30 Eylül 2010 Perşembe

KURU SOĞANIN FAYDALARI


Şifalı ve yararlı bitkiler içinde soğanın büyük bir yeri olduğunu hepimiz biliriz. Soğan içinde bol miktarda A,B ve C vitaminleri bulundurur. Antibiyotik ve ağrı kesici özellikleri olduğu ispat edilmiştir. Ayrıca çok iyi bir idrar söktürücü olduğuda bilinmektedir. Soğanı taze ve kuru olarak tüketebiliriz. Soğanı çiğ ve pişmiş olarak yiyebiliriz. Kokusu rahatsız etsede çiğ yenilmesi tavsiye edilmektedir. Mor, Beyaz, Kırmızı ve tatlı soğan çeşitleri mevcuttur. Soğanı kışlık ve yazlık olmak üzere iki şekilde tüketmeliyiz. Kışlık soğan daha kuru ve dayanıklı olmalıdır. Yazlık yeni ürün soğanlardan tüketilir. Soğan en çok Bursa Karacabeyde yetişmektedir.
Kışlık alacağımız soğanların kuru ve sert olması gerekir. Saklarken kuru , serin ve karanlık yerlerde saklamalıyız.


Soğanın Sağlığımıza faydaları:
*Soğuk algınlığı, bronşit , öksürük gibi hastalıklarda soğan suyun ve soğanın kendisinin iyi geldiği tespit edilmiştir.
* Çiğ ve yemek içinde yenilen soğan kolestrolu dengelediği tepit edilmiştir.
* Çok soğan tüketilen bölgenin insanlarında kanser riski oranlarının düşük olduğu tespit edilmiştir.
* İdrar söktürücü özelliğinden dolayı, tansiyon ve böbrek rahatızlıklarına iyi geldiği tepit edilmiştir.
* Kalbi güçlendirdiğide tespit edilmiştir.
* Arı sokmalarına ve cilt hastalıklarınada iyi geldiği tespit edilmiştir.
* Şeker hastalığına iyi geldiği tespit edilmiştir.
* Soğan kürlerinin zayıflattığı tespit edilmiştir.
* İştah açıcı ve sindirimi kolaylaştırıldığı tespit edilmiştir.
* Soğan suyunun kulak ağrısına ve kaşıntısına iyi geldiği belirtilmiştir.(Tufan bey'den)
* Soğanın cücüğü zeytinyağında ısıtılıp ağrıyan kulağa konulduğunda iyi geldiği söyleniyor.( NzIGI'dan)
* Grip olunca soğan yenmesi iyi geldiği söyleniyor.(Nehirce tarafından)
* Ayrıca evinizin bir yerine soğan koyduğunuzda bazı hastalıkları (Grip)engellediği belirtiliyor.( Sevgili arkadaşım Aynurun katkıları)


Soğan İçin Püf Noktaları:
* Çiğ yenen soğanın ağızdaki kokusunu üzrine yenilen ekmek kabuğunun aldığı bilinmektedir.
* Soğan kokusunu çiğ maydanoz yemek, kuru karanfil çiğnemek, kuru kakuli çiğnemek veya süt içmek geçirir derler.
* Soğanın tavada kavururken içine çok az esmer şeker atarsanız karamelize olur.
* Soğanı çiğ veya pişirerek tüketin ama kızartma yapmayın.
* Soğan pişerken vitamin değerinden kaybetmesede kızartılınca daha azaldığı tespit edilmiştir.
* Kızartılan soğanın hazmı daha zordur.
* Salatalara ilave ederken tuzla biraz ovarak acısını alırsanız salatalarınız daha lezzetli olur.
* Soğanın acısı özü kesildiğinde içinden salınan gazlar verirmiş.
* Kuru soğanları doğrarken çeşmeyi açarsanız gözleriniz yanmazmış..
* Kuru soğandan gözleriniz yanmaması için ,çok çabuk davranarak doğramak,ağzınıza ekmek parçası almak veya sakız çiğnemek gibi yöntemler varmış...
* Gözlerinizin yaşarmamaı için çok acı olmayan soğanları tercih etmelisiniz.
* Zeytinyağlı ve et yemeklerinin lezzetini artırır.
* Yemeklere bol bol soğan koymalıyız. Soğan hem besin degerini artırır hemde lezzetini.
* Yemeklere koyacağımız soğanlar rendeden daha ziyade küçük küçük doğranmalıdır. Soğan ne kadar küçük doğranırsa
yemek okadar lezzetli olur.
* Kuru soğan kuru ve karanlık yerlerde saklanmalıdır.Patateslerden ayrı yerde saklanmalıdır.
* Yeşillenen soğanlar diğer soğanlardan ayrılmalıdır. Yeşillenen soğanlar hemen tüketilmeli veya ekilmelidir.
* Soğan çorbası, soğanlı yumurta, etli soğan yahnisi, soğan dolması,soğanlı ekmek,soğan yahnisi,soğan kebabı, soğanlı pide en bilinen yemek çeşitleridir.
* Soğan yemeği çeşitleri daha sonra post haline gelecektir.
İSTEYENİN BİR YÜZÜ KARA, VERMEYENİN İKİ YÜZÜ KARA

45 yorum:

DATLIM dedi ki...

Çiğ olarak çok tüketmediğim bir sebze maalesef...sadece yemeklere kullanıyorum BUNLARI BİZLE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM

Tümay Öztürk dedi ki...

Bence bir yemeğin olmazsa olmazı! Kesinlikle de her dediğine katılıyorum canım:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Bir mail gelmişti arkadaşımdan özetle şöyle diyordu:
Daha eski bir zamanda bir köyde bir hastalık yüzünden (ki şu anda grip diyoruz) herkes perişan sadece bir aile dışında.
Doktorlar inceliyorlar ve ne yaptıklarını soruyorlar. Her odaya bir kurusoğan koydum diyor evin hanımı. Doktorlar o soğanları alıp inceliyorlar ve enteresan bir şekilde gribe neden olan virüsün soğanların içinde hapsolduğunu tespit ediyorlar.

çok gerçek geldi bana ve kışın aynı şekilde ben de her odanın bir köşesine kurusoğan koyuyorum artık ve kesinlikle faydasının olduğunu düşünüyorum.

Bilgilerinize...

Adsız dedi ki...

Soğanın bu kadar faydalı olduğunu bilmiyordum. Soğanı sürekli tercih edemirim ama idrar sökücü özelliğini ve benzeri diğer faydalarını öğrendikten sonra salatalığın içinden seçip seçip yiyeceğim artık. :)

fuat gencal dedi ki...

Çok faydalı paylaşımınız için çok teşekkür ederim.

Saygılarımla.

mine dedi ki...

oooh bayılırız evcek soğana çiğ , pişmiş hiç farketmez : )

KEYFESEYRAN dedi ki...

uğrayıp okuduğun için teşekkür ederim soğanın faydalarının bu kadar olduğunu bilmiyordum blogumda paylaştığım soğan kebabı soğanın faydalarından yararlanmamız için harika bir tarif bakarsan sevinirim sevgiler

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Zehracığım, gördüm ki Pamuk Ninem'e Annemineli değmiş, canım benim güzel sözlerin için çok teşekkür ederim, gözüne bakıyoruz, O'na haftada en az iki kez benim annemin eli de değiyor zaten. Çok sağol..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Datlım canım teşekkürlerrrr...

Tümaycığım; katkılarına teşekkürlerrr..Öptüm....

Aynurcuğum; ne güzel bir katkıda bulundun ilave edebilirmiyim...Gönülden teşekkürlerrrr..Sevgilerrr..öptüm....

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ekşimsi Eriğim gönül dolusu teşekkürlerrrrr....

Sevgili Fuat Bey arkadaşım,ziyaretiniz için teşekkürlerrrrr....

Mineciğim evinizde soğanı bol tüketmeniz ne güzel, çok teşekkürlerrr....

Keyfeseyran; canım arkadaşım soğan kebabını gördüm, katkı verdiğin için gönülden teşekkürlerrr.Gerekire mutlaka tarif, ve fotoları alacağım....Öptüm....

Serapcığım senin ninen benim ninem..Annenin ellerinede saygılar gönderiyorum..Öptüm....

kalpkurabiye dedi ki...

ablacığımm ne güzel bilgiler böyle ve kuru soğanın olmadığı birşey yok:))
bide beni ağlatmasaa:)

tufan dedi ki...

Çok teşekkür ederim bunca yararlı bilgiler için,izniniz olur ise bende bir ilave yapmak istiyorum,kulağımızda ki kaşıntı ve ağrılar için taze sıkılmılmış soğan suyundan üç damla damlatırsanız büyük fayda göreceğinizden eminim,bir hocamızın bu tavsiyesini ben epey bir zamandır uyguluyorum...

Sargılar sevgiler.

anneanneninemekleri dedi ki...

PAYLAŞIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.GERÇEKTEN SOĞANSIZ OLMAZ.BİZDE ÇOK TÜKETİLİR.KENDİNİZE İYİ BAKIN SEVGİLER

nehircce dedi ki...

Ben hamileyken soğuk algınlığı şikayetiyle dr gittiğimde dr um bana direk kurusoğan yememi söyledi,ilaç veremeyeceği için..Soğan ve sarımsak çok faydalı bitkiler.Zaten tüm hastalıkların şifası doğada gizli değil mi?
teşekkür ederiz ayrıca paylaşım için.sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Denizciğim,göz yakması hiç aklıma gelmemişti, katkı verdiğinden dolayı teşekkürlerrr..ilave yaptım...Öptüm....

NzlGl dedi ki...

Soğanın benim için önemi çok büyük.
Küçükken orta kulak iltahabı olmuştum. Ankara'da yengemlerde tatildeydik. Sık sık bu hastalığa yakalanır annemin kucağında sabahı sabah ederdim.
Yine ağrım tuttuğunda yengem soğanın cücüğünü zeytinyağında pişirip ılındıktan sonra kulağıma koymuştu.
On dakika sonra hiç ağrım kalmamıştı.
Daha sonraları annemde bunu uygulamıştı.Hatta çocuklarıma bile yaptım.
O yüzden soğan baş tacımdır.
Ama verdiğiniz bilgiler ile ne kadar faydalı olduğnu bir kere daha anladık.
Çok teşekkürler, sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Nehircem; katkılarından dolayı gönül dolusu teşekkürlerrr...

NzIGI; canım sanada güzel katkılarından dolayı çok çok teşekkür ediyorum..Öptüm....

ANNEMİNELİ dedi ki...

Sevgili arkadaşım Tufan bey; bloguma yaptığınız katkılara gönül doluu teşekkürlerrrr...Saygılarrrr...

anneanneminemekleri; Canım arkadaşım paylaşımı beğenmene çok teşekkür ederim.Sevgimle öptüm....

çeşnici Handan dedi ki...

Soğanı her yemekte kullanmaya çalışırım ve çok severim. Faydalı bilgileriniz için teşekkürler.

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

merhaba

özellikle astım hastalarının kullanması gerekiyor çünkü ciddi bir balgam sökücü...

çiğ olmasa bile yemeklerde bolca kullanılmalı

ama tadı bambaşka her şekilde :)

sevgiler

Gülcan dedi ki...

ABLAM SOĞANSIZ HİÇBİR YEMEĞİN TADI TUZU OLMUYOR.GEL GEELİM BENİM SOĞANLA PEK ARAM YOKTUR.SOĞAN NEDENSE BENİ HİÇ SEVMEZ .AMA YİNEDE BİRBİRİMİZİ YİYORUZ.MECBUREN.YARARLI FAYDALARIN İÇİN TEŞEKKÜRLER.SEVGLER.

ozlemhan dedi ki...

Bizde de çok kullanılır soğan sarmısak bilgiler için çok teşekkür ederiz.

www.sendepisir.com dedi ki...

Zehra Hn'cım böyle faydalı bilgileri herkese hatırlattığınız için teşekkürler. (nede olsa eğitimcilik var)Ama itiraf edeyim bezelerin görüntüsüne de bayıldım. Kolay gelsin / Nilgün
www.sendepisir.com

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

kış geliyor evet - tüketimi artırmak gerek sağlık için! faydası bence kokusunu yener:) sevgilerimle,

ANNEMİNELİ dedi ki...

Handancığım,işallah bol bol oğan yemek yiyebilme şanşı diliyorum.Gerçekten soğan hk.yazdıklarım ispatlanmış bilgilerr..Sevgi ve teşekkürlerrr...

Elçiciğim, katkılarından dolayı gönülden teşekkürlerrrr.öptüm....

Gülcancığım teşekkür ve sevgilerrr..öptüm...


Canım arkadaşım; güzel yorumlarına teşekkürlerrr..Özlemciğim sevgiyle öptüm....

Niloşcuğum; övgü dolu yorumlarına ve bloguma yaptığın katkılara gönülden teşekkürlerrr..Öptüm....


Sarellem; çok çok teşekkürlerrr.öptüm.....

nihalasli dedi ki...

Ne guzel bir paylasim olmus.Her gun elimizden gecen ama pek bilmedigimiz...cok severim sogani ama yemeklerde tuketmek midem acisindan daha iyi.Cunku midesi hassas olanlarin sogan ve sarimsaktan uzak durmalari gerekiyor.
Esmer sekerle karamelize oldugunu bilmiyordum;en yakin surede deneyecegim insallah.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım; bloguma hoşgelmişin,sefalar getirmişsin, zarif yorumlarada ayrıca bol bol teşekkürlerrr..Öptüm...Sevgilerrrr...

nihalasli dedi ki...

Ne guzel boyle karsilanmak;tesekkurler:)
Sevgiyle

pelince dedi ki...

Bende soğanı pek severim ,hatta üç çeşit kuru soğan alırım;))

Banu dedi ki...

Canım bu nefis faydalı bilgiler için çok teşekkür ederim. Ben iştahı tam biri olarak salatarımdan soğanı eksik etmem bayılırım bol limon zeytinyağı sumak pul biber hımmm hımmm. Yeşil soğan salatasıda ekmek arası nefis oluyor sevenlerine duyrulur tabi sosu bol olarak. Sevgilerimle...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canlarım teşekkür ederim.Sevgiler
sunarım..öpüyorum.....

Tania dedi ki...

Questo post è ricco di informazioni e consigli utili, grazie per averlo condiviso, non sapevo che la cipolla avesse tante proprietà!

Adsız dedi ki...

Such an informative post!

Unknown dedi ki...

valla biz kütür kütür yiyoruz çok da güzel oluyor şöyle beyaz sulu soğan yenmezmi

Narince dedi ki...

Bir soğan delisiyim, dayanmıyor soğan bize. Kışlık soğanımı biraz önce aldım, üç çuval, 90 kilo, baharı buluruz artık:))

müjgan dedi ki...

Öretmenim öğrenciniz değilim ama tüm öğretmenlere öğretmenim diye hitap ederim.Yemekler çok güzel anlatımınız daha güzel atasözleri ve deyimleride yazıyorsunuz ellerinize sağlık.Bende bir soğan delisi olarak yazmak istedim benim en iyi meyvem soğan benim için meyve bana çok tatlı geliyor her yemekte mutlak yerim sabah kahvaltısında da yeşil soğan yerim onusuz hiç yemegin tadı yoktur benim için her yemeğede çok doğrarım sağlıcakla kalın.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Narince; merhaba soğan delisi olmak kadar güzel birşey yoktur.Teşekkürlerr...


Müjgancığım; merhaba bloguma hoş geldin, soğanın sevmenden dolayı çok mutlu oldum..Zarif yorumlarına teşekkür ederim.Bloguna geldim,yayın yoktu.Bilgilendirirsen çok sevinirim..Öptüm...

Rosa Goncalves dedi ki...

Oi Amiga vim oferecer um selinho que é só pegar encontra-se em meu blog mimos. *** NOTA 10** jinhosssssss Rosa

Tijen dedi ki...

Vallahi ben de soğukalgınlığı durumunda ballı soğana sığınanlardanım...

evhobi dedi ki...

ne kadar cok faydası varmış

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım arkadaşlarım,hepinize teşekkür ediyorum.......

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

harika bilgiler, teşekkürler, okudukça hepsini bildiğimi gördüm..ama yeniden okumak iştaha getirdi....çiğ soğanı sade yiyemeyen ben diğer bütün hallerini çok seviyorum...hatta bazen olmadık yeni tariflerede soğan sokup tadını bozduğum bile olur...:)))....burda yazmayan bir bilgi..benim sağlık personeli bir arkadaşım 7 yaşına kadar kızına antibiyotik karaciğerini yoracağı için soğan suyu ve balla iyileştirdi...sağlıcakla kalın

Adsız dedi ki...

soganın faydaları saymakla bitmez ben şahsen soganı sabah kahvaltısında her sabah yerim

Adsız dedi ki...

soganın faydaları saymakla bitmez ben şahsen soganı sabah kahvaltısında her sabah yerim

HaRBi DeLi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.