13 Ağustos 2010 Cuma

Lokma tatlısı










Malzemeler:
* 2 su bardağı un
* 2 yemek kaşığı toz şeker
* 2 yemek kaşığı eritilmiş tereyağ veya margarin
* 1 su bardağına yakın süt
* Yarım paket yaş maya veya 1 yemek kaşığı kuru maya
* 1 adet yumurta
* Bir miktar su
* Bir fiske tuz

Şerbeti için:
*4 su bardağı şeker
* 2,5 su bardağı su
* 2-3 damla limon suyu

Kızartmak için:
* Büyük derin bir tencere
* Bol miktarda sıvıyağ
* Bir tane kepçe veya tel süzgeç


Yapılışı: Karıştırma kabımıza unu ,tuzu,şekeri, koyup iyice karıştırın, ortasını havuz gibi yapın, havuzun içine mayayı ,sütü, erimiş tereyağını(ılık) yumurtayı vebir miktar suyu koyarak yumuşakça bir hamur elde edin. Kaşık kaşık alarak çok kızgın veya soğuk yağda kızartın,kepçe veya tel sügeç ile alın soğumuş şerbet içine atın, 5-10 dk bekletin, üzerine tarçın veya hindistan cevizi serperek servis yapılır.
Afiyet Şeker Olsun.....

Şerbeti: Su ve şeker büyükçe bir tencerede iyice kaynatılır. İnmesine yakın limon damlatılır.



NOT:
* Resimleri Kuşadası Güzelçamlı pazarında, Lokmacı Naciye hanım yaparken çekmiştim.Burdan teşekkür ediyorum..Tarifi yarım yamalak vermişti ben düzenleyerek size sundum,denedim iyi oldu.....
* Hamur resimlerde görüldüğü gibi cıvık olacak.
* Kaşık kaşık alıp kızartma şekli de resimde gösteriliyor.
* Bazı aşçılarımız kızgın yağda , bazıları soğuk yağda kızartıyor.Ben ve Naciye Hanım kızğın yağ öneriyoruz.
* Kızatırken sık sık karıştırın.Kızarmış lokmaları kepçe veya tel süzgeçle çıkarın.
* İçine koyacağınız maya kuru veya yaş olabilir.Biz yaş tercih ediyoruz.
* Hamur yaparken koyacağınız suyu kendi göz kararınızla ayarlayacaksınız.
* Naciye hanımın eli öyle alışmış ki, tarifinde yumurta falan yok...
* Kızartılan lokmalar mutlaka soğuk şerbete atacaksınız. Çok yapacaksanız iki şerbet kabınız olsun şerbet ılıdığında değiş tokuş yapın. Naciye hanım öyle yapıyordu, bu şekilde yapılınca lokmalar çıtır çıtır oluyor.
* Lokma tatlısının en önemli püf noktası sıcak sıcak yani taze iken tüketilmelidir.





ELDEN GELEN ÖVÜN OLMAZ O DA VAKTİNDE OLMAZ

56 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

merhabalar..
hayırlı cumalar dilerimm..
lokma tatlısı nefis görünüyor.. naciye hanımı ellerine sizin yüreğinize sağlık..
ve önerdiğiniz gibi kızgın yağda kızartılır..
sevgilerimle..

aleyna dedi ki...

harika bir tatlı.naciye hanımın ellerine sağlık

umutluhayat dedi ki...

lokma ya bayılırım.ellerinize sağlık.hayırlı iftarlar.

Ada Deniz dedi ki...

çok lezzetli görünüyor, bayılırım bu tatlıya. Eskiden annem yapırdı ama şimdi eskisi gibi yapmıyor bu tür şeyler. ben de hiç denemedim

Yeşim dedi ki...

Oyyy canım nasıl istedi şimdi. Çok güzel fotoğraflar bunlar :) Teşekkürler tatlım en sevdiğim tatlıdır, keşke yapabilsem ama bildiğim kadarıyla el çabukluğu istiyor. O da ben de yok :P olsun yine de vaktimin çok olduğu bir gün deneyeceğim :)

tosbagalar dedi ki...

yeme de yanında yat cinsinden bir tatlı, denermiyim bilmiyorum ama alırım muhakkak

mintinin dünyası dedi ki...

lokma tatlısına sıcak sıcak bayılırım gerçekten..yapanın ellerine senin de emeğine sağlık canım

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar. Lokma tatlısını çok severim. Ama pek sık yapmıyoruz. Bu tarifi deneyeceğim.
Ellerinize sağlık.
Saygılar.

Gönülünce dedi ki...

Hımmmm nefiss bir tatlı bende pek severim...Güzel paylaşıma teşekkürler ellerinize sağlık...

Sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Evlenir evlenmez eşimin işi nedeniyle Kuşadasına yerleşmiştik ve kızım doğana kadar 5 yıl orada yaşamıştık şimdi bu lokma ve Güzelçamlı beni o günlere götürdü. Sayenizde o güzel yerleri hatırlamış oldum. Lokmaya bayılırım. Yapanın da yayınlayanın da ellerine sağlık. Sevgiler.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım arkadaşlarım,ilginize ve zarif yorumlarınıza gönülden teşekkür ediyorum.Sevgilerim sizin olsun.....

Sevtap dedi ki...

Eşim bayılır bu tatlıya ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

HADİYE dedi ki...

Merhaba Zehra,
Ziyaretin ve güzel temennilerin için teşekkür ederim.
Lokma tatlısını bende yaparım. Ama senin tarifin farklı. Yumurta ,şeker ve yağ koymuyordum ben. Bu şekliylede deneyeceğim mutlaka.
Hayırlı ramazanlar,hayırlı cumalar.

Sevgiler*

YeMeK vAkTi dedi ki...

bende kızgın yağcıyım:)

ne güleç bir kadınmış lokmacı teyze:)

Ellerinize sağlık minnoş minnoş lokmalar harika görünüyorlar

Unknown dedi ki...

en sevdigim tatlı olmasına ragmen bir kere yaptım sadece.o da şekli yamuk yumuk oldu.

Duru Günaçan dedi ki...

yoncimik'in şarkısı geldi aklıma.
ballı lokma tatlısı
aman hadi hayırlısı:)))

Sevil Şahin dedi ki...

Ablacım merhaba bende dün tvde gördüm beyazıt meydanından çekim yapıyorlardı adam dakikada 1000 taneye yakın atıyordu kazana şaşmıştım .
nede severim bir bilsen ellerine sağlık afiyet bal olsun
tabi naciye hanımında ellerine
sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

RESİMLER İŞTAHIMI KABARTTIIII

ANNEMİNELİ dedi ki...

Bende hepinize teşekkür ediyor ve sevgilerrr sunuyorum....

Narince dedi ki...

Eveet Güzelçamlı'da akşamları da kurulur lokma tatlısı tezgahları. Özledim şimdi oraları.

Banu dedi ki...

Hayırlı cumalar canım... Lokmaları görünce şöyle yupppp sesi çıktı benden ellerine sağlık nefis görünüyorlar... Sevgilerimle...

Krema Tadında dedi ki...

resimler muhteşem hayırlı iftarlar ...

anneanneninemekleri dedi ki...

One güzel bir görüntü .Ellerinize sağlık.Hayırlı cumalar,sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

İzmir'de her köşe başında lkma dökerlerdi, kızım hemen sıraya girer görünce.çok sever lokmayı

NİL-GÜL dedi ki...

Bizim çocuklar bayılır bu tatlıya hemen denemeyi düşünüyorum.Paylaştığınız için teşekkürler

KUZEYİN KIZI dedi ki...

çok severimm.:)Çokta güzel görüniyorlar.Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

hmmm cok severim ellerine saglik

pelince dedi ki...

Muhteşem bir lezzet,ama yapmak marifet ister... o kaşıktan yağın içine atmak tam bir sanagt sanırım...
ellerine sağlık...

Hayırlı Ramazanlar diliyorum..

Yeşil Salata dedi ki...

Canım çekmedi desem yalan olur... :((( Bu satte lokmayı nerden bulacam şimdi...Harika ve çok lezzetli gözüküyorlar..Bir kaç defa denedim ama çok hoşuma gitmemişti..Bu tarifi en kısa zamanda deneyeceğim inş...SEVGİLER......

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkürlerrr..Sevgilerrrr ve saygılarrrr..

özlem dedi ki...

lokma tatlısını çok severim ama hiç yapmadım cesaret edemedim. ellerinize sağlık. ama bu tarifi denemek istiyorum.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Özlemciğim; teşekkürlerrrr...

yemekbiraşk dedi ki...

off off nefis olmuş nefiss..
kandillerde yaparım bende tuzlu yada şerbeli..
sevgiler..

Gülcan dedi ki...

merhaba .gerçekten çok güzel görünüyor.dediğiniz gibi sıcak yenirse daha da tadı yerinde oluyor.elinize sağlık saygılar.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Gönül dolusu teşekkürlerrrrr...Sevgilerrrr..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çok severim lokmayı,canım çekti :)

ellerinize sağlık..

tarih84 dedi ki...

valla imrendim lokmacıların bile makine kullandığı çağa gelmişken lokma hamurunu mıncıklayan, elinin hakkını veren birini görmek güzel, kim bilir nasıl güzledir o lokmalar hele ki yeni demlenmiş bir bardak ince belli bardakta çay ile ne de güzel gider=)

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Ooooooo buna dayanamam işte:)

evatolyesi dedi ki...

Bende birkaç kere yapmıştım biraz el çabukluğu gerekiyor o yüzden de kırkyılda bir yapıyorum:)Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacım öncelikle bende sizi özledim,bu seferki Bursa buluşmasında bulunamadık görüşmek için bahane oluyordu inşallah en kısa zamanda tekrarlanır.Lokma tatlılarına bayıldıııımmm bir kere denedim yumuşak oldu sevmedim çok kolay ama çok önemli püf noktaları olan bir tatlı birde bu tarifle deneyeceğim yapanların eline sağlık,sevgiler.

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

kaç kez denedim başka başka tarifleri hep yumuşak oldu beceremedim acaba hatam nerdedir ?

didem dedi ki...

Merhaba, lokma deyince Ayvalik geliyor aklima. Hep yazlari orada yeriz cunku. Oglumun en sevdigi sey! Tarif icin tesekkurler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canımlarım,ilgi ve zarif yorumlarınıza çok teşekkür ederim.Sevgilerrrr..

Lokmanın püf noktası; hamurun kıvamı,yağın kızgınlığı,şerbetin soğuk olması bence......

MAVİANNE dedi ki...

off süper
ağzım sulandı görünce lokmaları

TAZE NANE dedi ki...

Bütün püf noklatalarını yazdım, mutlaka denicem.
Sevgiler.

nehirineylemleri dedi ki...

Ayyy çok severim, yapabilir miyim ki bakıcaz. Eline sağlık:)

Casa das Bonecas de Pano de Ipiabas dedi ki...

Oi, gostei de sua visita no meu blog será sempre bem vinda um abraço com carinho da Leila

Unknown dedi ki...

ay çok severim ben bu tatlıyı ,iftara az kaldı :)yemek sitelerine bakmıyorum :)ellerine saglık naciye hanımın paylaşım için teşekkurler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok çok teşekkürrr.sevgilerrrrr...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

bu akşam oğlanı uyuturken uyuyakalınca rüyamda gördüm şimdi burda görünce şaşırdım:)

yapmak lazım yada gidip beyazıt meydanında yemek lazım:)

atasözüde annemin dilinden düşmeyenlerden biridir
paylaşım için teşekkürler

hayırlı ramazanlar

Tolina dedi ki...

HOLA, SOY TOLINA Y TE ESCRIBO DESDE CHILE. GRACIAS POR TU COMENTARIO. TE FELICITO POR TU BLOG. COSAS RICAS..MMMM!!
CARIÑOS,tolina

Hatice dedi ki...

nefis görünüyor...
sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım arkadaşlarım gelen bütün güzel yorumlara gönülden teşekkür ediyorum.Hepinize sevgilerrrr...

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Tek kelime ile şahane

ANNEMİNELİ dedi ki...

B@rb@bietol; canım,teşekkürlerrr...

izmir lokmacı dedi ki...

Haha. Harikasınız gerçekten :)