cok güzelmis, ayni gül baklava gibi sekli. Börek icinde iyi fikirmis sunum acisindan...
Sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkürlerrr...

mavii dedi ki...

harika bişey ögrendim şuan teşekkürler:)

Özgen dedi ki...

Çok değişikmiş ilk defa gördüm ama çok güzel olmuşlar sevgiler...

pelinpembesi dedi ki...

çok ilginç.. arkadaşımın tarifleride güzel. yeni açtığı bloga davet ediyorum sizleri..tatlicuma.blogspot.com.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ne güzel ne kadar değişik sunumlu bir börek
ellerine sağlık

ANNEMİNELİ dedi ki...

Güzel cümlelere gönülden teşekkürlerrr...

durme durme dedi ki...

Farklı bir sunum olmuş, çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık. Mutlu haftalar...

durutarifler dedi ki...

Ne şık olmuş
Bayıldım
Ellerine sağlık
Sevgiler

Pasta sarayim dedi ki...

Harika..süper bir görüntü.Ellerine saglik canim.Sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Zehracığım bu böreğe bayıldım canım
ellerine sağlık ilk fırsatta hemen deneyeceğim canım,listeme aldım:)
ellerine sağlık.
sarılıp öperim seni..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canlarım çok çok teşekkür ederim.

vintageduygular dedi ki...

Farkli ve hos olmus, mutlaka deneyecegim.Ellerinize saglik ;)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkürlerrr..

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

bu sarım şeklini ilk kez gördüm resmi piterest te pinledim . kesin deniycem çok güzel görünüyor

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

cok guzel gorunuyor, goruntusu gercekten pileli, bende bu seklin aynisi baklava ile yapmistim, boreklede harika olmus, ellerinize saglik

Şeker Tadında dedi ki...

görüntü harika
eminim tadıda öyledir :))