30 Mart 2012 Cuma

DIZMANA

Malzemeler:


Hamuru İçin:
* 500 gr un
* 1 su bardağı süt( İstenilirse biraz kaymak )
* 2  yemek kaşığı kadar sıvıyağ
* 1/2 paket yaş maya
* 1 yumurta
* Yeterince su
* Tuz


Üzeri için:
* 1 büyük kase susuz yoğurt( istenilirse kaymak)
* Yarım çay bardağı kadar sıvıyağ veya tereyağ(margarin)
* 1 yumurta
* 1 çay kaşığı karbonat
*  Tuz


İçi İçin:
* Bir kalıp ezilmiş beyaz peynir
* Yeterince ince kıyılmış maydanoz
* Tercihe göre ince kıyılmış dereotu
* İstenilirse baharat
Yapılışı: Öncelikle hamur malzemeleri ile hamuru mayalayın,Hamurumuz bir saat kadar mayalandırın,Mayalanan hamurdan pasta tabağı büyüklüğünde parçalar alarak içine malzeme koyun ve ters çevirip yağlı fırın tepsisine dizin veya elinize aldığınız büyük bir parça hamuru elinizi yağlayarak büyükçe açın içine malzeme koyun ilimdir şeklinde yuvarlayın üç parmak kalınlığında kesin üzerini bastırarak yağlanmış tepsiye dizin, hamur  tamamen bitene kadar bu işlemi sürdürün, tepsi içinde hamurların el mayası gelmesi içim 1 saat daha bekleyin, üzerine dökeceğiniz malzemeyi çırpın ve üzerine dökün, 180 derecede ısınmış fırında kızarana kadar pişirin , biraz dinlendirin.sıcak sıcak servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...

NOT:
* İçine koyacağınız malzemeyi kendi tercihinize göre değiştirebiliriniz.
* Patatesli,ıspanaklı, kıymalı,pırasalı, zeytinli, sucuklu gibi yapabilirsiniz.
* Yoğurma kabına mayayı alın üzerine ılık su veya ılık sütü koyun bekletin sonra diğer malzemeleri koyun mayalayın.
* Tepsinizi bolca yağladıktan sonra üzerine bolca un serpin hamurları o şekilde dizerseniz daha güzel pişer.
* Tepssinize isterseniz yağlı kağıt yayabilirsiniz.
* Dızmana bol yağlı olursa daha lezzetli olur.
* Üzerine dökülen sos bolca olmalıdır.
* Dızmana sıvıyağ ile yapılabildiği gibi tereyağ ilede yapılır.
*  İsteyen iç ve üst malzemelere kaymak koyabilir.
* Tuz ve baharat miktarları size kalmıştır.
* Fırında üzeri çok kızarırsa üzerini folya ile kapatın altının pişmesini sağlayabilirsiniz.
* Pişince üzerini sofra örtüsü ile kapatın dinlendirin.
* Çok lezzetli bir BALKAN HAMUR işidir.
* Daha çok Bulgaristan yöresine aittir.

CAHİLİN SOFUSU, ŞEYTANIN SOYTARISIDIR

15 yorum:

Berlin'in Nar Çiçeği dedi ki...

Daha sabah yedik annem sağolsun sık sık yapar :) Biz de Bulgaristan göçmeniyiz dızmanayı görünce mutlu oldum elinize sağlık :)

Luzia M. dedi ki...

It looks so yummy! xx

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Çok severim karnım tok ama görünce yıne acıktım.

Asiye VURAN dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR AYNI ZAMANDA DEĞİŞİK BİRŞEY VAKİT BULURSAM DENEMELİYİM SEVGİLER

Unknown dedi ki...

Great posts on your blog:) Would you like to follow each other?

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

degisik bi ismi varmis, hic duymamistim ama cok guzel gorunuyor ellerine saglik

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

değişik bir isim bayılırım mayalı hamurlarla yapılanlara ellerine sağlık sevgiler

Nigar SARGIN dedi ki...

Bizde bulgaristan göçmeni olduğumuzdan vazgeçilmez çöreğimizdir dızmana ellerinize sağlık nefis görünüyor;))

Ferkay dedi ki...

Harika bayılıyorum eskilerin yaptığı
hamur işlerine ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Özgen dedi ki...

En sevdiğim hamurişlerinden biridir annem çok yapardı ben de yapıyorum şimdi bizim orakara aittir.Trakyalılar çok yapar elinize sağlık sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkür ederim.sevgilerrrr...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ne de güzel gözüküyor adını duymadım ama eminim çok lezzetlidir. Ellerinize sağlık.

zeynep dedi ki...

keşke bardak ölçüsü verseniz,ben 3 bardak unla bu hamuru yaptım ama öyle yumuşacık bir hamur değildi,elime yapışıyordu un eklesem bu sefer daha sert olcaktı?
birde nasıl bir tepsiye dizdiniz bu hamurları kaç cm civarı?

ayşe dedi ki...

tarifi denedim tadı gayet güzel,yalnız az çıkıyor 28 cm küçük bir tepsiyi ancak doldurdu,sorum şuki benim dızmanalarım 45 dakka pişti ama altları biraz yoğurtlu gibi kalmış,biraz dahamı pişirecektim bu seferde kurur diye korktum sizinkinlerin altıda kızarmış sebebi ne olabilir?

Adsız dedi ki...

bende denedim ama altları ıslak kaldı nedenki,?