18 Ağustos 2014 Pazartesi

NEFİS KÖFTELİ SULU PATATES YEMEĞİ



Malzemeler:
* 3 tane patates
* 1 tane havuç
* 1 küçük kase ayıklanmış arpacık soğanı
* 2-3 tane yeşil biber veya dolmalık biber
* 1 tane kırmızı yağ biberi
* 1 yemek kaşığı tereyağ
* 1 tane yemeklik doğranmış kuru soğan
* 2 tane soyulmuş ve  küçük doğranmış domates
* 1 baş soyulmuş sarımsak
* Tuz, karabiber, baharat çeşitleri

Köfte Malzemeleri:
* 500 gr köftelik kıyma
* 1-2 dilim bayat ekmek veya 1 çay bardağı galeta unu
* 1 tane yumurta
* Tuz, baharat

Kızartmak İçin:
* Tava  ve sıvı yağ
* Ben Tefal Actifry Deep Fryer ( kızartma tenceresi kullandım)
* Benim yemeğim yağ oldu
* Sadece köfteleri tava da kızarttım..


Yapılışı:

* Patatesleri ve diğer sebzeleri yıkayın kurulayın ve kızartma tenceresinde kızartın
* Domatesleri kızartmak size kalmıştır.
* Ben kızartmadım.
* Siz tavada kızartırsanız kağıt havlu üzerinde bekleterek yağını çektirin.
* Tavada kızartırsanız tereyağını azaltın.
* Köftelik kıymayı malzemeleri ile iyice yoğurun
* Ceviz büyüklüğünde köfte yapın
* Tava içinde az yağda kızartın


* Geniş bir tencerede soğanları kavurun
* Üzerine kızaran bütün malzemeleri ilave edin
* Üzerine domatesleri koyun


* Tuzu ve baharatları ilave edin
* Tuz ve baharat size kalmıştır.
* Ben sadece tuz ve karabiber ilave ettim.

* Üzerini örtecek kadar sıcak suyu tencereye ilave edin
* Önce harlı ateşte kaynayınca kısık ateşte
* Sebzeler ve köfteler pişene kadar tutun ( 30-35 dk.)

* Pişen yemeği 15 dakika dinlendirin
* Sıcak sıcak servis yapın

* Çok lezzetli ve besleyici bir yemektir.
* Çocuklar çok sevecektir.

* Pirinç pilavı veya bulgur pilavı ile servis yapabilirsiniz.

* Ben pilav üstü yemeği çok severim

* Afiyet Olsun..

TESTİYİ KIRAN DA BİR, SUYU GETİREN DE,

3 yorum:

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

KARNIM AÇLIKTAN GURULDARKEN
OLDUMU ŞİMDİ
ENFES GÖZÜKÜYOR
ELLERİNİZE SAĞLIK
ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Eşim çok sevdiği için sık sık aprım.Ellerinize sağlık.

sihirlirloklava dedi ki...

O kadar nefis görünüyor ki ellerinize sağlık.Yiyenlere afiyet olsun :)