12 Eylül 2014 Cuma

KÖZLENMİŞ PATLICANLA HİÇ YAĞI OLMAYAN DİYET KARNIYARIK


Malzemeler:
* İstediğiniz kadar küçük kemer (uzun) patlıcanlar
* Közlemek için tava veya başka közleme malzemesi

İçi İçin Malzemeler:
* İstediğiniz kadar az yağlı dana kıyması
* 1 tane yemeklik kıyılmış kuru soğan
* 2 tane ince kıyılmış yeşil biber
* 1 tane orta boy küçük doğranmış domates
* 1 avuç kıyılmış maydanoz
* Tuz, karabiber
* 1 yemek kaşığı zeytinyağ ( isteğe bağlı ben koymadım)

Üzeri İçin:
* Patlıcan sayısı kadar dilimlenmiş domates
* Patlıcan sayısı kadar yeşil biber ( ben yarım yarım kullandım)
* 1 su bardağı sıcak su
* 1 yemek kaşığından domates salçası
* Tuz

Yapılışı:

Patlıcanların Közlenmesi:
* Küçük küçük seçilen patlıcanları yıkayın ve kurulayın
* Saplarının yarısını kesin
* İstediğiniz sayıda kullanabilirsiniz
* Ben tepsiye göre koydum
* Kurulan patlıcanlara kürdanla 3-4 tane delik açın
* Közleme aletinde patlıcanları közleyin

* Közlenen patlıcanları tepsiye dizin
* Ortalarını bıcakla açın

İç Malzemesinin Yapılışı:
* Geniş bir tavaya kıymayı koyun suyunu çekene kadar kavurun
* Üzerine doğranmış soğanı koyun ve kavurun
* Daha sonra biberleri ve domatesleri ekleyin ve kavurmaya devam edin
* Baharat ve tuzunu koyun
* Yeşilleri ekleyin ve ocağın altını kapatın
* İsteyen biraz yağ koyarak kavurabilir

Karnıyarığın İçinin Doldurulması:
* Ortaları açılan patlıcanların her birine birer yemek kaşığı kıymalı içten koyun
* Önce bütün malzemeyi hesaplı koyun artarsa daha sonra ilave edebilirsiniz
* Yağsız bir yemek olduğundan kıyması bol olmalıdır.

* İçleri dolan patlıcanların üzerine bir domates bir biber koyun
* 1 su bardağı salçalı suyu ilave edin
* Üzerine biraz tuz serpin
* İsteyen suyuna biraz yağ koyabilir
* Ben koymadım
* İsteyen fırında isteyen ocak üzerinde pişirebilir.
* Ben ocak üzerinde pişirdim
* 30 dk. kadar pişirin
* Sıcak sıcak servis yapın..
* Afiyet Olsun..

ÇARŞI İTİ EV BEKLEMEZ.

1 yorum:

Şekerpare Tarifleri dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. Eminim tadı nefistir. Patlıcan olsunda güzel olmazmı.