13 Aralık 2009 Pazar

Yumurtalı Patates

Malzemeler:
* 2-3 tane orta boy patates
* 2-3 tane yumurta
* 2 yemek kaşığı sıvıyağ veya yereyağ
* Tuz, karabiber ve pul biber

Yapılışı:
Patatesler soyulup küp küp doğranır. Tavaya konulan yağ ile iyice kavrulur. Çırpılan yumurtalar iyice pişmiş yumurta üzerine dökülür. Yumurtalar pişene kadar beklenir. Baharatlar ilave edilir. Sıcak sıcak servis yapılır. Keyfinize göre pastırma, sosis, salam konulabilir.
Afiyet Şeker Olsun.

NOT:
* Patates her evde devamlı olması gereken bir yiyecektir.
* Yumurta da evde her daim olması gerecek bir gıda ürünüdür.
* Yumurta ve patates çok besleyici gıdalardır.
* Çocukların en sevdiği yiyecektir.
* Patates doğrayınca tuzlu suda bekletirseniz daha lezzetli olur ve kararmaz.
* Patates herşeye garnitür olarak konulabilir.
* Yemek tuzlu olursa içine patates atabilirsiniz, tuzu alır.
* Sarı patates daha lezzetli oluyormuş.
* Patatesin salatası, yemeği, kızartması, közlemesi gibi çeşitleri mevcuttur.


NE VERİRSEN ELİNLE, O GİDER SENİNLE...

14 yorum:

Küçük Sofra dedi ki...

Ellerine sağlık. Üşenmesem her sabah yaparım :)
Bak olmadı, canım istedi şimdi, kızım uyanınca yapalım bariii :))

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Beni yıllar öncesine götürüverdiniz,rahmetli babaannem yapardı okuldan gelince sıcacık yanına da çay,patates kebabı koymuştuk adını,çok severek yerdim,niye yapmadım ki sahi yıllardır.Sevgiler..

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Benim en sevdiğim kahvaltılıktır yumurtalı patates. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Zehra'cım benim büyük oğluma üç öğün yedir asla bıkmaz ellerine sağ
lık.Mutlu haftalar öpüyorum...

Unknown dedi ki...

ah ah ögrenciligim geldi aklıma ne çok yapardık bu yemegi.ellerine saglık.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim..
ekmekle ay cok güzel gider, sabah kahvaltisina...


Sevgiler...

nokuruncocuklari dedi ki...

bende bayılıyorum patatesli yumurtaya fakat bir yerde ikisi bir arada (patates kavrulup yumurta eklenince)sağlık için zararlı diye okudum .bu ndenle çok sık yapmak istemiyorum ama tadı nefis:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Ben çok severşm hafta sonları mutlaka yaparım ellerine sağlık canım...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Küçük sofra,Kaymaklı Kadayıf, Derya,Arzu,Eylem,Ekin,Nokurunçocukları,Pembe Tatlar:Hepinize kucak dolusu sevgi ve öpücük gönderiyorum.Blogculuk hayatım çok kısa ama arkadaş bakımından çok zenginim.Yorumlarınızı kendime birer hediye olarak kabul ediyorum.Teşekkürlerimi göderirken hepinizi sevgi ile kucaklıyorum.

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor.
Çokta severim.
Sevgiler.

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık bayıla bayıla yediğim lezzet ..Sevgiler..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Taze nane:)Damak tadı birliği de çok güzel birşey.Teşekkürerrr.

Paşakızı mutfakta:) Patates ve yumurta herzaman şahane bir ikilidir.Teşekkürler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Taze nane:)Damak tadı birliği de çok güzel birşey.Teşekkürerrr.

Paşakızı mutfakta:) Patates ve yumurta herzaman şahane bir ikilidir.Teşekkürler...

Newbahar dedi ki...

ooofff of...
Her sabah yapsam bıkmadan yerim.