7 Nisan 2012 Cumartesi

DONUT (DONATS)


İstek üzerine yeniden...

Malzemeler:

Hamuru İçin:*2 yumurta
*Yarım paket yaş maya
*Yarım su bardağı sıvı yağ
*Tatlı kaşığı tarçın
*3 yemek kaşığı toz şeker
*1 su bardağı ılık su
*4 su bardağı un


Süslemek İçin:
*Erimiş çikolata( beyaz ve siyah)
* Krokan parçacıkları
* Fındık parçaları veya fıstık
* Süsleme şekerleri
* Tarçın
* Pudra şekeri
 Yapılışı: Yaş mayayı ıslık suda eritin içine 3 kaşık şekeri ekleyip, karıştırın biraz kabarmasını bekleyin. Geniş ce bir yoğurma kabına unu koyun. Erittiğiniz mayayı ve diğer malzemeleri ilave edin. Hamuru güzelce yoğurun. Merdane(oklava) ile 1 cm ya da 1 parmak kalınlığında açın. Bir su bardağı ile daireler kesin, Ortalarını da daha ufak bir daire kalıp ile kesip boşaltın. Kestiğiniz hamurları yağlı kağıdının üzerine alın el mayasının gelmesi için 30 dk bekletin. Mayalanınca kabarır. 180 derece fırında kabarıp pembeleşene dek pişirelim. Fırından çıkınca biraz soğumasını bekleyip üzerini isteğiniz malzeme ile süsleyebilirsiniz.
Afiyet Şeker Olsun..... 
 NOT:
* Donut yaparken hamurunuzun iyi mayalanmasını sağlayın.
* Donutları keserken konserve kavanozu tam ölçü oluyor.
* Küçük kalıbı kendinize göre ayarlayabiliriniz.
* Donutlar şekil aldıktan sonra el matasının gelmesi için mutlaka tepsi içinde 30 dk. bekletin.
* Donutları isterseniz yağdada kızartabiliriniz.ben fırında pişirdim.
* Donut yaparken isterseniz elinizle küçük yuvarlak beze yaparak mayalanması beklenir.
* Bu bezelerin ortasını bir kalıpla çıkarıpta halka şeklini verebiliriniz.
* Çikolata ile süslerken,çikolatayı benmari usulü eritebilirsiniz.
* Üzerini istediğiniz her türlü süs malzemesiyle süsleyebiliriniz.
* Marketlerdeki çok çeşitli kremalardan,süslerden ve çikolata soslarından yararlanabilirsiniz.

KALDIK BİRAZ, KALDIK BİR YAZ

16 yorum:

Özlemden dedi ki...

işte bu aranan tarif, hemen defterime not ediyorum.Ellerine sağlık

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ANNECİM ELLERİNE SAĞLIK MMM ÇOK LEZZETLİ OLMUŞ:))

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir görüntü.bakmaya doymadım bile.ellerinize sağlık.sevgiler.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok güzel harika olmuşlar ellerine sağlık ))merek ediyorum ...hep yapmak istiyorum bir türlü denk gelmedi tarifini aldım canım deniycem sevgiler

Mutfak Dili dedi ki...

Amerikada cok sevilen yiyecek bu. Bizde hazir aliyoruz burada ama evde yapmak cok guzel. Hep tereddut ettim nasil olur deye ama bu artik kacinci sitelerde goruyorum.
Artik simdi yapmak lazim cunku benim kizim boyle seviyor renkli renkli . Bizse burada sade olanini alabiliyoruz. geri kalaninda helal olmayan maddeler kullaniyorlar o yuzden alamiyoruz..
Elinize saglik olsun..

Noblesse dedi ki...

tarçınlısına bayılırım, ellerine sağlık.

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyorlar hazır satılanlar gibi üstelik fırında daha iyi olmuş sevgiler...

Marifetane hobi dedi ki...

Nefis görünüyor olsada yeseydim bi kaç tane şimdi:)) ellerine sağlık canım.

u.aydin dedi ki...

of of of yinemi?harika ,ellerine saglik sevgilerle.

KOVA KADINIYIM BEN dedi ki...

merhaba kozmoda.com işbirliği ile cekılıs yapıyorum
beklerım
http://drycfc.blogspot.com/2012/04/kozmoda-sponsorlugu-ile-hediye.html

Pasta sarayim dedi ki...

Mükemmel bir görüntü..ellerine saglik.Sevgiler

EflHatun dedi ki...

hmm hem de kızartılmadan :) denemek lazım bence harika görünüyor !

marifetlihanimlarklübü dedi ki...

merhaba bende donatı hep kızartılarak yapılır düşüncesiyle vazgeçiyordum ama bunu mutlaka denemem lazım. sizinde ellerinize sağlık. müthiş görünüyorlar.

Unknown dedi ki...

harika görünüyor,fırında pişiyor olmasına bittim,ben de kızartılır sanıyordum :)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok çok teşekkürlerrrr...

baykusvebalkabagi dedi ki...

Benim donutlar şu an fırında.Tadınca fikrimi belirteceğim.Tarif için teşekkürler.
fatma