1 Nisan 2012 Pazar

ETİMEKLİ PASTA

 Malzemeler:

Hamuru için:
* 2 yumurta
* Yarım su bardağı toz şeker
* Yarım su bardağı süt
* Yarım su bardağı sıvı yağ
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya
* 1 yemek kaşığı un
* 1 su bardağı öğütülmüş etimek 

Şerbeti İçin:
* 1 su bardağı toz şeker
* 1,5 su bardağı su
 Üzeri İçin:
* 1 paket kakaolu puding
* 3 su bardağı süt

Süslemek İçin:
* Çeşitli çerez çeşitleri, hindistan cevizi

 Yapılışı: Hamuru malzemelerini ( etimek hariç) derince bir kap içinde iyice çırpın, üzerine öğütülmüş etimekleri ilave edin yağlanmış dikdörtgen borcama dökün 180 derecede ısınmış fırında 30-35 dk. pişirin.
Fırında hamurunuz pişerken şerbeti ocakta pişirin ve soğutun, fırından çıkan sıcak pastanızın üzerine soğuk şerbeti dökün,soğumaya bırakın. diğer tarafta puding ve sütü pişirin soğutun,pudingi şerbetli kekin üzerine dökün ve yayın, üzerini istediğiniz malzeme ile süsleyin..Buzdolabında 2-3 saat bekletin ve dilim dilim servis yapın..
Afiyet Şeker Olun..
 NOT:
* Pastayı isterseniz kızarmış öğütülmüş ekmekle
de yapabiliriniz.
* Üzerini aklınıza gelen her türlü çerezle süsleyebilirsiniz.
* Üzerine koyacağınız pudingi kendinizde yapabilirsiniz.
* Ben hazır puding kullandım.Üzerindeki tarife göre yaptım.
* Çok lezzetli bir pasta oluyor.
* Borcam yerine başka kaplardada pişirebilirsiniz.
* Üzerini ilave olarak krem şanti ile de süsleyebilirsiniz.
AKILLARI PAZARA ÇIKARMIŞLAR, HERKES KENDİ AKLINI BEGENMİŞ

21 yorum:

Özlemden dedi ki...

çok iyi fikir ya, klasik etimek pastasını dışında, hemen kaydediyorum bu tarifi:)))teşekkürler

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK TEBSİYİ ALABİLİRMİYİM CANIM:)))

mine dedi ki...

bu aralar etimekli bir şeyler yapasım var şerbetli de olunca hamura da gerek kalmıyor ellerinize sağlık

Özgen dedi ki...

Muhakkak denemek isterim elinize sağlık sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkür ederim.Herkese tavsiye edilir...

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..sevgiler..

Unknown dedi ki...

çok nefis .ellerinize sağlık...

Fatosca Tadlar dedi ki...

çok iyi fikir. Hemen kaydediyorum ve en kısa zamanda deniyorum:))) Ellerine sağlık ...

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Ara ara denediğim güzel bi tatlı ellerine sağlık.

Asiye VURAN dedi ki...

ellerine sağlık harika olmuş sevgler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım değişik etimek tatlısı olmuş
ellerine sağlık
sevgiler:)

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun harika olmus ogutulmus etimek 40 yil dusunsem aklima gelmez.. Cok farkli olmus..
Sevgiler canim..

durme durme dedi ki...

Elinize sağlık, çok lezzetli ve farklı bir tarif.Sevgilerle...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Etimekli Pastan nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok leziz gözüküyor.

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Ellerine saglik... goruntusu kadar tadi damuhtesemdir eminim.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkür ederim...

Tümay Öztürk dedi ki...

Biliyor musun Zehra anne inanılmaz tatlı yiyiyorum şu aralar. şu anda gecenin 12 si ama ben bu tatlı önümde rahat yerim rahat!!! Ellerine sağlık:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım çok teşekkür ederim.Bursa'ya gel hemen yapayım.öptüm...

Adsız dedi ki...

iyi günler tarifiniz çok güzel gözüküyo tam misafirlik olmuş ama ben oğlum için yapmak istiyorum ne yazıkki oğlumun yumurta alerjisi var acaba yumurta koymadan da tatlınızı yapabilir aynı tadı yakalayabilirmiyim teşekkürler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhabalar; hiç yumurtasız denemedim,
küçük bir ölçü deneyebilirsiniz.teşekkürlerrrr..ş.