3 Ağustos 2012 Cuma

SİMİT MAKARNASI (SİMİT TİRİDİ)

 Malzemeler:
·        Bir dizi susamsız simit ( simit makarnası)
·        1,5 litre et suyu veya tavuk suyu

Kıyma Kavurması Malzemeleri:

·        250 gr kıyma
·        1 tane incecik kıyılmış kuru soğan
·        2-3 tane incecik kıyılmış yeşil biber
·     2-3 tane kabuğu soyulmuş küçük küçük doğranmış domates
·        1 yemek kaşığı tereyağ
·         Tuz, karabiber


Üzeri İçin:
·        500 gr süzme ve normal yoğurt karışımı
·        2-3 diş dövülmüş sarımsak
·        Kırmızı pul biber
·        1 yemek kaşığı tereyağ
 Yapılışı: Simit makarnalarını bıcakla küçük küçük parçalara ayırın, kaynayan et suyu içinde yumuşayana kadar haşlayın, kepçe ile süzerek alın, servis tabağına koyun, üzerine sarımsaklı yoğurt ve kavrulmuş kıymayı dökün, isterseniz tekrar  kızdırılmış tereyağ dökün.
Afiyet Şeker Olsun..

 NOT:
·        Ramazanda Bursa’ya özgü bir lezzettir. Ramazan ayından başka zamanlarda bu simit bulunmayabilir.
·        Mantı ve kebab arası bir lezzettir.
·        Haşlarken içlerinin iyi yumuşamasını sağlayın.
·        Et suyunuz yoksa et su tabletler kullanılır.
·        Baharat tercihi sizse kalmıştır.
İstenilirse sade cevizli veya peynirlide yapılabilir.
* Üzerine yoğurt ve tereyağ dökülür ceviz veya peynir serpilir.
İT BOKA TÖVBE ETMEZ

10 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

tirit deyince hep yufka kullanırız
bu değişik olmuş ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Bu görüntülerden sonra iftar daha da uzayacak sanırım:)
Nefis bir yemek olmuş.
Ellerinize sağlık.
Hayırlı Cumalar diliyorum..

Unknown dedi ki...

merhabalar blogunuzu yeni gördüm tarifiniz bana çok değişik geldi çünkü simit makarnası diye bişeyi duymamamıştım ama internette araştırdım bursaya özgü bir şeymiş.Ellerinize sağlık bizde ekmekle yapar deneriz :)) bu arada bende beklerim iyi günler dilerim

Banuca dedi ki...

Oruç oruç bakınca pek canım çekti :)
Dolapta accık sertleşmiş susamlı simitlerim var onlarla yapsam olmaz mı kiii :)

mutfagabuyrun dedi ki...

çok değişik ve güzel bir tarif canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok değişikniş elerinize sağlık:)

sevil şahin dedi ki...

Nerde değişik nerde enfes nerde güzel tarif var sende canım benim ellerine sağlık annem afiyet bal olsun hayırlı iftarlar olsun..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkürlerrr..

Banuca dedi ki...

Keşke soruma bir de cevap alabilseydim :(

ANNEMİNELİ dedi ki...

Sevgili Banu çok özür dilerim; bayat simitlerle bir denemek lazım, isteren bir deneyin bana bilgi verin
lezzetli olacaktır.Sevgilerrr...