30 Nisan 2012 Pazartesi

SALATALIK DOLMASI

 Malzemeler:
* 1 kg iri boy salatalık
* 1 çay bardağı dolmalık pirinç
* 1 tane yemeklik doğranmış kuru soğan
* 2 yemek kaşığı biber salçası
* 2 yemek kaşığı margarin
* Yarım demet kıyılmış maydanoz
* Yarım demet kıyılmış taze nane
* 1 çorba kaşığı kuru nane
* 1 çay kaşığı karabiber
* Tuz


Yapılışı:
 Salatalıkları oyun, tuzlu suda bekletin. İç malzemeleri iyice karıştırın, dolmaların içini 
doldurun, Genişce bir tencere az su ile yavaş ateşte salatalıklar ve pirinçler pişene kadar pişirin, sıcak sıcak yoğurt veya değişik soslarla servis yapabilirsiniz.
Afiyet Şeker Olsun...




NOT:
* Salatalık dolması yaparken,  kabukları soyulmaz.
* Dolmanın kıyması yağlı olursa daha lezzetli olur.
* Baharat olarak isteginiz baharatı ilave edebilirsiniz.
* Salçayı azaltıp çoğaltabilirsiniz.
* Üzerine dökeceğiniz sos dolmaya çok güzel bir lezzet veriyor. Limonu azaltıp çoğaltabilirsiniz.
* Limon tuzu bazı yemeklere çok güzel yakışır. Suda çözdükdükten sonra yemeklere ilave edilmelidir.
* Üzerine dökülen sosa salça ilave etmeyebilirsiniz...
* Dolmaları pişirirken dolma kapağı veya tabak kapatmayı unutmayın.
* Dolma piştikten sonra biraz dinlenmelidir.
Üzeri için sos örneği:
* 1 çorba kaşığı kuru nane
* 5-6 diş ezilmiş sarımsak
* 1 yemek kaşığı biber salçası
* 1 limonun suyu
* 1 çay kaşığı limon tuzu
* 1 çay bardağı su


23 yorum:

siyah kuğu dedi ki...

Çok ilginç hayatımda ilk kez duydum ve gördüm :) marifet bu olsa gerek ellerinize sağlık...

AsOrTiK dedi ki...

annemineli yine değişik bir yemekle karşımızda:)) birçok sebzenin dolmasını duydum, yedim ama salatalık ilk kez duyuyor ve görüyorum. ilginç... eline sağlık.
sevgiler

ihlamurcum dedi ki...

Çok değişikmiş, ne yedim ne duydum.Ama hemen denemek isterim,elinize sağlık.

kağıt faresi dedi ki...

çok güzel görünüyor elinize sağlık. salatalık dolmasını ilk kez duydum ama nefis olduğuna eminim. www.tuzvebiber.com sitesine ücretsiz üye olup tariflerinizi paylaşarak Migroslarda kullanabileceğiniz Money Puan kazanma şansı elde edebilirsiniz. sevgiler...

NİRVANA dedi ki...

ya ben cok merak ediyorum salatalık dolmasını cok güzel görünüyor ellerine saglık...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok ilginç bir tarif. Hiç duymamıştım. Ama çok lezzetli görünüyor. Eminim nefis olmuştur. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Kuzzine dedi ki...

Çok değişik olmuş...ellerinize sağlık,sevgiler

Unknown dedi ki...

aaa tutuldum kaldım ve yaşım oldu 33. sayenizde tabi. çok değişik bir şey olmuş. keşke birazcık da tadından bahsetseydiniz çok merak ettim doğrusu. elinize sağlık

birdysevda dedi ki...

ilginç gerçekten.denemeye değer.kabak dolması gibidir tadı da sanırım.

pabloanddido dedi ki...

İlk defa duydum. Pişmiş salatalık hayal edemiyorum nedense. Minik bir miktar pişirip tadına bakıcam hemen. Şaşkınım valla bak:)

MUTFAKISTAN dedi ki...

Ne guzel gorunuyor elinize saglik
Sevgiler

maviye iz süren dedi ki...

annem arada karışık dolma yaptığında salatalık da katardı,ben de severek yerdim.salatalığın sadesini hiç yapmadım tarif güzel gözüküyor,deneyeceğim,ellerinize sağlık
sevgiler..

maviye iz süren dedi ki...

annem arada karışık dolma yaptığında salatalık da katardı,ben de severek yerdim.salatalığın sadesini hiç yapmadım tarif güzel gözüküyor,deneyeceğim,ellerinize sağlık
sevgiler..

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım yemeği yapmak değilde salatalığın içini oymak marifet sanırım canım ellerine sağlık mutlaka harika olmuştur.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım arkadaşlarım güzel yorumlara gönülden teşekkürlerrrr..öpüyorum...

anne eli gibi dedi ki...

çiden peynirli salatalık dolması yapardım ama hem pişen hemde etli hiç yapmadım ellerine sağlık..

acemi blogger dedi ki...

selam canım, normalde farklı tatlar denemeyi severim,
kendimde bir şeyler yaparım ama salatalık dolması denince bir tuhaf oldum.
Tadı neye benziyor. Soğanlı sütlü çorbamdan sonra bunu dener miyim bilmiyorum.
Şimdilik sadece haşlanmış salatalık denemesi yaparım.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

CANIM ABLAM ELLERİNE SAĞLIK
SALATADAN ÇOK DEĞİŞİK FİKİR
MMM MİSSS
:)
BENDE ÖDÜLÜN VAR ABLACIM
BANA ARKADAŞIM LAYIK GÖRMÜŞ BENDE DOSTLARIMA GÖNDERİYORUM
:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok çok teşekkürlerrrr...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım ödül için çok teşekkürler. Gelip alacağım...öptüm...

Fincan Teyze dedi ki...

ne duydum, ne gördüm...
değişik lezzetlere yelken açmak diye buna deniyor sanırım...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

salataligin kurusunu biliyorum hatta yedim cok guzel oluyor ama tazesinin yapildigini hic bilmiyordum,bunu kesin yapip bakmam gerek,kurusuna bayilmistim tazesi nasil olcak
tesekkurler fikir icin ,ellerine saglik

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

salataligin kurusunu biliyorum hatta yedim cok guzel oluyor ama tazesinin yapildigini hic bilmiyordum,bunu kesin yapip bakmam gerek,kurusuna bayilmistim tazesi nasil olcak
tesekkurler fikir icin ,ellerine saglik