19 Mart 2012 Pazartesi

PATLICANLI PAŞA KEBABI

 Malzemeler:
* 3-4 tane  yuvarlak doğranmış tophane patlıcanı veya kemer patlıcanı
* 2 tane kırmızı ince halka şeklinde doğranmış dolmalık biberAy


Kızartmak İçin:
* 1,5 su bardağı sıvıyağ


Köfte İçin:
* 300 gr az yağlı iki kere çekilmiş kıyma
* 1 dilim ufalanmış bayat ekmek içi
* 1 tane rendelenmiş kuru soğan
* Tuz, karabiber
* 1-2 diş dövülmüş sarımsak

Sosu İçin:
* 2 adet kabukları soyulmuş küçük doğranmış domates
* 1 adet incecik doğranmış kuru soğan
* 2 yemek kaşığı sıvıyağ
* 5-6 diş dövülmüş sarımsak
* Yarım demet incecik kıyılmış maydanoz ve nane
* 1 tatlı kaşığı toz şeker
* Tuz, karabiber
* İsteğe göre çeşitli baharat


Üzeri İçin:
* Bir kase rendelenmiş kaşar peyniri
* Süslemek için maydanoz


Yapılışı: Öncelikle köfteyi yoğurun patlıcan dilimleri büyüklüğünde yuvarlak ve yassı köfteler yapın kenarda bekletin. Dilimlenmiş patlıcanları büyükçe bir kap içinde 1-2 çorba kaşığı tuz ve 1 çorba kaşığı şeker konulmuş su içinde 1 saat bekletin daha sonra süzün yıkayın ve iyice kurulayın, kızgın sıvıyağ içinde arkalı önlü kızartın ince halka doğranmış kırmızı biberleride kızartın , kare borcama 1 adet kızarmış patlıcan üzerine bir köfte üzerine kızarmış kırmızı biber tekrar patlıcan koyun, ayrı bir tavada sıvıyağ içinde soğanları sarımsakları ve sosun diğer malzemelerini ilave edin ve pişirin, borcama dizdiğimiz patlıcanların üzerine dökün, 180 derecede ısınmış fırında 15-20 dk pişirin, fırından çıkmaya yakın üzerine kaşar rendesi ilave edin ve 5 dk. daha tutun. Üzerini maydanoz ve nane ile süsleyerek servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun..
 NOT:
 * Patlıcanlarınız tophane cinsi olması daha yemeğin daha güzel olmasını sağlar.
* Patlıcan kızarırken çok yağ çeker.
* Patlıcan arasına patates püreside konulabilir.
* Baharat ve yağ miktarı damak zevkine kalmış
* Yeşillikler sizin tercihinizdir.
MÜMİNÜN ARTIĞI, MÜMİNE ŞİFADIR

17 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir görüntü.ellerinize sağlık.afiyet şeker olsun.sevgiler.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Canım çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Bayıldım, mutlaka deneyeceğim. Sevgiler...

durme durme dedi ki...

Patlıcanı çok seviyorum, özellikle domates sosları, köftelerle birleşince. Tarif enfes görünüyor, ellerine sağlık. Sevgilerle...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım ben bu yemeği yazın hep yapardım ama adının paşa yemeği olarak bilmiyordum öğrendiğime sevindim köfteli patlıcan kebabı olarak biliyordum paşa yemeği daha uygun ellerine sağlık çok öpüyorum sevgiler

ozlems.corner dedi ki...

Oooooo nefisss görünüyor,çok severim patlıcanı,ellerine sağlık...

yummychunklet dedi ki...

Looks delicious, and beautifully photographed!

Asiye VURAN dedi ki...

bayılıyorum patlıcan yemeğine nesi olursa hiç hayır demem çok güzel yapmışsınız ellerinize sağlık sevgiler

Asiye VURAN dedi ki...

bayılıyorum patlıcan yemeğine nesi olursa hiç hayır demem çok güzel yapmışsınız ellerinize sağlık sevgiler

durutarifler dedi ki...

İsmini başka biliyorum ama tadının nefis olduğunu da biliyorum :))
Harika görünüyor
Resmen insanı cezbediyor
Ellerinize sağlık
Sevgiler

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Harika görünüyor. Sunumu çok şık olmuş.Davet sofralarına da çok yakışır.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

cok nefis gorunuyor ellerine emeklerine saglik.
sevgiler.

www.ozguluntarifleri.com

Ferkay dedi ki...

Canım artık bahar geldi güzelim patlıcanlar tezgahlara dizilecek. Patlıcanın güzelliklerine kavuşacağız.
Tarifin harika.
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

aysema dedi ki...

Patlıcanın her çeşidini severim, seninki de çok güzel görünüyor. Akşam akşam canım istedi.
Bu arada patlıcanı bekletme suyuna şeker koyman benim için ilginçti,deneyeceğim. Sanırım patlıcanın acısını almak için uyguluyorsun.
Eline sağlık...

tinyskillet dedi ki...

I do like eggplant of any kind and really need to make it more often. This is a new dish to me...it looks so good. Beautiful photos!

PaSaSofraM dedi ki...

Ellerine saglik cok lezzetli görünüyor

ANNEMİNELİ dedi ki...

Cok tesekkurlerrrr...

manga mboa dedi ki...

I was looking for a receipe with aubergines; i am so happy to try this one; I will post the result on my blog;